Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αναλυτικά Προγράμματα - Διδακτική Μεθοδολογία ΦΕ

(NURED161) -  PETROS KARIOTOGLOU

Περιγραφή Μαθήματος

Αναλυτικά Προγράμματα –
Διδακτική Μεθοδολογία Φυσικών Επιστημών 
(ΑΠ – ΔΜ - ΦΕ)

Στο μάθημα προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων Φυσικών Επιστημών. Το πρώτο επίπεδο αφορά τη διδακτική θεώρηση στην οποία δίνεται και έμφαση. Το δεύτερο την θεσμική και το τρίτο την επιστημολογική.
Εισάγεται και συζητείται η έννοια του Διδακτικού Μοντέλου Ωριαίας Διδασκαλίας (κατά Joyce – Weil - Showers ), ως προς το περιεχόμενο και το ρόλο εκπαιδευτικού και μαθητών. Τα παραπάνω συζητούνται και εφαρμόζονται στα τρία ιστορικά διαμορφωμένα διδακτικά μοντέλα: παραδοσιακό, ανακαλυπτικό, εποικοδομητικό.
Τα ΑΠ ΦΕ μελετώνται και συζητούνται κριτικά σε σχέση με τους στόχους / φιλοσοφία τους και με την προτεινόμενη αξιολόγηση, στη βάση δυο οπτικών: «ο μαθητής ως μικρός επιστήμονας» και ο επιστημονικά – τεχνολογικά ενημερωμένος πολίτης. 
Επιστημολογική θεώρηση των ΑΠ ΦΕ. Αναλύεται το περιεχόμενο των ΑΠ σε τέσσερις συνιστώσες: θεματική / εννοιολογική, συλλογισμών και επικύρωσης, επιστήμης / κόσμου και θεωρητική πειραματική οι οποίες αντιστοιχούνται στα κυρίαρχα επιστημολογικά ρεύματα (θετικιστικό, ερμηνευτικό, παρεμβατικό,…) 
Εφαρμογή του πλαισίου ανάλυσης που περιγράφτηκε παραπάνω, στην ανάλυση και κριτική θεώρηση τμημάτων των ισχυόντων ΑΠ ΦΕ Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 19 Ιουνίου 2012