Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Κοινωνιολογία Αναπαραγωγικής Περιόδου

(ΜΑ0NP821) -  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΙΔΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα εξετάζει τις κοινωνικές και πολιτισμικές σχέσεις της ανθρώπινης αναπαραγωγής. Αναφέρεται στους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι ιδέες περί θηλυκότητας, αρρενωπότητας, έμφυλων σχέσεων και φυσιολογικών οικογενειών εμφανίζονται στον διάλογο για αυτούς πρέπει να έχουν ή να μην έχουν παιδιά. Εισάγει τους εκπαιδευόμενους σε μια σειρά φεμινιστικών θεωριών για την ανθρώπινη αναπαραγωγή και βασίζεται σε εμπειρικές μελέτες για να εξηγήσει και να εξετάσει θεωρητικά ζητήματα. Παρουσιάζει την συσχέτιση μεταξύ κοινωνικών δομών και ελέγχων για την ανθρώπινη αναπαραγωγή, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία αντιλαμβάνεται την ανθρώπινη αναπαραγωγή για να κατανοήσει αυτές τις ευρύτερες κοινωνικές δομές.

 

 ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Γνώση και κατανόηση: οι φοιτητές θα

  • εξοικειωθούν με μια σειρά προσεγγίσεων για τις πολιτικές και κοινωνιολογικές θεωρίες της ανθρώπινης αναπαραγωγής
  • κατανοήσουν τον τρόπο με των οποίων οι αναπαραγωγικές πρακτικές δομούνται μέσω από τις σχέσεις εξουσίας των κοινωνικών ιεραρχιών
  • αποκτήσουν γνώσεις για το πώς οι έμφυλοι διαχωρισμοί διαμορφώνουν τις κοινωνικές και πολιτισμικές σχέσεις αναπαραγωγής

Γνωσιακές και Διανοητικές δεξιότητες: οι φοιτητές θα είναι σε θέση να

  • αναστοχάζονται με κριτική διάθεση σε διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις στην μελέτη της ανθρώπινης αναπαραγωγήςn
  • κάνουν σύνδεση μεταξύ της φεμινιστικής θεωρίας και αναπαραγωγικών πρακτικών
  • αξιολογούν αντικρουόμενες εξηγήσεις και οπτικές για τις διαδικασίες και τα αποτελέσματα των τρόπων αναπαραγωγής

Επαγγελματικές και Ειδικές για το θέμα δεξιότητες

  • δυνατότητα μελέτης και κατανόησης κοινωνιολογικών κειμένων
  • δυνατότητα χρησιμοποίησης θεωριών για την κατανόησης μελετών περίπτωσης, γεγονότων που παρουσιάζονται στα ΜΜΕ και προσωπικών εμπειριών
  • δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις θεωρίες για την μελέτη συναφών θεματικών περιοχών

Γενικές ικανότητες

  • συλλογή, οργάνωση και ανάπτυξη πληροφορικών και αποδείξεων
  • παρουσίαση και έκφραση εννοιών και ιδεών με συνεκτικό και λογικό τρόπο
  • συγγραφή και διατύπωση κειμένων με εξειδικευμένη ορολογία

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Συμπερασματική: Τελική γραπτή εξέταση.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Κύριες πηγές

- Σημειώσεις καθηγητή

- Olga B. & van den Akker (2015). Ψυχολογία αναπαραγωγικής περιόδου (μτφ Κλεάνθη Γουρουντή). Αθήνα: Λαγός. [Εύδοξος]

Ενδεικτικές πηγές

Βοσνιάδου Σ. (2001) Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Αθήνα: Gutenberg

Τσιαντής Γ. – Δραγώνα Θ. (2000) Μωρά και Μητέρες. Αθήνα: Καστανιώτης

Collet C. (1994). Το παιδί, η Οικογένεια, το Σχολείο (μτφη Μ.Καρρά). Αθήνα: Πατάκης

Σακελλαρόπουλος Π. (2001) Σχέσεις Μητέρας – παιδιού τον Πρώτο Χρόνο της Ζωής. Θεσσαλονίκη: Παπαζήση.

Dennis and Erdos (2000) Families without Fatherhood, London: Institute for the Study of Civil Society.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020