Μάθημα : Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών στην Ψυχολογία
Κωδικός : PSY284
PSY800 GR - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Αυτή είναι η σελίδα του Προγράμματος Διδακτορικών Σπουδών στην Ψυχολογία. Εδώ θα βρείτε το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό του Υποχρεωτικού Μαθήματος "Προηγμένες Μέθοδοι στν Ψυχολογική Έρευνα" και των σεμιναρίων " Ποσοτική έρευνα στην ψυχολογία: Έρευνα Πεδίου και Λογισμικό Ανάλυσης Δεδομένων”, " Ποιοτική έρευνα στην ψυχολογία: Έρευνα Πεδίου και Λογισμικό Ανάλυσης Δεδομένων " και "Σύγχρονα ζητήματα στην ψυχολογική έρευνα".
-
Περιεχόμενο Υποχρεωτικού Μαθήματος "Προηγμένες Μέθοδοι στην Ψυχολογική Έρευνα"
Εισαγωγή στις μεθόδους έρευνας.
Δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές στην ψυχολογική έρευνα.
Πειραματικός σχεδιασμός και έλεγχος.
Διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων.Μετρήσεις
Μέθοδοι δειγματοληψίας
Ποσοτική έρευνα
Ποιοτική έρευνα
Έρευνα μικτών μεθόδων
Τεχνικές στατιστικής ανάλυσης, Ερμηνεία των αποτελεσμάτων
Αναζήτηση και ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίαςΜαθησιακοί στόχοι
- Βαθύτερη κατανόηση των θεμελιωδών ερευνητικών μεθόδων και τεχνικών της ψυχολογίας.
- Κατανόηση των πλεονεκτημάτων και των περιορισμών των διαφόρων ερευνητικών σχεδίων
- Σχεδιασμός και διεξαγωγή ερευνών με τη χρήση των κατάλληλων ερευνητικών μεθόδων
- Ανάπτυξη ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων
- Κατανόηση των δεοντολογικών προβληματισμών στην έρευνα
- Συλλογή και ανάλυση δεδομένων
- Αξιολόγηση και ερμηνεία ερευνητικών ευρημάτων
- Επικοινωνία των ερευνητικών ευρημάτων
- Διεξαγωγή βιβλιογραφικών αναζητήσεων και ανασκοπήσεων
Γενικές Δεξιότητες:
- Κριτική σκέψη
- Ερευνητικές δεξιότητες
- Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
- Αναλυτικές δεξιότητες, δεξιότητες επικοινωνίας
- Ηθική ευαισθητοποίηση, Ερευνητική δεοντολογία
- Δεξιότητες ανάλυσης δεδομένων, δεξιότητες ερμηνείας
- Δεξιότητες ανάκτησης πληροφοριών, Αξιολόγηση πληροφοριών
- Βιβλιογραφική ανασκόπηση, Ακαδημαϊκές δεξιότητες γραφής
Βιβλιογραφία
Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (Eds.). (2019). The Handbook of Research Synthesis and Meta-Analysis (3rd ed.). Russell Sage Foundation.
Creswell, J. W. (2017). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (4th ed.). SAGE Publications.
Goodwin, J. & Goodwin, K. (2016). Research in psychology: methods and design. John Wiley & Sons.
de Vaus, D. (2019). Research Design in Social Research. SAGE Publications.
Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2019). Multivariate Data Analysis (8th ed.). Cengage Learning.
Sani, F. (2017). Experimental Design and Statistics for Psychology: A First Course. Wiley.
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2020). Research Methods in Psychology (10th ed.). McGraw-Hill Education.
Stainton Rogers, W., & Gomm, R. (2014). Mixed Methods Research for Psychology: Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in Theory and Practice. Cambridge University Press.
- Σχετικά επιστημονικά περιοδικά:
Behavior Research Methods
International Journal of Research and Method in Education
International Journal of Research Methodology
International Journal of Social Research Methodology
International Journal of Quantitative and Qualitative Research Methods (IJQQRM)
International Journal of Qualitative Methods
Journal of Mixed Methods Research
Journal of Participatory Research Methods
Methodology
Methods
Psychological Methods
Research Synthesis Methods
Quality & Quantity
SAGE Research Methods Cases
Survey Research MethodsΜέθοδοι διδασκαλίας
Αυτό το μάθημα χρησιμοποιεί μια προσέγγιση μικτής μάθησης, συνδυάζοντας διαλέξεις στην τάξη με διαδικτυακές δραστηριότητες και πόρους.
E-class, βιντεοδιαλέξεις, διαδραστικές ενότητες, πολυμεσικοί πόροι και διαδικτυακές συζητήσειςΜέθοδοι αξιολόγησης
- Συμμετοχή στην τάξη: 20% του τελικού βαθμού: Ενεργή συμμετοχή σε δια ζώσης και ηλεκτρονικές συζητήσεις, ομαδικές δραστηριότητες και αναλύσεις μελετών περιπτώσεων.
- Κριτήρια αξιολόγησης: Συμμετοχή σε συζητήσεις, συνεργασία με τους συμφοιτητές/ τις συμφοιτήτριες, επίδειξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και ενεργή συμμετοχή σε ομαδικές εργασίες. Προετοιμασία για το μάθημα.
- Εργασίες και κουίζ: που αξιολογούν την κατανόηση των βασικών εννοιών, του ερευνητικού σχεδιασμού, της ανάλυσης δεδομένων και της ερμηνείας.
- Κριτήρια αξιολόγησης: Ακρίβεια και βάθος της ανάλυσης, εφαρμογή των γνώσεων των ερευνητικών μεθόδων, σαφήνεια των εξηγήσεων και επίδειξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης.
- Ερευνητική πρόταση: 50% του τελικού βαθμού: Ατομική ή ομαδική πρόταση ερευνητικού έργου, συμπεριλαμβανομένων των ερευνητικών ερωτημάτων, του σχεδιασμού της μελέτης, του σχεδίου δειγματοληψίας, των μεθόδων συλλογής δεδομένων και των δεοντολογικών προβληματισμών.
- Κριτήρια αξιολόγησης: Σαφήνεια και συνάφεια των ερευνητικών ερωτημάτων, καταλληλότητα του ερευνητικού σχεδιασμού, εφαρμοσιμότητα της πρότασης, συνεκτίμηση των δεοντολογικών κατευθυντήριων γραμμών και επίδειξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης.
Προαπαιτούμενα
Ερευνητική Μεθοδολογία, Στατιστική, Ψυχολογία
Ομάδα στόχος
Διδακτορικοί Φοιτητές/ Διδακτορικές Φοιτήτριες
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -