Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στη Μηχανική Ορυκτών Πόρων (ΜΟΠ926)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΑΓΕΡΙΔΗΣ
Περιγραφή
- Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη – ιστορική εξέλιξη
- Ευφυείς πράκτορες – η έννοια της ορθολογικότητας
- Επίλυση προβλημάτων με αναζήτηση – αλγόριθμοι και στρατηγικές απληροφόρητης και πληροφορημένης αναζήτησης, ευρετικές συναρτήσεις
- Αναζήτηση σε πολύπλοκα περιβάλλοντα – τοπική αναζήτηση και προβλήματα βελτιστοποίησης, αναζήτηση σε συνεχείς χώρους, αναζήτηση με μη αιτιοκρατικές ενέργειες, αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα ή άγνωστα περιβάλλοντα
- Αναζήτηση με αντιπαλότητα και παιχνίδια – θεωρία παιγνίων, δένδρο Α-Β, αναζήτηση δένδρου Monte-Carlo, στοχαστικά παιχνίδια
- Προβλήματα ικανοποίησης περιορισμών
- Λογικοί πράκτορες
- Λογική πρώτης τάξης – προτασιακός συμπερασμός και συμπερασμός πρώτης τάξης
- Αναπαράσταση γνώσης
- Ποσοτικοποίηση αβεβαιότητας – μοντέλα Bayes
- Πιθανοτική συλλογιστική – συλλογιστική στο χρόνο, κρυφά μοντέλα Markov, φίλτρα Kalman
- Πιθανοτικός προγραμματισμός
- Λήψη σύνθετων αποφάσεων – πολυπρακτορική λήψη αποφάσεων
- Μηχανική μάθηση – μάθηση από παραδείγματα, μάθηση πιθανοτικών μοντέλων, βαθιά μάθηση, ενισχυτική μάθηση
- Μηχανική όραση
- Ρομποτική
- Φιλοσοφία, ηθική, και ασφάλεια της ΤΝ
- Το μέλλον της ΤΝ
- Εφαρμογές ΤΝ στην έρευνα κοιτασμάτων
- Εφαρμογές ΤΝ στην εκμετάλλευση
- Εφαρμογές ΤΝ στην επεξεργασία και τον εμπλουτισμό
- Εφαρμογές ΤΝ στον προγραμματισμό και τη διαχείριση εκμεταλλεύσεων
- Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη – ιστορική εξέλιξη
- Ευφυείς πράκτορες – η έννοια της ορθολογικότητας
- Επίλυση προβλημάτων με αναζήτηση – αλγόριθμοι και στρατηγικές απληροφόρητης και πληροφορημένης αναζήτησης, ευρετικές συναρτήσεις
- Αναζήτηση σε πολύπλοκα περιβάλλοντα – τοπική αναζήτηση και προβλήματα βελτιστοποίησης, αναζήτηση σε συνεχείς χώρους, αναζήτηση με μη αιτιοκρατικές ενέργειες, αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα ή άγνωστα περιβάλλοντα
- Αναζήτηση με αντιπαλότητα και παιχνίδια – θεωρία παιγνίων, δένδρο Α-Β, αναζήτηση δένδρου Monte-Carlo, στοχαστικά παιχνίδια
- Προβλήματα ικανοποίησης περιορισμών
- Λογικοί πράκτορες
- Λογική πρώτης τάξης – προτασιακός συμπερασμός και συμπερασμός πρώτης τάξης
- Αναπαράσταση γνώσης
- Ποσοτικοποίηση αβεβαιότητας – μοντέλα Bayes
- Πιθανοτική συλλογιστική – συλλογιστική στο χρόνο, κρυφά μοντέλα Markov, φίλτρα Kalman
- Πιθανοτικός προγραμματισμός
- Λήψη σύνθετων αποφάσεων – πολυπρακτορική λήψη αποφάσεων
- Μηχανική μάθηση – μάθηση από παραδείγματα, μάθηση πιθανοτικών μοντέλω
- Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη – ιστορική εξέλιξη
- Ευφυείς πράκτορες – η έννοια της ορθολογικότητας
- Επίλυση προβλημάτων με αναζήτηση – αλγόριθμοι και στρατηγικές απληροφόρητης και πληροφορημένης αναζήτησης, ευρετικές συναρτήσεις
- Αναζήτηση σε πολύπλοκα περιβάλλοντα – τοπική αναζήτηση και προβλήματα βελτιστοποίησης, αναζήτηση σε συνεχείς χώρους, αναζήτηση με μη αιτιοκρατικές ενέργειες, αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα ή άγνωστα περιβάλλοντα
- Αναζήτηση με αντιπαλότητα και παιχνίδια – θεωρία παιγνίων, δένδρο Α-Β, αναζήτηση δένδρου Monte-Carlo, στοχαστικά παιχνίδια
- Προβλήματα ικανοποίησης περιορισμών
- Λογικοί πράκτορες
- Λογική πρώτης τάξης – προτασιακός συμπερασμός και συμπερασμός πρώτης τάξης
- Αναπαράσταση γνώσης
- Ποσοτικοποίηση αβεβαιότητας – μοντέλα Bayes
- Πιθανοτική συλλογιστική – συλλογιστική στο χρόνο, κρυφά μοντέλα Markov, φίλτρα Kalman
- Πιθανοτικός προγραμματισμός
- Λήψη σύνθετων αποφάσεων – πολυπρακτορική λήψη αποφάσεων
- Μηχανική μάθηση – μάθηση από παραδείγματα, μάθηση πιθανοτικών μοντέλω