ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕ435

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΤΟΣΟΥΝΙΔΗΣ

Περιγραφή

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΕ435

Teaching of Physical Education

ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ 18-21 ΑΙΘΟΥΣΑ Α10

Πρακτική στο 1ο και 2ο Δημοτικό κάθε Πέμπτη 9-13

Ημέρες και ώρες συνεργασίας: Τετάρτη 17-18, Πέμπτη 12-13

Το σχολείο αποτελεί τον πυρήνα για τη δημιουργία μιας πιο ενεργούς και υγιούς κοινωνίας. Η εκπαίδευση που παρέχει το σχολείο είναι μία συνεχής, δυναμική και εξελισσόμενη διαδικασία, η οποία σχετίζεται αμφίδρομα με τις εκάστοτε κοινωνικές αλλαγές (WHO, 2019). Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη και μάθηση, δηλαδή η απόκτηση γνώσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων και στάσεων, με τις οποίες όλοι/-ες οι μαθητές / -τριες θα είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις του σχολικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO/ΠΟΥ) επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην επίτευξη του παραπάνω σκοπού, μέσω της προαγωγής της Φυσικής Δραστηριότητας (ΦΔ) εντός και εκτός σχολείου (Mayorga-Vega, Martínez-Baena & Viciana, 2018· WHO/

Περισσότερα  

Ενότητες

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΕΠΠΣ) ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. Φ.Ε.Κ. τεύχος Β’ αρ. φύλλου 304/13-03-03

Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι να συµβάλει κατά προτεραιότητα στη σωµατική ανάπτυξη των µαθητών και παράλληλα να βοηθήσει στην ψυχική και πνευµατική τους καλλιέργεια καθώς και στην αρµονική ένταξή τους στην κοινωνία.

Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των µαθητών και µέσω αυτών η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων και η ενίσχυση της υγείας τους.

H ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ 1ο και 2ο Δημοτικό (ΒΛΕΠΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ)

ώρα εναρξης 8:15 λήξη 11:30

              1       2      3       4                  5        6    ώρα

Πέμπτη Β1   Δ      ΣΤ1                      Β2

               Α2   Γ1     Ε1    Δ1              Γ2      Γ1  2ου Δημοτικου

ΤΡΙΤΗ    Β2  ΣΤ2                               Δ      Β1

              Α1   Ε2             Γ2                Γ1    Α2

             Στ1  Ε1            ΣΤ2                              2ου Δημοτικου

Πρόγραμμα Σχολείων

ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ KAI ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΡΙΤΗ 9/04/24  ΕΠΙΚΑΙΡΟ

Παραδειγμα οργάνωσης μαθηματος

 

1. Η δια βίου άσκηση στους φοιτητές (-τριες) και η σχέση τους με την Α! & Β! -Βάθμια σχολική αθλητική Εκπαίδευσή τους.

2. Σύγκριση του παλαιού με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

3. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Φυσικής Αγωγής στην Γερμανία και Ελλάδα.

4. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Φυσικής Αγωγής στην Ιαπωνία και Ελλάδα.

5. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Φυσικής Αγωγής στην B. Μακεδονία, Αλβανία και Ελλάδα.

6. Διαχείριση του χρόνου και Αυτομανατζμεντ του Εκπαιδευτικού στο Δημοτικό.

7. Βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με την Φυσική Αγωγή στο ιδρυματικό καταθετήριο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης.

8. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Αγωγής Υγείας στην Γερμανία και Ελλάδα.

9. Σύγκριση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών Δημοτικού της Αγωγής Υγείας στην Ιαπωνία και Ελλάδα.

10. Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας με περιεχόμενο ηλεκτρονική μάθηση για εκπαίδευση παιδιών δημοτικού σε χειμερινά αθλήματα στο σχολείο κατά το παράδειγμα του www.wintersportSCHULE.de

11. Ο κατάλογοs της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας σε σχέση με την Φυσική Αγωγή και την Αγωγή Υγείας.

12. Η Δημιουργία Αθλητικής εκπαιδευτικής Βιντεοθήκης.

13. Η επιρροή των γονέων για κινητικές ή αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών τους.

14. Η Ανάλυση του ελεύθερου χρόνου των μαθητριών (-τών).

15. Η Ανάλυση του ελεύθερου χρόνου των φοιτητριών (-τών).

16. Η Ανάλυση των συνηθειών του ύπνου των Φοιτητριών (-τών)

H πρώτη που δημιουργείται στην Ελλάδα, με σκοπό την καλύτερη σύνδεση της τριτοβάθμιας με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την παροχή εκπαιδευτικής στήριξης στους καθηγητές αλλά και τους φοιτητές φυσικής αγωγής που προβληματίζονται και έχουν την διάθεση να προσφέρουν στους μαθητές με αναπηρία / ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα πλαίσια της τυπικής ή ειδικής τάξης.

Κοκαρίδας Δημήτριος
Επίκουρος Καθηγητής
"Ασκηση σε Ατομα με Αναπηρίες" 

 

Πλάνα Μαθημάτων

ΒΑΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 

Υ.ΠΑΙ.Θ.

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

ΥΠΑΙΘ-Φυσική Αγωγή

ΦΟΡΕΙΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ Θεσσαλονίκης

ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ Κομοτηνής

ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ Σερρών 

ΤΕΦΑΑ ΕΚΠΑ

Ελληνική Ακαδημία Φυσικής Αγωγής

Γενική Γραμματεία Αθλητισμού

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Ψηφιακό Σχολείο

Ψηφιακά Σενάρια Αίσωπος

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

η-Ταξη (eClass)

e-me

Webex.sch.gr

Επιμόρφωση εκπ/κών στις ΤΠΕ

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Ελλάδας

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

Δωρεάν Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα -Mooc’s ΥΠΑΙΘ

 

ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας

Εθνικό Τυπογραφείο (Αναζήτηση ΦΕΚ)

Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Δημοκρατική Παιδεία

Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ)

Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΩΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΟ ΕΣΥ απο το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ)
Εισήγηση: Μιχάλης Κουτσιλιέρης, Ενδοκρινολόγος, Καθηγητής Πειραματικής Φυσιολογίας, Ιατρική Σχολή,
Σχολή Επιστημών Υγείας, ΕΚΠΑ και Πρόεδρος Εθνικού Κέντρου του Διεθνούς Ιδρύματος «EXERCISE IS
MEDICINE» και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας & Άσκησης στην Ιατρική.
ΕΠΙΣΗΜΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: Σε παγκόσμιο
επίπεδο, εκτιμάται ότι η έλλειψη συστηματικής σωματικής δραστηριότητας (άσκησης) συμμετέχει
στην θνησιμότητα, πχ:
 6% των περιπτώσεων στεφανιαίας νόσου
 7% των περιπτώσεων Διαβήτη τύπου 2
 10% των περιπτώσεων καρκίνου του μαστού και του παχύ εντέρου
Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα σε ευρωπαϊκό πληθυσμό το 7,3% των θανάτων ανδρών και
γυναικών (676.000 θάνατοι στο σύνολο των 9,2 εκατομμυρίων/έτος) αποδίδονται στην έλλειψη
σωματικής δραστηριότητας.
Αντιθέτως, η συστηματική σωματική δραστηριότητα έχει αποδειχθεί ότι:
 Μειώνει τη θνησιμότητα και τον κίνδυνο για επανεμφάνιση καρκίνου του μαστού περίπου κατά 50%
 Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ
 Ελαττώνει τον κίνδυνο για, όλων των αιτιολογιών, καρδιαγγειακούς και καρκινοεξαρτώμενους
θανάτους σε ενήλικες με υψηλά επίπεδα μυϊκής δύναμης
 Οδηγεί σε υψ ηλότερες εκπαιδευτικές επιδόσεις σε παιδιά και ενήλικες