ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (MATHMAST256)

Μαριάννα Τζεκάκη, Ξ. Βαμβακούση, Κ. Χρήστου, Άγγελος Μάρκου

Περιγραφή

Σκοπός της ενότητας είναι η εμβάθυνση σε μεθόδους και εφαρμογές που συνδέονται με την έρευνα στο χώρο της μαθηματικής εκπαίδευσης.

Στόχοι του μαθήματος

- ικανότητα βιβλιογραφικής επισκόπησης, κριτική αποτίμηση ερευνών και ανάδειξη ερευνητικού προβλήματος από το χώρο της ΜΕ

-    κατανόηση του τρόπου σχεδιασμού ερευνητικών σχεδίων και κατασκευής εργαλείων ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών,

-    ικανότητα συλλογής και ανάλυσης ποσοτικών και ποιοτικών ερευνητικών δεδομένων,

-    ανάπτυξη επιστημονικού τρόπου παρουσίασης μιας ολοκληρωμένης έρευνας.

Ενότητες

  1. Ενότητα 1-2 : Βασικά στοιχεία (2 τετράωρα μαθήματα)

Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα βασικά στοιχεία και οι έννοιες της εμπειρικής έρευνας, με έμφαση στα στοιχεία που συνδέονται με την μαθηματική εκπαίδευση και την εκπαιδευτική έρευνα. Διαφορές ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας.

  1. Ενότητα 3-4 : Ερευνητικά σχέδια και μεθοδολογία (2 τετράωρα μαθήματα)

Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του ερευνητικού σχεδίου και η οργάνωση της μεθοδολογίας μιας έρευνας (είδος έρευνας, δείγμα, κατασκευή εργαλείων συλλογής δεδομένων)

      3 Ενότητα 5: Ποσοτικές μέθοδοι (1 τετράωρο μαθήματα)

Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν ποσοτικές μέθοδοι ανάλυσης των εμπειρικών δεδομένων που σχετίζονται κυρίως με απαντήσεις σε ερωτηματολόγια και τεστ με μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  1. Ενότητα 6: Ποιοτικές μέθοδοι (1 τετράωρο μαθήματα)

Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν βασικές ποιοτικές μέθοδοι, όπως η μελέτη περίπτωσης, η εθνογραφική μέθοδος κ.ά., με επικέντρωση στη μελέτη των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη χρήση σχετικών εργαλείων.

Ημερολόγιο