Τεχνολογία Υλικών και Κατασκευών-Υλικά στη Σύγχρονη Τέχνη (Επε.14)
Σύνδεσμοι
Γενικοί σύνδεσμοι |
---|
SIMONE MARTINI – LA TEMPERA ALL’UOVO Οι πίνακες του 13ου και 14ου αιώνα δείχνουν μια σημαντική συνέχεια στη χρήση υλικών και τεχνικών: η χρήση του ξύλινου υποστρώματος, η προετοιμασία σε κιμωλία και κόλλα, η αυγοτέμπερα, η επιχρύσωση, η χρυσοκονδυλιά, είναι που βρέθηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα, αν και με σημαντικές διαφορές σε σχέση με τα κέντρα παραγωγής. Η γνώση των χρησιμοποιούμενων τεχνικών έχει εκβαθυνθεί πρόσφατα χάρη στις επιστημονικές έρευνες, αλλά η κύρια πηγή παραμένει, για αυτή την περίοδο, το βιβλίο της τέχνης, που γράφτηκε προς το τέλος του δέκατου τέταρτου αιώνα από τον Cennino Cennini, ζωγράφο κληρονόμο της παράδοσης Giotto και για αυτό που περιγράφει στην εκδοχή του, σίγουρα αντιπροσωπευτική της τεχνοτροπίας των ζωγράφων του 14ου αιώνα. | Το βιβλίο της τέχνης του Cennino Cennini Το βιβλίο της τέχνης του Cennino Cennini
| 5 ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΑ ΜΕΛΑΝΙΑ Η μελέτη των μεσαιωνικών μελανιών , που χρησιμοποιείται για τη σύνταξη χειρογράφων, αποδεικνύεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα. Το 2014, σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας , μια ομάδα ερευνητών ανέπτυξε μια νέα μορφή φασματοσκοπίας, που ονομάζεται TERS, ικανή να μην καταστρέψει τα οργανικά μόρια που υπάρχουν στα μελάνια που σπάνε εύκολα όταν εκτίθενται σε φως. | Το μελάνι των μοναχών: ένα ταξίδι μεταξύ της χημείας και της ιστορίας ωΑυτό το άρθρο περιγράφει ένα πρωτότυπο διεπιστημονικό έργο μεταξύ της χημείας και της ιστορίας (με πιθανές αναφορές στην τέχνη, την εγκληματολογία και τη βιολογία). Η ιδέα της πιστής αναπαραγωγής ενός μελανιού, από ιστορική άποψη, είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και βασίζεται σε μια σχετικά απλή χημεία. | Η ΑΥΓΉ ΤΩΝ ΑΡΧΑΊΩΝ ΜΕΛΑΝΙΏΝ: ΑΙΘΆΛΗ Η σταδιακή ανάπτυξη της γραφής υπέστη επανάσταση με την εφεύρεση του μελανιού, η προέλευση της οποίας χρονολογείται από την τρίτη χιλιετία π.Χ. Ο Κινέζος T'ien Ciù (που έζησε μεταξύ 2700 και 2600 π.Χ.) ετοίμασε το μελάνι αναμιγνύοντας μια κονιοποιημένη μαύρη πέτρα με μια λάκα, ενώ οι Αιγύπτιοι γραμματείς, των οποίων το γράψιμο έφτασε το μέγιστο το 1700 π.Χ., το απέκτησαν από λεπτή αλεσμένη κόκκινη ώχρα (κόκκινες μελάνες) και από αιθάλη ή κάρβουνο (μαύρα μελάνια). Ένα παράδειγμα όπου είναι δυνατό να εκτιμήσουμε τη χρήση του είναι στο Βιβλίο των Νεκρών από την Goldworker Amun . | Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ Εικαστικός Πάρις Χατζηγιάννης Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ Εικαστικός Πάρις Χατζηγιάννης | Τεχνολογία Υλικών blog Σημειώσεις - πρόσθετη πληροφορία μαθήματος εργαστηρίου |