Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αναλυτικά Προγράμματα - Καινοτόμες Διδακτικές Προσεγγίσεις

(TEACHEDU105) -  Παπαδοπούλου, Πλιόγκου, Λιθοξοΐδου

Περιγραφή Μαθήματος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Τα Αναλυτικά Προγράμματα ως θεωρία και ως πράξη.
  • Σύγχρονες εκπαιδευτικές προκλήσεις της Διδακτικής στον 21ο αιώνα. Η διδασκαλία ως διανοητική, επικοινωνιακή, ηθική και κοινωνικοπολιτισμική δραστηριότητα
  • Η σχέση της Διδακτικής με την τεχνολογία, την πληροφορία και την επικοινωνία
  • Όψεις της Σύγχρονης Διδακτικής ως λειτουργικής συνιστώσας της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Αλλαγή προτύπων και αξιολόγησης. Το ζήτημα της ανταποκριτικότητας των εκπαιδευομένων
  • Τυπική/μη τυπική / άτυπη διδασκαλία και μάθηση. Εννοιολόγηση όρων: Μορφές, μέθοδοι, στρατηγικές, μοντέλα διδασκαλίας. Ταξινομίες διδακτικών μοντέλων
  • Διδασκαλία και ήπιες δεξιότητες (κριτική σκέψη, δημιουργική σκέψη – soft skills)
  • Αυθεντική διδασκαλία. Διαφοροποίηση της διδασκαλίας
  • Σχέδιο ερευνητικής εργασίας (project). Εννοιολογικοί χάρτες και διδασκαλία
  • Διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση, βιωματική μάθηση, αυθεντική μάθηση και διδασκαλία
  • Κριτική διδασκαλία και μετασχηματίζουσα μάθηση
  • Ο αναστοχασμός του εκπαιδευτικού ως διαδικασία αυτοελέγχου και μεταγνώσης.

     

    ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες  αναμένεται να αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που θα τους κάνουν αυτοδύναμους, ευέλικτους και ευφάνταστους στην εφαρμογή καινοτόμων προσεγγίσεων διδασκαλίας, αλλά και πρόθυμους και ικανούς να ερευνούν το έργο τους, να αναστοχάζονται και να βελτιώνουν τις πρακτικές τους.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021