Παρουσίαση/Προβολή

Eκπαιδευτική Ψυχολογία_Ακαδημαϊκό έτος 2024-25
(Ψ-ΥΟ13) - ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΕΙΚΟΣΠΕΝΤΑΚΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συμβάλλουν, ως εν δυνάμει επαγγελματίες, στη βελτίωση της μαθησιακής/διδακτικής διαδικασίας και των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων των μαθητών/ριών, ακολουθώντας βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις και σύγχρονα ερευνητικά ευρήματα.
Στο πλαίσιο του μαθήματος:
-θα γίνει αναφορά σε εισαγωγικά στοιχεία του κλάδου της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας,
-θα συζητηθούν εκτενώς και συγκριτικά οι κύριες θεωρίες μάθησης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη,
-θα συζητηθούν βασικοί ψυχοσυναισθηματικής φύσεως παράγοντες μαθητών/ριών (π.χ., κίνητρα, αυτοαντίληψη, αυτοεκτίμηση) που συνδέονται και επηρεάζουν τη μαθησιακή διαδικασία και το σχολικό κλίμα γενικότερα,
-θα γίνει αναφορά στις προϋποθέσεις αποτελεσματικής διαχείρισης της σχολικής τάξης, με έμφαση στους τρόπους ενίσχυσης της αυτορρύθμισης των μαθητών/ριών,
-θα συζητηθεί ο τρόπος αξιοποίησης των ατομικών διαφορών καθώς και ο τρόπος εκπαιδευτικής αντιμετώπισης των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζουν οι μαθητές/τριες στη σχολική τάξη,
- θα συζητηθούν ζητήματα αποτελεσματικής συνεργασίας σχολείου-οικογένειας με ξεχωριστή μνεία στο ρόλο της γονεϊκής εμπλοκής, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της επίδοσης και της ζωής των μαθητών/ριών στο σχολικό πλαίσιο.
Το μάθημα αποτελείται από δυο ενότητες
-τις θεωρητικές διαλέξεις και
-τις εργαστηριακές ασκήσεις.
Οι ενότητες αυτές θα πρέπει να θεωρούνται αδιαχώριστες και αλληλοσυμπληρωματικές.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα