Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Eκπαιδευτική Ψυχολογία_Ακαδημαϊκό έτος 2024-25

(Ψ-ΥΟ13) -  ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΕΙΚΟΣΠΕΝΤΑΚΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συμβάλλουν, ως εν δυνάμει επαγγελματίες, στη βελτίωση της μαθησιακής/διδακτικής διαδικασίας και των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων των μαθητών/ριών, ακολουθώντας βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις και σύγχρονα ερευνητικά ευρήματα.

Στο πλαίσιο του μαθήματος:

-θα γίνει αναφορά σε εισαγωγικά στοιχεία του κλάδου της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας,

-θα συζητηθούν εκτενώς και συγκριτικά οι κύριες θεωρίες μάθησης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη,

-θα συζητηθούν βασικοί ψυχοσυναισθηματικής φύσεως παράγοντες μαθητών/ριών (π.χ., κίνητρα, αυτοαντίληψη, αυτοεκτίμηση) που συνδέονται και επηρεάζουν τη μαθησιακή διαδικασία και το σχολικό κλίμα γενικότερα,

-θα γίνει αναφορά στις προϋποθέσεις αποτελεσματικής διαχείρισης της σχολικής τάξης, με έμφαση στους τρόπους ενίσχυσης της αυτορρύθμισης των μαθητών/ριών,

-θα συζητηθεί ο τρόπος αξιοποίησης των ατομικών διαφορών καθώς και ο τρόπος εκπαιδευτικής αντιμετώπισης των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζουν οι μαθητές/τριες στη σχολική τάξη,

- θα συζητηθούν ζητήματα αποτελεσματικής συνεργασίας σχολείου-οικογένειας με ξεχωριστή μνεία στο ρόλο της γονεϊκής εμπλοκής, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της επίδοσης και της ζωής των μαθητών/ριών στο σχολικό πλαίσιο.

Το μάθημα αποτελείται από δυο ενότητες

-τις θεωρητικές διαλέξεις και

-τις εργαστηριακές ασκήσεις.

Οι ενότητες αυτές θα πρέπει να θεωρούνται αδιαχώριστες και αλληλοσυμπληρωματικές.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024