Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

(ΥΕ201) -  ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-ΧΡΥΣΗ ΜΑΛΕΓΙΑΝΝΑΚΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχοι του μαθήματος

Να κατανοούν την χρησιμότητα της αξιολόγησης γνωστικών και μαθησιακών
ικανοτήτων,
2. Να αναγνωρίζουν σε ποιες περιπτώσεις είναι αναγκαία η αξιολόγηση γνωστικών
και μαθησιακών ικανοτήτων,
3. Να γνωρίζουν τα είδη αξιολογήσεων που χρησιμοποιούνται,
4. Να κατανοούν τους τρόπους αξιοποίησης των πορισμάτων της αξιολόγησης
γνωστικών και μαθησιακών ικανοτήτων

 

Περιεχόμενα

Η αξιολόγηση αποτελεί δομικό στοιχείο τόσο της διάγνωσης των Γνωστικών και Μαθησιακών δυσκολιών, όσο και της αντιμετώπισής τους στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής, δηλαδή της διδασκαλίας και παρέμβασης. Το μάθημα αναφέρεται αρχικά στην έννοια της αξιολόγησης και στη συνέχεια επικεντρώνεται στην αξιολόγηση των Γνωστικών και Μαθησιακών δυσκολιών. Συγκεκριμένα, γνωστικών ικανοτήτων όπως η νοημοσύνη, η φωνολογική επίγνωση, η μνήμη, οι εκτελεστικές λειτουργίες, η συγκέντρωση και η προσοχή, και μαθησιακών ικανοτήτων όπως οι αναγνωστικές δεξιότητες, οι στρατηγικές μάθησης, οι δεξιότητες μελέτης, και τα κίνητρα. Επιπλέον, το μάθημα περιλαμβάνει κοινωνικά και δεοντολογικά θέματα και την αξιολόγηση ατόμων τα οποία ανήκουν στις ειδικές ομάδες. Επιπλέον, στο μάθημα θα συζητηθούν διαφορετικοί μέθοδοι αξιολόγησης όπως η συνέντευξη και η παρατήρηση, η αξιολόγηση μέσω της χρήσης σταθμισμένων τεστ, η άτυπη αξιολόγηση βασισμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, θα συζητηθούν ζητήματα σχετικά με τα άλλα είδη αξιολόγησης, όπως είναι η ατομική αξιολόγηση έναντι της ομαδικής αξιολόγησης, οι ψυχομετρικές δοκιμασίες έναντι της αξιολόγησης της επίδοσης, οι σταθμισμένες δοκιμασίες έναντι των άτυπων δοκιμασιών, καθώς και η παραδοσιακή αξιολόγηση έναντι των εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης.

 

Αξιολόγηση

Τελική γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης ανάπτυξης

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2021