Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Δημόσια Πρόσωπα και Εικόνα

(PDDM104) -  Δόμνα Μιχαήλ - Σταμάτης Πουλακιδάκος

Περιγραφή Μαθήματος

Καλώς ήρθατε στον Διαδικτυακό τόπο του μαθήματος Δημόσια Πρόσωπα και Εικόνα. 

Οι διαφάνειες και το υλικό του μαθήματος θα αναρτώνται στην ενότητα Έγγραφα.

Στην ενότητα ανακοινώσεις θα αναρτώνται ενημερώσεις για το μάθημα.

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    1. Βασικές θεωρίες μαζικής επικοινωνίας (βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις για τα ΜΜΕ, θεωρίες επιδράσεων των ΜΜΕ, κοινωνικός κονστρουξιονισμός)
    2. Βασικές έννοιες πολιτικής επικοινωνίας (ορισμοί, παράδειγμα χρήσεων και ικανοποιήσεων, ημερήσια διάταξη, πλαισίωση, κοινή γνώμη, προπαγάνδα)
    3. Media Monitoring and analysis (ποσοτική ανάλυση περιεχομένου ή/και ποιοτική ανάλυση λόγου/θεματική ανάλυση)
    4. Διαχείριση εικόνας και φήμης, branding, nation branding
    5. Στρατηγική επικοινωνία, Δημόσια διπλωματία, lobbying
    6. Γλώσσα, ιδεολογία και επικοινωνία: εθνικιστικός λόγος – ρατσιστικός λόγος- Κείμενα & εικόνες.
    7. Γλώσσα, δημόσιος λόγος και έμφυλα στερεότυπα: Κατασκευή του κοινωνικού φύλου και στερεότυπα, Αναπαραστάσεις του φύλου στα ΜΜΕ, Γλωσσικός σεξισμός στο δημόσιο λόγο.
    8. Δημόσιος λόγος και «Αναπηρία»: το κοινωνικό μοντέλο - πρόσωπα και εικόνες – από το ταμπού και το κοινωνικό στίγμα στην κοινωνική κατασκευή
    9. Βιωματικό Εργαστήριο

    Μαθησιακοί στόχοι

    Μέσα από τις δραστηριότητες του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα:

    • κατανοήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις σε ζητήματα διαχείρισης της δημόσιας εικόνας.
    • αποκτήσουν ένα πλήρες και συστηματικό πλαίσιο γνώσεων σχετικά με την εφαρμογή στρατηγικών διαχείρισης της δημόσιας εικόνας.
    • αποκτήσουν ένα πλήρες και συστηματικό πλαίσιο γνώσεων αναφορικά με την προσέγγιση και διερεύνηση του δημόσιου  λόγου στα παραδοσιακά και νέα μέσα επικοινωνίας.
    • κατανοήσουν την επιρροή της διαδραστικής διαδικτυακής επικοινωνίας στη διαχείριση της δημόσιας εικόνας.
    • αποκτήσουν απαραίτητες ικανότητες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ερευνών στο πεδίο αυτό.

    κατακτήσουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με συναφές περιεχόμενο, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

    Ενδεικτική Βιβλιογραφία

    • Auerbach, J. & Castronovo, R. (eds.) (2013). The Oxford Handbook of Propaganda Studies, Oxford University Press.
    • Bernays, E. (1928). Propaganda. New York: H. Liveright.
    • Chomsky, N. (1997). Media Control: The Spectacular Achievements of Propaganda. New York: Seven Stories Press.
    • Corner, J. (2007). Mediated Politics, Promotional Culture and the Idea of "Propaganda". Media Culture Society (29), 669-677.
    • Davenport, T. H. & Beck, J. C. (2013). The Attention Economy: Understanding the New Currency of Business. Cambridge, MA: Harvard Business Press.
    • Doob, L. (1935). Propaganda: Its Psychology and Technique. New York: Henry Holt and Company.
    • delstein, Α. (1997). Total Propaganda: From Mass Culture to Popular Culture. London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
    • Ellul, J. (1973). Propaganda, the Formation of Men’s Attitudes. New York: Vintage Books.
    • Fowler R. (2003) Language in the News. Discourse and Ideology in the Press. Λονδίνο: Routledge.
    • Herman, E. & Chomsky, N. (1994). A Propaganda Model. Στο Herman & N. Chomsky (eds.), Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. London: Vintage, 1-35.
    • Jackall, R. (1995). Propaganda. London: Palgrave.
    • Jowett, G. & O’Donnell, V. (2015). Propaganda and Persuasion. 6th Edition. London: Sage.
    • Lippmann, W. (1927). The Phantom Public. New York: MacMillan.
    • Marková I., (2008). Persuasion and Propaganda. One or Two Processes? Persuasion, Propaganda and Rhetoric. Diogenes, 217, 37-51.
    • Meyer, T. &Hinchman, L. (2008). Aπό τη δημοκρατία των κομμάτων στη δημοκρατία των ΜΜΕ. Αθήνα: Πολύτροπο.
    • Morozov, E. (2013). To save everything, click here: The folly of technological solutionism. New York: Public Affairs.
    • Poster M. (1990) The Mode of Information. Poststructuralism and Social Context. Cambridge: Polity Press.
    • Pratkanis, A., & Aronson , E. (2001). Age of Propaganda: The Everyday Use and Abuse of Persuasion. New York: Owl Books.
    • Sampson, T. (2012). Virality: Contagion theory in the age of networks. Minneapolis: University of Minnesota Press.
    • Shorey, S. & Howard, P. N. (2016). Automation, big data, and politics: A research review. International Journal of Communication 10(2016): 5032-5055.
    • Soules, M. (2015). Media, Persuasion and Propaganda. Edinburgh: Edinburgh University Press.
    • Sunstein, C. R. (2017). #Republic: Divided Democracy in the Age of Social Media, Princeton, N.J.: Princeton University Press.
    • Taylor, P. (2003). Munitions of the Mind: a History of Propaganda from the Ancient World to the Present Day. 3rd Edition. Manchester: Manchester University Press.
    • Taylor, P. (2004). Πόλεμος και Διεθνείς Σχέσεις στην Εποχή της Πληροφορίας. Αθήνα: Παπαζήσης.
    • Webster, F. (2006). Theories of the Information Society. 3rd Edition. London: Routledge.
    • Wolfgram, M. A. (2008). Democracy and Propaganda. European Journal of Communication 23 (2), 152-171.
    • Zurawicki, L. (2010). Neuromarketing: Exploring the brain of the consumer. London: Springer.
    • Πουλακιδάκος, Σ. (2014). Προπαγάνδα και Δημόσιος Λόγος: Η παρουσίαση του Μνημονίου από τα Ελληνικά ΜΜΕ. Αθήνα: DaVinci.