Παρουσίαση/Προβολή

ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ
(ΕΘ503) - ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΕΝΤΟΥΛΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Περιεχόμενο μαθήματος:
Γενικό μέρος: Βασικές γνώσεις περί οστών. Οστικός μεταβολισμός. Εμβιομηχανική των οστών και του οστίτη ιστού. Ορθοπαιδική ορολογία. Κλινική εξέταση του ορθοπαιδικού ασθενούς. Χρήσιμες εργαστηριακές εξετάσεις στην Ορθοπαιδική. Απεικονιστικές διαγνωστικές μέθοδοι στην Ορθοπαιδική. Ορθοπαιδικές χειρουργικές επεμβάσεις. Ακρωτηριασμοί. Προσθετικά μέλη. Ορθώσεις. Βιοϋλικά. Οστικά μοσχεύματα. Γενικές αρχές αποκατάστασης ασθενών με ορθοπαιδικές κακώσεις και παθήσεις.
Ειδικό μέρος: Κατάγματα. Εξαρθρήματα, υπεξαρθρήματα. Διαστρέμματα. Ρήξεις και διατομές τενόντων. Κακώσεις περιφερικών νεύρων. Κακώσεις συνδέσμων και μηνίσκων. Ειδικές περιοχικές τραυματικές κακώσεις. Σύνδρομο διαμερίσματος. Φλεγμονώδεις παθήσεις οστών και αρθρώσεων (μικροβιακές και μη). Ισχαιμικές παθήσεις των οστών. Εκφυλιστικές παθήσεις των αρθρώσεων. Παραλυτικές παραμορφώσεις (εγκεφαλική παράλυση, πολιομυελίτιδα, μαιευτική παράλυση, μηνιγγομυελοκήλη). Μεταβολικές παθήσεις οστών (ραχίτιδα, οστεομαλακία, οστεοπόρωση, νόσος Paget των οστών, υπερπαραθυρεοειδισμός, ουρική αρθρίτιδα). Παθήσεις σπονδυλικής στήλης (κύφωση, σκολίωση, κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, ραιβόκρανο, αυχενική σπονδύλωση κτλ). Παθήσεις άνω και κάτω άκρων (σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής, επικονδυλίτιδες αγκώνα, αστάθεια καρπού, οστεοαρθρίτιδα ισχίου, οστεοαρθρίτιδα γόνατος κτλ). Νεοπλάσματα των οστών και των αρθρώσεων. Συγγενείς ανωμαλίες οστών (αναπτυξιακή δυσπλασία του ισχίου, συγγενής ραιβοϊπποποδία κτλ). Νευρομυϊκές παθήσεις. Σύνδρομα με ορθοπαιδικές εκδηλώσεις.
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- περιγράφει τις επιμέρους δομές του μυοσκελετικού συστήματος
- αναλύει τη δομή συγκεκριμένων αρθρώσεων του σώματος και τις κινήσεις που επιτρέπει η καθεμιά από αυτές
- διενεργεί αδρή φυσική εξέταση του ορθοπαιδικού ασθενούς
- αναφέρει τις εργαστηριακές και απεικονιστικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη διάγνωση των συχνότερων μυοσκελετικών παθήσεων και να είναι σε θέση να συνδυάζει τις παρακλινικές αυτές μεθόδους με την εκάστοτε κλινική εικόνα
- αναγνωρίζει την κλινική εικόνα των συχνότερων ορθοπαιδικών παθήσεων
- γνωρίζει τις βασικές αρχές αντιμετώπισης των συχνότερων ορθοπαιδικών κακώσεων και παθήσεων
- είναι εξοικειωμένος/η με τη διαχείριση των χρόνιων παθήσεων του μυοσκελετικού συστήματος
- γνωρίζει τις μεθόδους ανακατασκευής των οστών
- εξηγεί τον ρόλο των διάφορων ορθώσεων και προσθετικών μέσων αποκατάστασης
- διαθέτει ικανοποιητική γνώση των βασικών αρχών και μεθόδων αποκατάστασης ασθενών με ορθοπαιδικές κακώσεις και παθήσεις
- αντιλαμβάνεται το φάσμα των φυσικών δραστηριοτήτων που μπορεί να επιτελέσει ένας ορθοπαιδικός ασθενής ανάλογα με τον βαθμό αναπηρίας του
- αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της ύπαρξης διεπιστημονικής ομάδας επαγγελματιών υγείας για την ορθή διαχείριση των μυοσκελετικών παθήσεων
Οργάνωση διδασκαλίας:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΦΟΡΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ |
Διαλέξεις |
39 |
Εργαστήριο |
- |
Ανεξάρτητη και κατευθυνόμενη μάθηση |
73.5 |
ΣΥΝΟΛΟ |
112.5 |
Ο φόρτος εργασίας εξαμήνου αναφέρεται στις συνολικές για το εξάμηνο ώρες που πρέπει να αφιερώσουν οι φοιτητές/τριες για την αντίστοιχη μαθησιακή δραστηριότητα.
Στο πλαίσιο της ανεξάρτητης και κατευθυνόμενης μάθησης, ο/η φοιτητής/τρια καλείται να μελετήσει επιλεγμένη και προτεινόμενη βιβλιογραφία, να εκπονήσει σχετικές ατομικές ή ομαδικές εργασίες, καθώς και να προβεί σε αυτοτελή μελέτη.
Μέθοδος αξιολόγησης των φοιτητών:
Γραπτή εξέταση, Δοκιμασία πολλαπλής επιλογής, Ερωτήσεις σύντομης απάντησης, Προφορική εξέταση
Η γραπτή εξέταση διεξάγεται με τη μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεων σύντομης ανάπτυξης. Για ειδικές κατηγορίες φοιτητών είναι δυνατή η διεξαγωγή προφορικής εξέτασης.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα