Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

(ΕΘ404) -  ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΟΤ, PhD

Περιγραφή Μαθήματος

Τι εννοούμε με τον όρο αξιολόγηση στην Εργοθεραπεία; Για ποιον λόγο η αξιολόγηση έχει αποκτήσει μια τόσο θεμελιώδη σημασία στο χώρο της υγείας και άρα και της Εργοθεραπείας; Είναι η αξιολόγηση ένα συνονθύλευμα αυθαίρετων μετρήσεων ή μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι τα μοντέρνα εργαλεία αξιολόγησης εξασφαλίζουν ακεραιότητα, συνέπεια, αξιοπιστία και εγυρότητα στην προσπάθεια κλινικών απεικονίσεων;

Αν κοιτάξει κανείς πίσω στις ρίζες της αξιολόγησης ως εργαλείο κοινωνικό και θεσμικό θα καταλάβει ότι ο ρόλος της αξιολόγησης δεν ήταν πάντοτε αθώος. Τα διάφορα καθεστώτα (social regimes) και θεσμοί χρησιμοποίησαν τα αξιολογητικά εργαλεία με στόχο τον κοινωνικό έλεγχο και την ρύθμιση του πληθυσμού. Με τα χρόνια ωστόσο η αξιολόγηση εξελίχθηκε σε πρωταγωνιστή των κοινωνικών υπηρεσιών υγείας σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει μετρήσιμα χαρακτηριστικά και ιδιότητες, αναπαράγοντας έτσι ένα ευρύτερο πλαίσιο κοινωνικού δαρβινισμού. 

Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος θα εξεταστεί ο ρόλος της κλινικής αξιολόγησης, της εκτίμησης και της μέτρησης από διαφορετικά πρίσματα. Οι φοιτητές και φοιτήτριες θα έρθουν σε επαφή με τις πιο μοντέρνες εκδοχές της αξιολογητικής κουλτούρας έτσι ώστε να αναπτύξουν σύγχρονα και επίκαιρα δεδομένα που σχετίζονται με τη θεωρία και την πρακτική της αξιολόγησης

Υπό αυτό το πρίσμα οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος συνοψίζονται στα εξής:

  • Κατανόηση της έννοιας της αξιολόγησης του ατόμου στην επιτέλεση έργου.
  • Κατανόησης της σημαντικότητας της ολιστικής αξιολόγησης του ατόμου για την εργοθεραπευτική διαδικασία.
  • Κατανόηση της χρήσης μοντέλων στην διευκόλυνση της αξιολογητικής διαδικασίας.
  • Ανάλυση & κριτική διαφόρων μεθόδων αξιολόγησης.
  • Χρήση και κριτική ανάλυση αξιολογητικών εργαλείων και κατανόηση των ψυχομετρικών τους ιδιοτήτων
  • Τεκμηριωμένη πρακτική και αξιολόγηση
  • Κοινωνικές καταβολές της αξιολόγησης και της ψυχομετρίας 
  • Κριτική θεώρηση της αξιολόγησης 
  • Σχεσιακή εκτίμηση έναντι σουμερική αξιολόγηση

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    • Ορισμός & σημαντικότητα αξιολόγησης
    • Βασικές αρχές αξιολόγησης
    • Μοντέλα που χρησιμοποιούνται στη διευκόλυνση της αξιολόγησης
    • Σημασία πελατοκεντρικής προσέγγισης
    • Έμμεσοι & άμεσοι τρόποι συλλογής πληροφοριών
    • Ανάλυση δραστηριότητας στην αξιολόγηση
    • Χρήση & διαμόρφωση αξιολογητικών ερωτηματολογίων
    • Σταθμισμένες κλίμακες & ψυχομετρικές ιδιότητες
    • Κριτική ανάλυση αξιολογητικών μεθόδων & εργαλείων