Παρουσίαση/Προβολή

(1312Ε) - ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΙΑΡΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι: Η εξοικείωση των φοιτητών με λογισμικά γενικής χρήσης που είναι χρήσιμα τόσο για τη φοιτητική όσο και για την επαγγελματική πορεία τους.
Οι εκπαιδευόμενες/οι θα αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Θα γνωρίζουν τα βασικά τεχνολογικά εργαλεία που θα τους χρειαστούν τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά το πέρας των σπουδών τους. Θα φτάσουν σε έναν κοινό παρονομαστή γνώσεων χρήσης υπολογιστών, ώστε να προ ετοιμαστούν για τα υπόλοιπα μαθήματα αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση Οι φοιτητές διδάσκονται σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις με την αξιοποίηση των ΤΠΕ. Μαθαίνουν πώς να δημιουργούν το δικό τους ψηφιακό υλικό, είτε με ιδία μέσα είτε με επεξεργασία υφιστάμενου ψηφιακού υλικού. Επιπλέον μαθαίνουν πως να εντάσσουν το ψηφιακό υλικό σε εκπαιδευτικά σενάρια και να σχεδιάζουν ολοκληρωμένες διδασκαλίες (σχέδια μαθήματος).
Έμφαση θα δοθεί: στις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, αξιοποιώντας εκπαιδευτικά λογισμικά, το διαδίκτυο και λογισμικά γενικής χρήσης. Επιπλέον μαθαίνουν πως να αναζητούν και να συνθέτουν ψηφιακό υλικό για τη δημιουργία διδακτικών αντικειμένων. Τέλος οι φοιτητές διδάσκονται πως να φτιάχνουν αναλυτικά σχέδια μαθήματος και να αξιοποιούν τις διαδικτυακές τεχνολογίες στη σχολική καθημερινότητα.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021
-
Μαθησιακοί στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι: Η εξοικείωση των φοιτητών με λογισμικά γενικής χρήσης που είναι χρήσιμα τόσο για τη φοιτητική όσο και για την επαγγελματική πορεία τους.
Οι εκπαιδευόμενες/οι θα αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Θα γνωρίζουν τα βασικά τεχνολογικά εργαλεία που θα τους χρειαστούν τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά το πέρας των σπουδών τους. Θα φτάσουν σε έναν κοινό παρονομαστή γνώσεων χρήσης υπολογιστών, ώστε να προ ετοιμαστούν για τα υπόλοιπα μαθήματα αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση Οι φοιτητές διδάσκονται σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις με την αξιοποίηση των ΤΠΕ. Μαθαίνουν πώς να δημιουργούν το δικό τους ψηφιακό υλικό, είτε με ιδία μέσα είτε με επεξεργασία υφιστάμενου ψηφιακού υλικού. Επιπλέον μαθαίνουν πως να εντάσσουν το ψηφιακό υλικό σε εκπαιδευτικά σενάρια και να σχεδιάζουν ολοκληρωμένες διδασκαλίες (σχέδια μαθήματος).
Έμφαση θα δοθεί: στις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, αξιοποιώντας εκπαιδευτικά λογισμικά, το διαδίκτυο και λογισμικά γενικής χρήσης. Επιπλέον μαθαίνουν πως να αναζητούν και να συνθέτουν ψηφιακό υλικό για τη δημιουργία διδακτικών αντικειμένων. Τέλος οι φοιτητές διδάσκονται πως να φτιάχνουν αναλυτικά σχέδια μαθήματος και να αξιοποιούν τις διαδικτυακές τεχνολογίες στη σχολική καθημερινότητα.
Περιεχόμενο μαθήματος
- Βασικά μέρη υπολογιστικού συστήματος
- Βασικές έννοιες πληροφορικής.
- Εισαγωγή στα περιβάλλοντα διεπαφής και επικοινωνίας.
- Εξοικείωση με τα Λειτουργικά συστήματα.
- Έννοιες του αρχείου και του φακέλου. Αποθήκευση – ανάκτηση – είδη αρχείων.
- Διαχείριση περιφερειακών συσκευών.
- Επεξεργασία κειμένου.
- Υπολογιστικά φύλλα.
- Χρήση Διαδικτύου.
- Web 2.0 εργαλεία
- Δημιουργία παρουσιάσεων
- Δημιουργία και διαχείριση ιστοσελίδων, ιστολογίων, κλπ
Μέθοδοι διδασκαλίας
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: Πρόσωπο με πρόσωπο, βιντεομαθήματα, φροντιστηριακές ασκήσεις
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Το μάθημα αφορά τις ΤΠΕ αποκλειστικά
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις πρόσωπο με πρόσωπο
Ατομικές εργασίες
Εργαστηριακές συνεδρίες
Ομαδικές εργασίες
Αυτοτελής μελέτη
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ: Τόσο κατά τη διδασκαλία όσο και κατά την επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Ατομική ή ομαδική εργασία και κατ΄ οίκον εργασία.
Προτεινόμενα συγγράμματα
Αμανατίδης Νικόλαος 100 + 1 Διαδικτυακά Εργαλεία WEB 2.0 στην Εκπαίδευση, ISBN: 978-618-83959-0-9 Εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας. Αριθ. Πρωτ. Φ.5/1380/ΛΑ/25529/Δ1
Δωρεάν από τον ακόλουθο σύνδεσμο: (PDF) Διαδικτυακά εργαλεία WEB 2.0 στην Εκπαίδευση | Nikolaos Amanatidis - Academia.edu
Βιβλιογραφία
ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βασίλης Κόμης, (2004) Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΝ. ΕΠΕ
Βοσνιάδου Στέλλα, (2006). Παιδιά, σχολεία και υπολογιστές, Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε.
Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α. (2001). Μάθηση και διδασκαλία στην εποχή της Πληροφορίας, Τόμος Α? και Τόμος Β?. Αθήνα: εκδ. Α. Ράπτη
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Gunther, K., (2003) Literacy in the New Media Age. New York: Routledge.
Kalantzis,M & Cope, B. (2000) Multiliteracies. The Design of Social Futures. London. Palmer Press.
Sharp, C. (2004). Developing Young Children’s Creativity: What Can We Learn from Research? Readership: Primary, Issue 32.
Subramaniam, K. (2007). Teachers’ mindsets and the integration of computer technology. British Journal
of Educational Technology, 38, 1056–1071.
Wenger, E. (1998). Communities of practice: Learning, meaning, and identity. New York: Cambridge University Press.
Wenger, E., White, N., & Smith, J. (2009). Digital Habitats. Stewarding technology for communities. Portland USA: CP Square.
Επιστημονικά Περιοδικά
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
i-teacher
Σύγχρονη Εκπαίδευση
Νέος Παιδαγωγός
Education and Information Technologies, Springer