Παρουσίαση/Προβολή

Διδακτικά - Μαθησιακά Περιβάλλοντα στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία: ΕΦΤΠ4 Σχεδιασμός και ανάπτυξη. ΕΦΤΠ5: εφαρμογή, αξιολόγηση και βελτίωση
(NURED445) - ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ,
Περιγραφή Μαθήματος
Διδακτικά-Μαθησιακά Περιβάλλοντα στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογία.
ΕΦΤΠ4: Σχεδιασμός και ανάπτυξη.
Στόχοι του μαθήματος
Να καταστήσει τους/τις φοιτητές/τριες ικανούς να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν Διδακτικές Μαθησιακές Ακολουθίες των Φυσικών Επιστημών, του Περιβάλλοντος, και της Τεχνολογίας.
Οι φοιτητές να είναι ικανοί να διατυπώνουν τα μαθησιακά αποτελέσματα Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιώ
Περιεχόμενο του μαθήματος
Περιγράφεται και συζητείται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών (ΔΜΑ) (Teaching-Learning Sequences-TLS) στις περιοχές της Βιολογίας, του Περιβάλλοντος, της Φυσικής και της Χημείας. Αναλύονται δομικά χαρακτηριστικά των ΔΜΑ όπως, περιβάλλοντα μάθησης διερευνητικού χαρακτήρα, η αξιοποίηση των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών/τριών καθώς και των ψηφιακών και μη τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση, ο διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου, η ρητή διδασκαλία της διαδικαστικής γνώσης, η διδασκαλία των μοντέλων και της μοντελοποίησης, και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία, η διάκριση της δηλωτικής γνώσης από τη διαδικαστική και επιστημολογική γνώση. Παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά παραδείγματα των φάσεων σχεδιασμού και ανάπτυξης δημοσιευμένων ΔΜΑ.
ΕΦΠΤ5: Εφαρμογή, αξιολόγηση και βελτίωση
Στόχοι του μαθήματος
Να καταστήσει τους/τις φοιτητές/τριες ικανούς να εφαρμόζουν καθώς και να αξιολογούν Διδακτικές Μαθησιακές Ακολουθίες των Φυσικών Επιστημών, του Περιβάλλοντος και της Τεχνολογίας.
Οι φοιτητές να είναι ικανοί να προτείνουν εργαλεία πολλαπλού τύπου για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού καθώς και των μαθησιακών αποτελεσμάτων Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών.
Περιεχόμενο του μαθήματος
Περιγράφεται και συζητείται η υλοποίηση, η αξιολόγηση και η βελτίωση Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών (ΔΜΑ) (Teaching-Learning SequencesTLS) στις περιοχές της Βιολογίας, του Περιβάλλοντος, της Φυσικής και της Χημείας. Αναλύονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την υλοποίηση μιας ΔΜΑ, όπως είναι ο διδακτικός χρόνος και ο συνδυασμός της παιδαγωγικής γνώσης, της γνώσης του περιεχομένου και η γνώση του πλαισίου π.χ. η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου. Αναλύονται το περιεχόμενο και η δομή εκπαιδευτικού υλικού όπως είναι οι οδηγοί του εκπαιδευτικού και τα φύλλα εργασίας μαθητών/τριών. Παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά παραδείγματα των φάσεων υλοποίησης και αξιολόγησης δημοσιευμένων ΔΜΑ. Περιγράφονται διαδικασίες που συμβάλλουν στην αναθεώρηση των ΔΜΑ καθώς και στη μεταφερσιμότητά τους σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Επιπλέον, αναλύονται διαφορετικοί μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού υλικού καθώς και των μαθησιακών αποτελεσμάτων Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα