Παρουσίαση/Προβολή

"Ευρωπαϊκές πολιτικές για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και διεθνής εκπαιδευτική διακυβέρνηση"
(NURED326) - Πόπη Βρυνιώτη
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό γίνεται μια κριτική ανάλυση της σχέσης μεταξύ των ευρωπαϊκών πολιτικών για στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (βλ. Bachelor, Μaster, Tuning) από τη μια πλευρά και της διεθνούς εκπαιδευτικής διακυβέρνησης (International Educational Governance) από την άλλη. Ο όρος «διεθνής εκπαιδευτική διακυβέρνηση» εισήχθη τα τελευταία χρόνια στην επιστημονική συζήτηση για να περιγραφούν και να αναλυθούν συστήματα πολιτικής διακυβέρνησης που διαμορφώνονται σήμερα σε περισσότερα επίπεδα (“Μulti Level Governance”) από τις σχέσεις κρατών, περιοχών ή και άλλων πολιτικο-διοικητικών μονάδων.
Η ανάλυση της εν λόγω σχέσης γίνεται στο πλαίσιο της νέο-θεσμικής θεωρίας (Neo-institutional Theory) η οποία αναλύει το πολιτικο-διοικητικό σύστημα της ΕΕ ως ένα τέτοιο υπερσύγχρονο σύστημα περισσότερων επιπέδων, στο οποίο οι αρμοδιότητες μετατίθενται από τα κράτη-μέλη στα ευρωπαϊκά όργανα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Ευρωπαϊκό Δικαστήριο), όπου όμως τα κράτη-μέλη διατηρούν σημαντικό μέρος των εξουσιών και της αυτονομίας τους (sovereignty). Έτσι ο τρόπος διακυβέρνησης είναι πολύ πιο σύνθετος και οδηγεί συχνά σε προβλήματα και συγκρούσεις ανάμεσα στα επίπεδα και ανάμεσα και στις πολιτικές μονάδες (κράτη, περιοχές κλπ.)
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα