Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Συγκριτική προσέγγιση ζητημάτων κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής για την πρώτη παιδική ηλικία στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

(NURED119) -  Vrinioti Kalliope

Περιγραφή Μαθήματος

Στο πλαίσιο ενός υπό ρέουσα διαμόρφωση πεδίου κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής αναγνωρίζεται η ανάγκη της αναθεώρησης ζητημάτων και πολιτικών που αναφέρονται στο παιδί της πρώτης παιδικής ηλικίας  και στην οικογένειά του. Στο επίκεντρο της συγκριτικής προσέγγισης βρίσκονται τα εξής ζητήματα: (α) ιδρύματα παροχής φροντίδας και εκπαίδευσης (φορείς, χρηματοδότηση, πρόσβαση), (β) γονική άδεια (μητρότητας, πατρότητας), (γ) ισότητα εκπαιδευτικών ευκαιριών και αντισταθμιστική εκπαίδευση, (δ) παιδική φτώχεια, (ε) δικαιώματα των παιδιών, (ζ) Curriculum: σύνδεση του προσχολικού με το σχολικό σύστημα και (η) εκπαίδευση και επιμόρφωση των παιδαγωγών/εκπαιδευτικών για παιδιά της πρώτης παιδικής ηλικίας. Με την διερεύνηση των παραπάνω ζητημάτων αναδεικνύονται τα μεθοδολογικά προβλήματα της συγκρισιμότητας των δεδομένων αλλά και η σημασία της συγκριτικής ανάλυσης για τον σχεδιασμό της κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής.        

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010