Παρουσίαση/Προβολή
Internet και Ψηφιακός μετασχηματισμός
(NMAK108) -
Περιγραφή Μαθήματος
• Εννοιολογική προσέγγιση του ηλεκτρονικού δικαίου και του δικαίου της Πληροφορικής
• Κοινωνία της πληροφορίας
• Νομική Πληροφορική
• Ηλεκτρονικές συναλλαγές
• Μεταφορά τεχνογνωσίας
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025
-
Internet και ψηφιακός μετασχηματισμός
1Η Διάλεξη
Εισαγωγή στην Ψηφιακή Οικονομία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό: Αναλύονται οι βασικοί ορισμοί της ψηφιακής οικονομίας όπως αναλύονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της.
2η Διάλεξη
Ανάλυση ψηφιακού μετασχηματισμού: Αναλύονται οι βασικές αρχές του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων.
3η Διάλεξη
Σύστημα Cloud και ψηφιακός μετασχηματισμός: Αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος Cloud τα πλεονεκτήματα όπως και τα μειονεκτήματα τους.
4η Διάλεξη
Συστήματα blockchain: Αναλύονται τα συστήματα blockchain και τα πλεονεκτήματα τους στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
5η Διάλεξη
AI και ψηφιακός μετασχηματισμός: Αναλύονται οι τρόποι χρήσης της τεχνικής νοημοσύνης (ΑΙ) στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
6η Διάλεξη
Βάσεις δεδομένων: Αναλύονται όλες οι βάσεις δεδομένων και αναλύονται τα πλεονεκτήματα τους όπως και τα μειονεκτήματα τους από την εφαρμογή τους.
7η Διάλεξη
Προστασία υλικού και συμβάσεις πληροφορικής: Αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά της προστασίας του υλικού και τα βασικά σημεία των συμβάσεων πληροφορικής
8η Διάλεξη
Πολυμέσα: Αναλύονται τα πολυμέσα και η νομική τους διάσταση τόσο στον Ελλαδικό όπως και στο Ευρωπαϊκό χώρο.
9η Διάλεξη
Προστασία ψηφιακών έργων στο διαδίκτυο: Αναλύονται όλες οι τρόποι για την προστασία των ψηφιακών έργων που αναπτύσσονται στο διαδίκτυο παγκόσμια.
10η Διάλεξη
Ιστοσελίδες : Αναλύονται τα βασικά χαρακτηριστικά των ιστοσελίδων και οι νομικές παραβάσεις από την μη ορθή χρήση
11η Διάλεξη
Τhe Matrix of change: Αναλύεται ο πινάκας που περιλαμβάνει ζητήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και τα προβλήματα που ανακύπτουν από τις διαφορές ηλεκτρονικές εμπορικές απάτες
12η Διάλεξη
Kαινοτομία και ψηφιακός μετασχηματισμός: Αναλύονται διεξοδικά οι θετικές συνέπειες της καινοτομίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
13η Διάλεξη
Επαναληπτικό μάθημα με επίλυση ασκήσεων και επίλυση προβλημάτων που δημιουργήθηκαν κατά το τρέχον εξάμηνο.
CASE STUDIES
CASE STUDY 1ο
Η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης εκτός του τεχνολογικού τομέα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, συχνά σε πειραματικό στάδιο. Λίγες εταιρείες έχουν αναπτύξει μεγάλη κλίμακα. Στην έρευνά μας σε 3.000 άτομα με τεχνητή νοημοσύνη επιπέδου C στελέχη σε 10 χώρες και 14 τομείς, μόνο το 20% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί αυτήν τη στιγμή οποιαδήποτε σχετική με την Τεχνητή Νοημοσύνη τεχνολογία σε μεγάλη κλίμακα ή σε βασικό μέρος της επιχείρησης.
Πολλές εταιρείες λένε ότι δεν είναι σίγουρες για το επιχειρηματική περίπτωση ή απόδοση της επένδυσης. Μια ανασκόπηση με περισσότερες από 160 περιπτώσεις χρήσης δείχνουν ότι αναπτύχθηκε η Τεχνητή Νοημοσύνη εμπορικά μόνο στο 12% των περιπτώσεων.
Ερωτήματα:
- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από την υιοθέτησης της τεχνικής νοημοσύνης;
- Ποιες ενέργειες πρέπει να διενεργήσουν οι επιχειρήσει για την υιοθέτηση της τεχνικής νοημοσύνης;
- Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις για την εφαρμογή της τεχνικής νοημοσύνης;
- Αναλύστε τα αποτελέσματα της έρευνας για την υιοθέτηση της τεχνικής νοημοσύνης
CASE STUDY 2o
Καθώς οι εταιρείες εξοικειώνονται περισσότερο με την Τεχνητή Νοημοσύνη, οι αντιλήψεις τους σχετικά με τα οφέλη της αλλάζουν. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης της έρευνας δείχνουν ότι οι πρώτοι που υιοθετούν την Τεχνητή Νοημοσύνη ωθούνται να τη χρησιμοποιούν. Τεχνολογίες με σκοπό την αύξηση των εσόδων και του μεριδίου αγοράς, καθώς και τις δυνατότητες μείωσης του κόστους είναι μια δευτερεύουσα ιδέα. Οι εταιρείες που θεωρούμε πιο προηγμένες στην Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για την ανάπτυξη της αγοράς τους σε σχέση με εταιρείες που πειραματίζονται μόνο με ή υιοθετούν εν μέρει την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Ερωτήσεις
- Αναλύστε την έρευνα για την χρησιμοποίηση της τεχνικής νοημοσύνης
- Αναλύστε την άποψη ότι «Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αφορά μόνο την τεχνική υιοθέτηση, αλλά και την αποδοχή από τις επιχειρήσεις»
- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα εφαρμογή της τεχνικής νοημοσύνης για την ανάπτυξη της αγοράς.
CASE STUDY 3o
Οι εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας πραγματοποίησαν μερικές από τις πιο σημαντικές και πρώτες επενδύσεις σε Τεχνητή Νοημοσύνη, παρέχοντας δοκιμαστικές περιπτώσεις για πιθανή απόδοση επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η Amazon έχει επιτύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα από την εξαγορά της Kiva έναντι 775 εκατομμυρίων δολαρίων, μιας εταιρείας ρομποτικής που αυτοματοποιεί την παραλαβή και τη συσκευασία. Ο χρόνος κύκλου «Κάντε κλικ για αποστολή», ο οποίος κυμαινόταν από 60 έως 75 λεπτά με τους ανθρώπους, μειώθηκε στα 15 λεπτά με το Kiva , ενώ η χωρητικότητα αποθέματος αυξήθηκε κατά 50%.
Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά περίπου 20%, με απόδοση κοντά στο 40 τοις εκατό επί της αρχικής επένδυσης. Το Netflix έχει επίσης πετύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα από τον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί για την εξατομίκευση των συστάσεων στους 100 εκατομμύρια συνδρομητές της παγκοσμίως. Βοηθώντας τους πελάτες να βρουν γρήγορα επιθυμητό περιεχόμενο είναι κρίσιμο—οι πελάτες τείνουν να τα παρατάνε αν χρειαστούν περισσότερα από 90 δευτερόλεπτα για να βρουν μια ταινία ή τηλεοπτική εκπομπή που θέλουν να παρακολουθήσουν. Μέσω καλύτερων αποτελεσμάτων αναζήτησης, το Netflix εκτιμά ότι αποφεύγει τις ακυρώσεις συνδρομών που θα μείωναν τα έσοδά της κατά 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως.
Ερωτήσεις
- Αναλύστε τα αποτελέσματα της εφαρμογής της τεχνικής νοημοσύνης;
- Αναλύστε την στρατηγική της Netflix για την μείωση των λειτουργικών εξόδων της.
- Αναλύστε την στρατηγική της Amazon για την εφαρμογή της τεχνικής νοημοσύνης.
- Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού στις επιχειρήσεις;
Μαθησιακοί στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με ειδικά θέματα τεχνολογικής εξέλιξηςκαι καινοτομίας.H έννοια υποδηλώνει συμπεριφορές και δεξιότητες οι οποίες αφορούν την πρωτοβουλία για τηνέναρξη μιας νέας οικονομικής δραστηριότητας. Η στρατηγική χαρακτηρίζεται από τρία στοιχεία:τη σχέση της επιχείρησης με το ανταγωνιστικό περιβάλλον, την κατανομή πόρων μεταξύαντικρουόμενων επενδυτικών ευκαιριών, τη μακροπρόθεσμη προοπτική, το υπομονετικόκεφάλαιο και την ανοχή του επιχειρηματικού κινδύνου. Ο επιχειρηματίας μπορεί να είναι ο ιδρυτής και ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης, άρα αυτός που συγκεντρώνει, επενδύει και συντονίζειτους διαθέσιμους πόρους. Η τεχνολογική αλλαγή και η καινοτομία αφορούν την εξέλιξη καιεισαγωγή καινούργιων προϊόντων, υλικών, μεθόδων παραγωγής, πηγών προμηθειών,υπηρεσιών, τεχνικών διαδικασιών και οργανωτικών μορφών. Η καινοτομία παρέχειανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους επιτυχείς καινοτόμους και βελτιώνει σημαντικά την κοινωνική ευημερία. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
• να γνωρίζει και να κατανοεί τα βασικά θέματα στρατηγικής στα παραπάνω αντικείμενα.
• να χρησιμοποιεί στην πράξη τις γνώσεις, που απέκτησε, να αναπτύσσει και ναυποστηρίζει επιχειρήματα και να επιλύει πρακτικά προβλήματα.
Βιβλιογραφία
• Βελέντζας Γ. (2019), Δίκαιο και Τεχνολογία (ιδίως στο οικονομικό περιβάλλον), IuS,
• Ρόκας Ν. (2016), Βιομηχανική ιδιοκτησία, Νομική Βιβλιοθήκη
• Ιγγλεζάκης Ι. (2008), Δίκαιο της Πληροφορικής, Σάκκουλα,
• Ιγγλεζάκης Ι. (2012), Νομική πληροφορική, Σάκκουλα