Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΜΜΕ: Επικοινωνία και Ηθική

(NMAK107) -  

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοποί των αρχών της Επιχειρηματικής Ηθικής και της ΕΚΕ: Η ΕΚΕ είναι ένας απαστράπτων
και ακτινοβολών όρος, επειδή κάτι σημαίνει, αλλά όχι πάντα το ίδιο για όλους. Ο Milton
Friedman θεωρεί ότι η κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης είναι να αυξάνει τα κέρδη της. Η
προσέγγιση αυτή ανήκει στις πολιτικές θεωρίες, όπου η έμφαση δίνεται στην αλληλεπίδραση
μεταξύ επιχειρήσεων και κοινωνίας, καθώς και στην ευθύνη των επιχειρήσεων λόγω της
μεγάλης δύναμης που έχουν ύστερα από την υποχώρηση του κοινωνικού κράτους, τη
διαδικασία της απορρύθμισης και την παγκοσμιοποίηση.
Η θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών: Αποτελεί μια από τις "ηθικές" προσεγγίσεις των
επιχειρηματικών σχεδίων. Κατά τη θεωρία αυτή λαμβάνονται υπόψη τα άτομα ή οι ομάδες
που
έχουν συμφέρον ή αξίωση από την επιχείρηση. Τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι όσοι
επωφελούνται ή βλάπτονται από τις δράσεις της επιχείρησης. Συσχέτιση με την
Επιχειρηματική Ηθική: Η ηθική των επιχειρήσεων ανήκει στις ηθικές υποχρεώσεις ενός
οργανισμού, που ωθεί την κατηγορία των νομικά δεσμευτικών εταιρικών υποχρεώσεων σε
διεύρυνση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    ΔΙΑΛΕΞΗ 1

    Επικοινωνιακή πολιτική: Επικοινωνία είναι η μεταβίβαση σκέψεων, ιδεών, γνωμών και συναισθημάτων. . Ως σύμβολο μπορεί να νοηθεί οποιασδήποτε μορφής αποτέλεσμα από μέρους ενός "δέκτη" σε συμπεριφορά που προέρχεται από έναν "πομπό", που ενέχει τη συνδιάλεξη ή ομιλία, την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων, την έκφραση συναισθημάτων.

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 2

    Η επικοινωνία στις επιχειρήσεις παίρνει συνήθως τη μορφή ομαδικής επικοινωνίας. Μέσα στα πλαίσια αυτά διαμορφώνονται διάφορες σχέσεις μεταξύ των στελεχών της επιχείρησης, στις οποίες αναπτύσσεται διαπροσωπικής μορφής επικοινωνίας

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 3

    η ηγετική ικανότητα-φυσιογνωμία του ατόμου που αναλαμβάνει το ρόλο του "ηγέτη" , η διάρκεια ύπαρξης της ομάδας και η συνοχή που έχει αναπτύξει, το μέγεθος της ομάδας• η αυτοαντίληψη και η αυτοεικόνα των μελών της ομάδας

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 4

     

    Ρόλοι εργασίας,• ο "φυσικός ηγέτης",• το άτομο που αναζητά τις απαραίτητες πληροφορίες,• το άτομο που παρέχει ιδέες και απόψεις,• το άτομο που αναλύει τις πληροφορίες και τις απόψεις,• το άτομο που "διεκπεραιώνει" τη συνολική διαδικασία της εργασίας,• το άτομο που καταγράφει την πορεία και τις ενέργειες της εργασίας, και• ο "ιδανικός άνθρωπος", το άτομο "για όλες τις δουλειές".Οι σκέψεις, οι ιδέες, οι γνώμες και τα συναισθήματα αποτελούν το μήνυμα.Μήνυμα είναι αυτό που μεταβιβάζεται.Πομπός είναι αυτός που αποφασίζει ν' ανακοινώσει.

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 5

     

    Ηθική/Η Ηθική στην εργασία/Το δεδομένο. Προώθηση ενός ευρωπαϊκού πλαισίου για την εταιρική κοινωνική ευθύνη/Οι διαβουλεύσεις επάνω στο Πράσινο Βιβλίο της Επιτροπής

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 6

    Παραμόρφωση και στρέβλωση του μηνύματος, ορισμοί και παραδείγματα

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 7 

    Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα στην επικοινωνία είναι η υπερφόρτωση με πληροφορίες που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε και να απορροφήσουμε. Είτε το θέλουμε, είτε όχι, βιώνουμε την εποχή της επικοινωνίας. Δεχόμαστε καθημερινά εκατοντάδες μηνύματα. Ο βομβαρδισμός των μηνυμάτων μας καθιστά αδιάφορους λόγω της κούρασης που μας προκαλεί η "υπερφόρτωση"

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 8

     

    Θεμελιώδεις αρχές επικοινωνίας στη Διοίκηση. Θεμελιώδεις αρχές της επικοινωνίας 1. Καθορισμός του σκοπού της επικοινωνίας 2. Ενορχήστρωση του μηνύματος • Κατανοητή γλώσσα για τον αποδέκτη • Σαφήνεια Μηνύματος • Περιεκτικότητα μηνύματος • Πληρότητα μηνύματος • Μετάδοση του μηνύματος τον κατάλληλο χρόνο • Μετάδοση του μηνύματος στον κατάλληλο χώρο • Επιλογή του κατάλληλου μέσου επικοινωνίας

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 9, 10

     

    Εσωτερική επικοινωνία: η επικοινωνία με τον εαυτό μας: Επιτρέπει την αξιολόγηση και τη διόρθωση της συμπεριφοράς πριν προβούμε σε μια ενέργεια. Διαπροσωπική επικοινωνία: η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ δύο ή περισσότερων αποστολέων και παραληπτών

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 11

     

    Διαδραστικά μοντέλα επικοινωνίας και μέθοδοι επικοινωνίας στην επιχείρηση. Ηθικές μορφές επικοινωνίας.

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 12 

     

    Τακτικές πειθούς στα ΜΜΕ για μια αποτελεσματική επικοινωνία  στη Διοίκηση.

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 13

     Επαναληπτικό μάθημα

     

    Μαθησιακοί στόχοι

    Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές την δυνατότητα να κατανοήσουν την έννοιατης ηγεσίας και τη διαφορά της από τη διοίκηση σε ένα διεθνές περιεχόμενο ώστε να αναπτύξουνγνώσεις και δεξιότητες αποτελεσματικής ηγεσίας.Το μάθημα μέσα από τη συστημική προσέγγιση της ηγεσίας εστιάζει και αναλύει θέματα όπως ηέννοια της ηγεσίας και η σχέση της με τη διοίκηση, οι διαφορετικές θεωρίες και πρότυπα ηγεσίας.Επίσης συζητούνται θέματα όπως η ισχύς η επιρροή και ο έλεγχος, η χαρισματική ηγεσία καθώςκαι ρόλος της ηγεσίας στη διοίκηση των αλλαγών, την οργανωσιακή μάθηση και τη λήψηαποφάσεων.

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες με
    αποτέλεσμα να του δίνεται η δυνατότητα:
    • να κατανοεί τη σημασία του ρόλου κλειδί της Ηγεσίας στην επιτυχημένη λειτουργία των
    επιχειρήσεων και οργανισμών στο σύγχρονο απαιτητικό, ανταγωνιστικό και ευμετάβλητο
    περιβάλλον·
    • να διακρίνει την διαφορά μεταξύ του μάνατζμεντ και της ηγεσίας και ως μελλοντικό
    στέλεχος να εμπλουτίσει τον τρόπο σκέψης του σε θέματα έμπνευσης εμπιστοσύνης και
    υποκίνησης ατόμων και ομάδων·
    • να διαχειρίζεται αλλαγές μέσω των ειδικών γνώσεων που θα λάβει.

    Βιβλιογραφία

    • Μπρώνη Γ. (2019), Ηγεσία, εκπαίδευση και Διοίκηση, IuS

    • Μπρώνη / Μάμαλης / Βελέντζας (2017), Ηγεσία, Εκπαίδευση και Management.Κυβερνητική διοίκηση και Στρατηγική, IuS

    • Μπρώνη Γ. (2019) Επιχειρησιακή Επικοινωνία και Επιχειρηματική Ηθική, IuS

    • Kotler, P. (2009). Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Πώς να προσφέρετε το καλύτερο δυνατόστην εταιρεία και στο σκοπό της επιλογής σας, Economia Publishing.

    • Kraman, S. S. / Hamm, G. (1999). Risk Management: Extreme Honesty May Be the BestPolicy. Annals of Internal Medicine 131 (12), 963-967.

    • Kreitner, R. / Kinicki, A. (1998). Organizational Behavior. Boston: McGraw-Hill / Irwin.

    • Nussbaum, M. C. (2001). The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy andPhilosophy. Cambridge: Cambridge University Press.

    • O' Dwyer, B. (2003). Conceptions of corporate social responsibility: the nature ofmanagerial capture, Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 16, No. 4, 523-557.• Oketch, M.O. (2004). The corporate stake in social cohesion, Corporate Governance:International Journal of Business in Society, Vol. 4, No. 3, 5-19.