Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ηγεσία, και Διοίκηση Επιχειρήσεων

(NMAG103) -  

Περιγραφή Μαθήματος

Στο μάθημα αυτό γίνεται εισαγωγή στο εννοιολογικό και θεωρητικό υπόβαθρο της Ηγεσίας και της Οργανωσιακής συμπεριφοράς και εξηγείται ο ρόλος που διαδραματίζει στην Δημόσια Διοίκηση αλλά και τη βιώσιμη καινοτόμο επιχειρηματική δραστηριότητα (Δημόσια, Ιδιωτική, Κοινωνική). Καθώς η Οργανωσιακή συμπεριφορά αφορά στη μελέτη των ατομικών και ομαδικών συμπεριφορών στο χώρο των οργανώσεων στο μάθημα αναλύονται οι προσδιοριστικοί παράγοντες συμπεριφοράς στις επιχειρήσεις και οι Θεωρίες ανθρώπινης συμπεριφοράς με έμφαση στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ατόμου. Δίνεται έμφαση στη σημασία της υποκίνησης του ανθρώπινου δυναμικού και μελετώνται οι θεωρίες της υποκίνησης και της ηγεσίας. Επιπλέον αναλύεται η Δυναμική των ομάδων και οι μέθοδοι Επικοινωνίας και διαχείρισης συγκρούσεων και μελετώνται οι αλλαγές.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025

  • Πλάνο Διαλέξεων και Μαθησιακά αποτελέσματα

    ΔΙΑΛΕΞΗ 1

     

    Η σημασία του Management/Μορφές διοίκησης

    Management και ηγεσία: Tαυτόσημια ή αντίθεση;

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Ηθικά πρότυπα και αξίες: Ο συγκεκριμένος παράγοντας αποτυπώνει την διάσταση της  Διοίκησης και της Ηγεσίας εν γενει

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 2

     

    Η έννοια της ισχύος στο management και στην ηγεσία

     

    Η ηγεσία και η μετασχηματιστική ηγεσία (Κant)

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Συσχέτιση με την Μετασχηματιστική  Ηγεσία.Ο φοιτητής με την ολοκληρωμένη θεωρητική κατάρτιση και απόκτηση συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων αναμένεται να είναι ικανός να προβαίνει σε:• Εσωτερικό και εξωτερικό έλεγχο επιχειρήσεων και οργανισμών.• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 3

     

    Ηθική στην ηγεσία / χαρισματικός ηγέτης.

    Γιατί η φιλοσοφία έχει μεγάλη απήχηση για το κοινό και τον ηγέτη;

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Διάδοση συγκεκριμένων  γνώσεων φιλοσοφίας , δεξιοτήτων  και ικανοτήτων  καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 4

     

    Επικοινωνιακή πολιτική

    Θεμελιώδεις αρχές της επικοινωνίας Η "προς τα κάτω" επικοινωνία

    Η "προς τα πάνω" επικοινωνία

    Η οριζόντια ή πλάγια επικοινωνία

    Σύγκριση της Μονόπλευρης με την Αμφίπλευρη Επικοινωνία

    Η αμφίπλευρη επικοινωνία

    Η πολύπλευρη επικοινωνία

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Διάδοση  συγκεκριμένων  γνώσεων επικοινωνιακών , δεξιοτήτων  και ικανοτήτων  καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 5

     

    Ύπαρξη αντιθέσεων και επιβολή πειθαρχίας

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Διάδοση συγκεκριμένων  γνώσεων, δεξιοτήτων  και ικανοτήτων  καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 6

     

    Γιατί είναι απαραίτητο το όραμα

    Ορισμός του αποτελεσματικού οράματος

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Διάδοση συγκεκριμένων  γνώσεων, δεξιοτήτων  και ικανοτήτων  καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 7 

     

    Τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού οράματος

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

     Διάδοση συγκεκριμένων  γνώσεων, δεξιοτήτων  και ικανοτήτων  καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 8

     

    Η στρατηγική που κάνει ένα όραμα εφικτό

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα: Στρατηγικές αποτελεσματικότητας και αναποποτελεσματικότητας.

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 9, 10

     

    Αποτελεσματικά και αναποτελεσματικά οράματα: μερικά παραδείγματα.  Τί είναι τελικά το αποτελεσματικό όραμα

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Επιρροή των ενδιαφερομένων μερών

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 11

     

    Οργανωτικές και τεχνολογικές αλλαγές

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 12 

     

    Εφαρμογή στην πράξη μέσω βιωματικών μεθόδων (βιωματικές εμπειρίες) σχετικά  με την Ηγεσία και Διοίκηση

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Διάδοση συγκεκριμένων  γνώσεων, δεξιοτήτων  και ικανοτήτων  καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές

     

    ΔΙΑΛΕΞΗ 13

     

    Επαναληπτικό μάθημα

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος

    Μαθησιακοί στόχοι

    Διαθέσιμοι αναλυτικά στο περίγραμμα μαθήματος.

    Βιβλιογραφία

    Μπρώνη Γ. (2019), Ηγεσία, εκπαίδευση και Διοίκηση, IuS.

     

    Μπρώνη / Μάμαλης / Βελέντζας (2017), Ηγεσία, Εκπαίδευση και Management. Κυβερνητική διοίκηση και Στρατηγική, IuS.

     

    Μπρώνη Γ. (2019) Επιχειρησιακή Επικοινωνία και Επιχειρηματική Ηθική, IuS.

     

    Kotler, P. (2009). Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Πώς να προσφέρετε το καλύτερο δυνατό στην εταιρεία και στο σκοπό της επιλογής σας, Economia Publishing.

     

    Kraman, S. S. / Hamm, G. (1999). Risk Management: Extreme Honesty May Be the Best Policy. Annals of Internal Medicine 131 (12), 963-967.

     

    Kreitner, R. / Kinicki, A. (1998). Organizational Behavior. Boston: McGraw-Hill / Irwin.

     

    Nussbaum, M. C. (2001). The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy. Cambridge: Cambridge University Press.

     

    O' Dwyer, B. (2003). Conceptions of corporate social responsibility: the nature of managerial capture, Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 16, No. 4, 523-557.

     

    Oketch, M.O. (2004). The corporate stake in social cohesion, Corporate Governance: International Journal of Business in Society, Vol. 4, No. 3, 5-19.