Παρουσίαση/Προβολή

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ
(MW248) - ΕΣΚΙΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί μάθημα ειδίκευσης που στοχεύει να προσφέρει στον φοιτητή, τη γνώση για την κατανόηση και διαχείριση κλινικών και ψυχολογικών θεμάτων που αφορούν την υπογονιμότητα και την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή και να του προσφέρει την δεξιότητα και ικανότητα να αξιολογεί την κλινική και ψυχική υγεία των υπογόνιμων ασθενών. Σκοπός είναι να αναπτύξουν οι φοιτητές μια εμπεριστατωμένη επιστημονική γνώση των προβλημάτων υπογονιμότητας, της αιτιολογίας τους καθώς και της διαχείρισης τους. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με γνώσεις, κλινικές και γνωστικές δεξιότητες και ικανότητες ώστε να μπορούν να αξιολογούν την κλινική υγεία και να αναγνωρίζουν τα προβλήματα ψυχικής και συναισθηματικής υγείας των υπογόνιμων ασθενών προκειμένου να συμβάλλουν στην έγκαιρη αντιμετώπισή τους και στην άμεση παραπομπή αυτών των καταστάσεων σε ειδικούς επαγγελματίες υγείας.
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
-
Έχουν αποκτήσει γνώση όσον αφορά την κατάσταση της υπογονιμότητας, την αιτιολογία της καθώς και τις μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.
-
Αναγνωρίζουν τις συναισθηματικές και ψυχολογικές ανάγκες των υπογόνιμων ζευγαριών και να αναπτύξουν ικανότητες ώστε να παρέχουν ψυχολογική και συναισθηματική στήριξη σε γυναίκες που βιώνουν υπογονιμότητα και υποβάλλονται σε υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
-
Αναπτύξουν γνώση και δεξιότητες ώστε να αναγνωρίζουν, να διακρίνουν και να εκτιμούν έγκαιρα την εμφάνιση αποκλίσεων και προβλημάτων της αναπαραγωγικής υγείας και της γονιμότητας.
-
Έχουν γνώση των μεθόδων και των εργαλείων (π.χ. ψυχομετρικών εργαλείων, ερωτηματολογίων) της ανίχνευσης των προβλημάτων ψυχικής υγείας κατά την περίοδο υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.
-
Αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες διαχείρισης των υπογόνιμων γυναικών που
υποβάλλονται σε υποβοηθούμενη αναπαραγωγή ώστε να μπορούν να τις ενημερώνουν και να
διασφαλίζουν την πληροφορημένη επιλογή εκ μέρους αυτών των γυναικών.
-
Συνεργαστούν με υπευθυνότητα με τους συμφοιτητές της/του για να δημιουργήσουν και να
παρουσιάσουν ένα σχέδιο σε μια μελέτη περίπτωσης που περιλαμβάνει την οργάνωση, κατανομή καθηκόντων και την υλοποίηση του σχεδίου.
-
Συνεργαστούν με υπευθυνότητα με άλλους επαγγελματίες υγείας (π.χ. επαγγελματίες ψυχικής υγείας) και να αποτελούν με ενεργό και λειτουργικό τρόπο μέλος μιας πολυεπιστημονικής ομάδας όσον αφορά στην αναγνώριση, παραπομπή και διαχείριση των αποκλίσεων και προβλημάτων αναπαραγωγικής υγείας και γονιμότητας.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
-
Λήψη αποφάσεων.
-
Αυτόνομη εργασία.
-
Ομαδική εργασία.
-
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
-
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
-
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Υπογονιμότητα και αξιολόγηση υπογόνιμου ζευγαριού.
-
Μέθοδοι υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.
-
Προεμφυτευτικός Γενετικός Έλεγχος και συμβουλευτική.
-
Επιβαρυντικοί παράγοντες της γονιμότητας και συμβουλευτική.
-
Στρες, υπογονιμότητα και έκβαση εξωσωματικής γονιμοποίησης.
-
Συναισθηματικές αντιδράσεις στην υπογονιμότητα και συμβουλευτική.
-
Γνωστική διεργασία, στρατηγικές αντιμετώπισης και στρες υπογονιμότητας.
-
Συμβουλευτική Κοινωνική-συζυγική υποστήριξη, προσωπικότητα και ψυχική υγεία των υπογόνιμων.
-
Ποιότητα ζωής και υπογονιμότητα.
-
Υπογονιμότητα και νέες μορφές οικογένειας.
-
Συναισθηματικές αντιδράσεις στην εγκυμοσύνη μετά από υπογονιμότητα και συμβουλευτική. Επιπλοκές
στην εγκυμοσύνη μετά από υπογονιμότητα και συμβουλευτική.
-
Γονεϊκότητα μετά την υπογονιμότητα και συμβουλευτική.
-
Κίνδυνος καρκίνου μετά από IVF–Συμβουλευτική.
-
Βιοηθικά διλήμματα και νομοθεσία στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
-
Εργαλεία μέτρησης του στρες της υπογονιμότητας.
-
Νομοθεσία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
▪ Διαλέξεις θεωρίας (lecture-based learning) με χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας (videos, projectorsκ.ά.), problem-based learning (μάθηση βασισμένη στο πρόβλημα), ανάθεση (προαιρετική) εργασιών (small-group/individual projects), case-illustrated learning (μάθηση βασισμένη στο κλινικό περιστατικό), χρήση προπλασμάτων.ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
▪ Τελική εξέταση (προφορική ή γραπτή εξέταση), σύμφωνα με το εγκεκριμένο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Μαιευτικής.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Ατλας Χειρουργικής στη Γυναικολογία, H. Hirsch, O. Kaser, F. A. Ikle. Εκδόσεις ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, 2015, Αθήνα
2. Συμβουλευτική στην Υπογονιμότητα, Κλεάνθη Γουρουντή. Εκδόσεις ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, 2018, Αθήνα
3. Η νοσηλευτική στην κλινική πράξη, Α. Berman, S. Snyder, C. Jackson. Εκδόσεις Λαγός Δημήτριος, 2010, Αθήνα
4. Υπογονιμότητα – Στείρωση - Προβλήματα Αναπαραγωγής, Χρυσικόπουλος Aθ. Εκδόσεις BROKENHILL PUBLISHERS LTD, 2002, Αθήνα
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα