Παρουσίαση/Προβολή

Το ψηφιακό παιχνίδι στη μάθηση και τεχνολογίες ρομποτικής
(MSC-CS108) - Μ. Δασυγένης, Ε. Σεραλίδου, Β. Καραμέρου, Α. Πρωτοψάλτης
Περιγραφή Μαθήματος
H διείσδυση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση έχει σαν αποτέλεσμα την αλλαγή του
δασκαλοκεντρικού μοντέλου και πλέον οι μαθητές αποκτούν συμμετοχικό ρόλο στη
μάθηση και αλληλεπιδρούν στη μαθησιακή διαδικασία, μέσω διαδραστικών
εφαρμογών. Σκοπός του μαθήματος είναι η επισκόπηση των αρχών σχεδίασης,
ανάπτυξης κι αξιολόγησης εφαρμογών ψηφιακών παιχνιδιών και τεχνολογιών
ρομποτικής για την εκπαίδευση, καθώς και της συνεισφοράς τους σε μαθητές με
μαθησιακές δυσκολίες. Δίνεται έμφαση στην προσέγγιση της διδασκαλίας του
προγραμματισμού μέσω της χρήσης και της δημιουργίας εφαρμογών, αξιοποιώντας
κατάλληλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, ως μαθησιακά εργαλεία, για την ενίσχυση
της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις
εκπαιδευτικές βαθμίδες. Οι σπουδαστές εξοικειώνονται με τις σύγχρονες
τεχνικές σχεδίασης και προγραμματισμού ψηφιακών παιχνιδιών και των
τεχνολογιών ρομποτικής, για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών εφαρμογών,
συνδυάζοντας τις γνώσεις στον προγραμματισμό με την ικανότητα και τη
φαντασία, τη δράση με την τεχνητή νοημοσύνη, δημιουργώντας έτσι μια
συναρπαστική ψηφιακή πραγματικότητα. Προτείνεται η προσέγγιση της
διδασκαλίας της πληροφορικής για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου,
μέσω της χρήσης εκπαιδευτικών περιβαλλόντων δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών
(PyGame, Logo, Kodu, Scratch, AppInventor, Greenfoot) και γλωσσών
προγραμματισμού (Python, Java). Επιπρόσθετα, δίνονται προτάσεις διδασκαλίας
με την αξιοποίηση εκπαιδευτικών εφαρμογών που προορίζονται για τη διδασκαλία
πολλαπλών μαθησιακών αντικειμένων στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες, με
στόχο στην κατάκτηση των γενικών διδακτικών στόχων και στη διαμόρφωση
θετικών στάσεων με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών με περισσότερη ένταση
και διάθεση, συγκρινόμενη με το συμβατικό τρόπο παράδοσης του μαθησιακού
περιεχομένου.
Το μάθημα καλλιεργεί στους εκπαιδευόμενους τις δεξιότητες και γνώσεις που
είναι απαραίτητες για τον σχεδιασμό διαδραστικών εφαρμογών οι οποίες
προωθούν της συμμετοχικότητα, την αλληλεπίδραση και την μαθητοκεντρική
εκπαίδευση μέσω νέων τεχνολογιών. Χρησιμοποιεί επίσης τα κατάλληλα
εκπαιδευτικά περιβάλλοντα για τη διδασκαλία μαθητών με ή και χωρίς ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες έχοντας ως στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας
σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αξιοποιούν τον
προγραμματισμό και την δημιουργία εφαρμογών ως εκπαιδευτικά εργαλεία,
συμβάλλοντας στην επίτευξη του σκοπού και των στόχων της διδασκαλίας.
Επιπρόσθετα οι εκπαιδευόμενοι προσεγγίζουν με νέους τρόπους τη διδασκαλία
αξιοποιώντας το ψηφιακό παιχνίδι και τις τεχνολογίες ρομποτικής σε ποικίλα
και διαθεματικά εκπαιδευτικά πλαίσια επιδιώκοντας το μέγιστο εκπαιδευτικό
κέρδος.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 1 Απριλίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα