Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διδακτική μεθοδολογία

(ΜΑΤΗ 163) -  ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Μάθημα του χειμερινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

  • Περιεχόμενα μαθήματος

    Ορισμός της διδακτικής ως επιστημονικού κλάδου και ιστορική ανασκόπηση του πεδίου.

    Θεωρίες μάθησης

    Στρατηγικές, τεχνικές και μέσα διδασκαλίας και μάθησης

    Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Συνθετική εργασία (project), ομαδική διδασκαλία, διερευνητική και ανακαλυπτική μάθηση, διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα

    Η διαφοροποιημένη και η εξατομικευμένη διδασκαλία

    Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Θεωρητικό πλαίσιο (1).

    Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Μέσα και τεχνικές (2).

    Τα ψηφιακά μέσα (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Θεωρητικό πλαίσιο, προβλήματα και προκλήσεις (1)

    Τα ψηφιακά μέσα στην εκπαίδευση. Εφαρμογές, λογισμικά και εκπαιδευτικά σενάρια (2)

    Τα ψηφιακά μέσα στην εκπαίδευση. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, MOOC, Τεχνητή νοημοσύνη, Μαθησιακή αναλυτική (3)

    Τι είναι το σχέδιο μαθήματος και πώς συντάσσεται (Lesson plan). Θεωρητικό πλαίσιο. (1)

    Τι είναι το σχέδιο μαθήματος και πώς συντάσσεται (Lesson plan). Ψηφιακές εφαρμογές συγγραφής σχεδίων μαθημάτων. (1)

    Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και προδιαγραφές των νέων προγραμμάτων σπουδών και των εργαστηρίων δεξιοτήτων.  

    Βιβλιογραφία

    Κalantzis, M., & Cope, B. (2013). Νέα μάθηση. Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης. Αθήνα Κριτική.

    Καψάλης, Α., & Νημά, Ε. (2021). Σύγχρονη διδακτική  (3η εκδ.). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη

    Ματσαγγούρας, Η. (2007). Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, στρατηγικές διδασκαλίας. Η Κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Gutenberg.

    Χατζηδήμου, Δ. (1986).  Εισαγωγή στη θεματική της διδακτικής.  Θεσσαλονίκη: Γιαχούδη-Γιάπουλη. 

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Δημητριάδου, Κ. (2016). Νέοι προσανατολισμοί της διδακτικής. Προσαρμογή της διδασκαλίας στις εκπαιδευτικές προκλήσεις του  21ου αιώνα. Gutenberg.

    Φρυδάκη, Ε. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και  της μετανεωτερικής σκέψης. Κριτική