Παρουσίαση/Προβολή

(MASTEREDU104) - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΣΑΡΑΒΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 10 Ιουνίου 2025
-
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΚ
Εδώ μπορείτε να βρείτε το αποθετήριο λογισμικού ΕΛΛΑΚ https://mathe.ellak.gr/elefthero-logismiko-gia-tin-ekpedefsi/.
Εδώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φίλτρα αναζήτησης εργαλείων ΤΠΕ https://edu.ellak.gr/edu_fos/.
Εδώ ένας πίνακας ισοδύναμων λογισμικών ανοιχτού κώδικα.
ΟΔΗΓΟΣ PREZI
Μία συλλογή βίντεο οδηγιών για δημιουργία παρουσιάσεων στο Prezi https://teach.uniwa.gr/psifiaka-ekpaideytika-ergaleia/presentations/prezi/.
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
Το εργαλείο που δοκιμάσαμε μπορελιτε να το βρελιτε εδω https://yopad.eu/.
Άλλα παρόμοια εργαλεία:
ΑΣ ΦΑΝΤΑΣΤΟΥΜΕ!
ΠΗΓΕΣ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΤΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- https://www.meinunterricht.de/blog/nutzliche-tools-und-apps-fur-lehrkrafte/ (η σελίδα είναι στα Γερμανικά, χρησιμοποιήστε μεταφραστή)
- https://www.medien-in-die-schule.de/werkzeugkaesten/werkzeugkasten-lernen-lehren-mit-apps/uebersicht-ueber-apps-fuer-den-einsatz-in-schule-und-unterricht/ (η σελίδα είναι στα Γερμανικά, χρησιμοποιήστε μεταφραστή)
- https://tpe-ekpaideusi.webnode.gr/ekpaideytika-links/
Περιγραφή Τελικής Εργασίας
📝 Περιγραφή Τελικής Εργασίας
Στο πλαίσιο της αξιολόγησης του μαθήματος, κάθε φοιτητής/φοιτήτρια καλείται να εκπονήσει και να παρουσιάσει μία διμερή εργασία που συνδυάζει βιβλιογραφική ανασκόπηση και πρακτική εφαρμογή. Η εργασία θα παρουσιαστεί online την Πέμπτη 25.09. 17.00-20.00, με διάρκεια παρουσίασης 10 λεπτά ανά φοιτητή/τρια, και θα ακολουθήσουν 1 έως 3 ερωτήσεις από την διδάσκουσα ή/και τους συμφοιτητές/τριες.
🧩 Μέρος Α' – Ανασκόπηση άρθρου με εμπειρικά δεδομένα
-
Αναζητήστε ένα επιστημονικό άρθρο που να περιγράφει τη χρήση ενός λογισμικού ή τεχνολογικού εργαλείου στην εκπαιδευτική πράξη (στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
-
Το άρθρο θα πρέπει να περιλαμβάνει εμπειρικά δεδομένα (π.χ. ποσοτικά ή ποιοτικά αποτελέσματα, μεθοδολογία, συμμετέχοντες).
-
Στην παρουσίασή σας να περιληφθούν:
-
Η παρουσίαση του εργαλείου ή λογισμικού.
-
Τα βασικά σημεία της μελέτης (σκοπός, μέθοδος, δείγμα, ευρήματα).
-
Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του εργαλείου όπως αυτή προκύπτει από τα δεδομένα.
-
Κριτική σκέψη: Πόσο μεταφέρσιμα είναι τα αποτελέσματα στο δικό σας εκπαιδευτικό πλαίσιο;
-
🧠 Μέρος Β' – Σχεδιασμός δραστηριότητας με εκπαιδευτικό λογισμικό
-
Επιλέξτε ένα λογισμικό ή ψηφιακό εργαλείο που να μπορεί να υποστηρίξει τη διδασκαλία ή τη μάθηση στο δικό σας αντικείμενο (π.χ. γλώσσες, μαθηματικά, ειδική αγωγή, επαγγελματική εκπαίδευση, κ.λπ.).
-
Σχεδιάστε μια εκπαιδευτική δραστηριότητα μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Η δραστηριότητα μπορεί να είναι:
-
διαδραστική (π.χ. κουίζ, παιχνίδι),
-
παραγωγική (π.χ. συγγραφή, παρουσίαση),
-
διερευνητική (π.χ. πρόβλημα προς επίλυση),
-
ή άλλο είδος, ανάλογα με τις δυνατότητες του εργαλείου.
-
-
Στην παρουσίαση σας να περιληφθούν:
-
Περιγραφή του εργαλείου και σύντομη τεκμηρίωση της επιλογής του.
-
Ο σκοπός και η στόχευση της δραστηριότητας.
-
Ο τρόπος που υποστηρίζει τη μάθηση.
-
Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού και του μαθητή/τριας.
-
📅 Οδηγίες Παρουσίασης
-
Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί σε καθορισμένη ημερομηνία τον Σεπτέμβριο, σε online περιβάλλον (π.χ. Zoom).
-
Διάρκεια: 10 λεπτά ανά φοιτητή/τρια.
-
Θα ακολουθήσουν 1–3 ερωτήσεις από τη διδάσκουσα ή/και την υπόλοιπη ομάδα.
-
Η εργασία μπορεί να παρουσιαστεί με διαφάνειες (π.χ. PowerPoint, Google Slides) ή/και με πρακτική επίδειξη της δραστηριότητας.
- Η εργασία να παραδοθεί σε μορφή αναγνώσιμου αρχείου και όχι απαραίτητα επεξεργάσιμου αρχείου, μέχρι μία μέρα πριν την ημερομηνία παρουσίασης.
🎯 Κριτήρια Αξιολόγησης
-
Πληρότητα και ακρίβεια παρουσίασης του άρθρου (Μέρος Α)
-
Κατανόηση και αξιολόγηση των εμπειρικών δεδομένων (Μέρος Α)
-
Σχεδιαστική ικανότητα και καινοτομία στη δραστηριότητα (Μέρος Β)
-
Παιδαγωγική τεκμηρίωση της επιλογής εργαλείου (Μέρος Β)
-
Σαφήνεια και επάρκεια στην παρουσίαση (Μέρη Α και Β)