Παρουσίαση/Προβολή

ΕΙΔ4- Ιστορία και Διδακτική της Ιστορίας με έμφαση στις μη-τυπικές μορφές εκπαίδευσης
(MASTEREDU-HS101) - ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΣΟΦΙΑ ΗΛΙΑΔΟΥ-ΤΑΧΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΣΒΙΚΗΣ,
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα εισάγει αρχικά τους φοιτητές σε θεωρητικά ζητήματα της επιστημολογίας της ιστορίας, στις σύγχρονες ερευνητικές προσεγγίσεις της ιστοριογραφίας (κοινωνική και πολιτισμική ιστορία, ιστορία του παρόντος χρόνου, τοπική ιστορία, μικροϊστορία, προφορική ιστορία, σχέση ιστορίας και μνήμης). Στη συνέχεια παρουσιάζεται το σύγχρονο επιστημολογικό πλαίσιο της διδακτικής της ιστορίας και τα χαρακτηριστικά της στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης (σχολική ιστορία, Προγράμματα Σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, επίσημη κρατική πολιτική και κυρίαρχη ιδεολογία) στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του ιστορικού εγγραμματισμού και της πολιτειότητας και αναλύονται οι διαδικασίες μάθησης για διαμόρφωση της ιστορικής σκέψης και ιστορικής συνείδησης των μαθητών/τριών στο περιβάλλον της σχολικής ιστορίας. Τέλος, το μάθημα ολοκληρώνεται με την εξέταση των εναλλακτικών μορφών ιστορικής εκπαίδευσης σε χώρους μη τυπικής και άτυπης μάθησης, εξετάζοντας ορισμένες από τις δημόσιες χρήσεις της ιστορίας στην τέχνη (λογοτεχνία, κινηματογράφος), το Μουσείο, τα ΜΜΕ (ραδιόφωνο, τηλεόραση, έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος), τις ΤΠΕ και το ιστορικό τοπίο, με στόχο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να τις συγκρίνουν με τη σχολική ιστορία και να προβληματιστούν για τη συμβολή τους ως εμπρόθετων αφηγήσεων για το παρελθόν και ως φορέων ιστορικής μνήμης στο δημόσιο χώρο.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα