Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτικά Συστήματα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα

(HISTORY138) -  Ηλιάδου-Τάχου Σοφία, Ιορδανίδης Γεώργιος, Καραφύλλης Αθανάσιος, Κιμουρτζής Παναγιώτης, Φούκας Βασίλειος, Δούκας Τριαντάφυλλος

Περιγραφή Μαθήματος

Η εκπαίδευση του μέλλοντος πλάθεται από τις τρέχουσες διεργασίες στους διεθνείς οργανισμούς και ενώσεις και από τις προσλήψεις των διεργασιών αυτών από τις επιμέρους κρατικές κοινωνίες. Η Εκπαίδευση έτσι, έλαβε και θα λαμβάνει πολλαπλές μορφές, τέτοιες
που θα την καθιστούν μία αδιάκοπη και εναλλασσόμενη διαδικασία. Οσοδήποτε ρευστή όμως και αν καθίσταται η δομή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οσοδήποτε εκτεταμένο αίσθημα αποδιοργάνωσης και εξέγερσης και αν προκαλεί, υπάρχουν δύο πράγματα που παραμένουν αναλλοίωτα στον τρόπο μελέτης των εκπαιδευτικών φαινομένων. Τα συνοψίζει ο PierreBourdieu, σημειώνοντας ότι «πρέπει να ξανασκεφτούμε τις αρχές πάνω στις οποίες μπορεί να οικοδομηθεί ένα όσο το δυνατόν πιο δημοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του παρόντος και, την ίδια στιγμή, ικανό να απαντήσει στις προκλήσεις του μέλλοντος». Έτσι, έχουμε μία έντονη προτροπή να αξιοποιούμε την ιστορική μας γνώση για τα διαρκή φαινόμενα που διαμόρφωσαν τις παροντικές συνθήκες στην εκπαίδευση και ταυτοχρόνως να δοκιμάζουμε νέες εκπαιδευτικές πολιτικές, με σκοπό να δημιουργούμε υψηλά γνωστικά αποτελέσματα σε συνδυασμό με εκτεταμένα κοινωνικά αποτελέσματα. Βεβαίως, κυριαρχική θέση μέσα στη διεθνή εκπαιδευτική συζήτηση, έχει και η διάδραση μεταξύ εκπαίδευσης και οικονομίας.
Το μάθημα έχει τρεις άξονες: Πρώτος άξονας είναι το κράτος και οι πολλαπλές μορφές, ιδιότητες και λειτουργίες του. Δεύτερος άξονας είναι η εκπαίδευση. Τρίτος άξονας είναι η επιστήμη και η γνώση. Και κομβικό σημείο ανάμεσα στην εκπαίδευση από τη μία πλευρά και την επιστήμη και τη γνώση από την άλλη, είναι η ανώτατη εκπαίδευση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021