Παρουσίαση/Προβολή

Σχολική Παιδαγωγική: Θεωρία του σχολείου
(ΥΕ138) - Μενέλαος Τζιφόπουλος
Περιγραφή Μαθήματος
Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου σεμιναριακού μαθήματος στόχος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να έρθουν σε επαφή με ζητήματα παιδαγωγικής του σχολείου μέσα από αυθεντικά κείμενα υποψήφιων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών (τόσο από την πρακτική τους άσκηση όσο και από το επάγγελμά τους-από τις σχολικές τους τάξεις) και να ασκηθούν στη διαμόρφωση των δικών τους αναστοχαστικών κειμένων, που θα ενισχύσουν την επαγγελματική τους μάθηση. Συγκεκριμένα, στη διάρκεια του εξαμηνιαίου μαθήματος στο πρώτο μέρος θα συζητηθεί το θεωρητικό πλαίσιο σε ζητήματα Σχολικής Παιδαγωγικής και αναστοχασμού. Ειδικότερα, θα συζητηθούν οι έννοιες του αναστοχασμού, των δεξιοτήτων των σύγχρονων εκπαιδευτικών που βοηθούν στις αναστοχαστικές προσεγγίσεις, τα μοντέλα αναστοχασμού που παρουσιάζονται στη σχετική βιβλιογραφία και το ζήτημα της πρακτικής άσκησης (μοντέλα πρακτικής) σε σχέση με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε τυπικά και μη τυπικά και εναλλακτικά πλαίσια μάθησης. Θα παρουσιαστούν ερευνητικά δεδομένα από εκπαιδευτικούς αναστοχασμούς, βάσει του Μοντέλου «Μελέτης Μαθήματος» (Lesson Study) και εστιασμένα παραδείγματα για ζητήματα συγκρούσεων στη σχολική τάξη, διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων, αξιοποίησης μεθόδων και μέσων διδασκαλίας και εφαρμογής εναλλακτικών δραστηριοτήτων. Όλα αυτά με κοινό σημείο τους αναστοχασμούς των φοιτητών/τριών. Στα παραπάνω, χρήσιμο υλικό θα αποτελέσουν οι αναστοχασμοί των φοιτητών/τριών από την Α’ Φάση της Πρακτικής τους Άσκησης, που θα ιδωθούν μέσα σε ένα διαφορετικό, πλέον, πλαίσιο και θα «ντυθούν»/μετασχηματιστούν -εκ νέου- μέσα από τη σχετική θεωρία του αναστοχασμού.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα