Παρουσίαση/Προβολή

Ψηφιακός γραμματισμός στο δημοτικό σχολείο: παραδείγματα και εφαρμογές
(ΥΕ369) - Μενέλαος Τζιφόπουλος
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό ο φοιτητής και η φοιτήτρια θα έχει την ευκαιρία να διατρέξει τη σχετική βιβλιογραφία για ζητήματα αλλαγής και καινοτομίας στο σημερινό δημοτικό σχολείο τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Μέσα από ενασχόληση με τη σχετική έρευνα, σε πρώτο επίπεδο, θα μπορεί να διακρίνει τις διαφορετικές μορφές γραμματισμού για μαθητές και εκπαιδευτικούς και με τη συμβολή των ψηφιακών τεχνολογιών. Επίσης, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες στο μάθημα θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργαστούν, να προβληματιστούν, να «συγκρουστούν» γνωστικά, αξιοποιώντας αντίστοιχα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές ψηφιακού γραμματισμού, που θα τους βοηθήσουν να αναστοχαστούν για τη μελλοντική τους επαγγελματική ταυτότητα. Ειδικότερα, θα εργασθούν σε ομάδες και στη νησίδα Η/Υ θα δημιουργήσουν εκπαιδευτικές προτάσεις, διδακτικά σενάρια και σύντομες ασκήσεις-ερωτήσεις με προγράμματα δημιουργίας χρονογραμμών, ψηφιακών κόμικς, εννοιολογικών χαρτών, ψηφιακής αφήγησης, ιστολογίων (blogs), επαυξημένης πραγματικότητας, κ.ά. Μέσω πλαισιοθετημένης μάθησης, θα μπορούν να αντιληφθούν τι ταιριάζει στην εκάστοτε εκπαιδευτική περίσταση (διαφοροποιημένη διδασκαλία), ανάλογα με το μαθητικό τους δυναμικό και το αντίστοιχο αναπτυξιακό στάδιο των μαθητών/τριών τους. Αγγίζοντας και ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής, θα μπορούν -στο μέτρο του εφικτού- οι φοιτητές/τριες να προτείνουν την ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών στο σημερινό σχολείο, που δεν θα είναι ξεκομμένες από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και τη στοχοθεσία του σύγχρονου σχολείου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα