Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Δυσκολίες Μάθησης στα Μαθηματικά

(ΥΕ356) -  Χαράλαμπος Λεμονίδης

Περιγραφή Μαθήματος


Τίτλος μαθήματος

Δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά

Κωδικός μαθήματος

ΥΕ 356

Είδος μαθήματος

 

Επίπεδο του Μαθήματος

 

Έτος σπουδών

3o

Εξάμηνο

6o

Αριθμός ακαδημαϊκών μονάδων

 

4 ECTS

 

Φόρτος Εργασίας

 Διδασκαλία (παρακολούθηση διαλέξεων, παρουσίαση εργασιών, συζήτηση, ασκήσεις) 39 ώρες. Προετοιμασία εργασιών 40 ώρες. Προετοιμασία για γραπτή εξέταση 40 ώρες, γραπτή εξέταση 3 ώρες.

Όνομα διδάσκοντα

Χαράλαμπος Λεμονίδης

 

Μαθησιακοί στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να παρουσιαστούν και να αναλυθούν ευρήματα της σύγχρονης έρευνας σχετικά με το θέμα της διδασκαλίας και μάθησης των μαθηματικών σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες στα μαθηματικά.

Προαπαιτούμενα

 Y301 Διδακτική Μαθηματικών

 

Περιεχόμενο του μαθήματος

Στο μάθημα θα αναπτυχθούν τα παρακάτω θέματα:

  • Προσδιορισμός των όρων: δυσκολίες στα μαθηματικά, μαθησιακές δυσκολίες (μ. δ.) στα μαθηματικά, δυσλεξία, δυσαριθμησία, κτλ. Ενδείξεις συμπτώματα.
  • Λειτουργία της μνήμης.
  • Εγκέφαλος, νευροψυχολογία και μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά.
  • Μάθηση της αριθμητικής και αριθμητισμός. Ανάπτυξη των αριθμητικών εννοιών.
  • Νοεροί υπολογισμοί και μαθησιακές δυσκολίες. Μάθηση και χρήση αριθμητικών γεγονότων. Μάθηση της προπαίδειας.
  • Δυσκολίες των μαθητών στη μάθηση των ρητών αριθμών. 
  • Συναισθηματικοί παράγοντες: άγχος, αυτοεκτίμηση, κτλ.
  • Διδακτικές παρεμβάσεις σε παιδιά με μ.δ. Παρουσίαση καινοτόμων προγραμμάτων και εφαρμογών.  
  • Χρήση των ΤΠΕ για διδακτική παρέμβαση σε παιδιά με μ.δ.

Ενδεικτική βιβλιογραφία

Αγαλιώτης, Ι. (2011). Διδασκαλία Μαθηματικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Εκδόσεις Γρηγόρη.

Λεμονίδης, Χ.  (2017). Στην τροχιά των ρητών. Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μέθοδοι διδασκαλίας

Lemonidis, C. (2015). Mental Computation and Estimation: Implications for mathematics education research, teaching and learning. New York: Routledge.

Λεμονίδης, Χ. (2020). Νοεροί Υπολογισμοί και Εκτιμήσεις. Από την έρευνα στη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών. Εκδόσεις Ζυγός. Θεσσαλονίκη. ISBN 978-618-5063-62-7

Misquitta, R., (2011). A review of the literature: Fraction instruction for struggling learners in mathematics. Learning Disabilities Research & Practice, 26(2), 109–119.

Shin, M., & Bryant, D. P. (2015). Fraction interventions for students struggling to learn mathematics: A research synthesis. Remedial and Special Education, 36, 374-387. doi: 10.1177/0741932515572910.

 

Διαλέξεις από τον καθηγητή. Ασκήσεις εφαρμογών από φοιτητές. Μελέτες περίπτωσης. Πρακτική άσκηση με μαθητές με δυσκολίες στα μαθηματικά. 

 

 

Μέθοδοι αξιολόγησης

Οι φοιτητές θα εξεταστούν με τους παρακάτω δύο τρόπους αξιολόγησης:

1ος τρόπος 50% της βαθμολογίας

1)     Εμπειρική εργασία για μαθητές με δυσκολίες στα μαθηματικά

ή 

2)     Ερευνητική βιβλιογραφική εργασία 

2ος τρόπος 50% της βαθμολογίας 

3)     Γραπτή εξέταση

 

Γλώσσα διδασκαλίας

 

Ελληνική

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019