Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Μαθητές με δυσκολίες και Συναισθηματικές Παράμετροι στη Μαθηματική Εκπαίδευση

(MATHMAST273) -  Ιωάννης Αγαλιώτης, Κων/ντίνος Χρήστου, Χαράλαμπος Λεμονίδης

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικές έννοιες και αξιόλογες πρακτικές που αφορούν τις δυσκολίες κατάκτησης μαθηματικών γνώσεων και τις συναισθηματικές παραμέτρους της μαθηματικής εκπαίδευσης, στον γενικό μαθητικό πληθυσμό και σε ομάδες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ενότητες:

  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία Μαθηματικών σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή Ήπια Νοητική Αναπηρία.
  • Εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες / αναπηρίες στο μάθημα των Μαθηματικών του γενικού σχολείου.
  • Σύνδεση αξιολόγησης και διδασκαλίας μαθητών με δυσκολίες στην κατάκτηση μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στο γενικό σχολείο και σε ΣΜΕΑΕ.
  • Δομή, στόχοι και μέθοδοι διδακτικών προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες στην κατάκτηση μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στο γενικό σχολείο και σε ΣΜΕΑΕ.
  • Ειδικές τεχνικές και διαδικασίες διδακτικής στήριξης μαθητών με μη-τυπικούς τρόπους κατάκτησης μαθηματικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
  • Η αίσθηση των αριθμών σε μαθητές με δυσκολίες (Ενδεικτικά περιεχόμενα: Νοεροί υπολογισμοί και εκτιμήσεις, κλάσματα).
  • Γνωστικοί, μετα-γνωστικοί και συναισθηματικοί παράγοντες και ο ρόλος τους στη μάθηση των μαθηματικών.
    • Οι βασικές εκτελεστικές λειτουργίες (ανασταλτικός έλεγχος, γνωστική ευελιξία, εργαζόμενη μνήμη) και ο ρόλος τους στην ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών.
    • Μετα-γνωστικές δεξιότητες και δεξιότητες αυτορύθμισης στη διαδικασίας μάθησης των μαθηματικών. Τρόποι καλλιέργειας μεταγνωστικής επίγνωσης και στρατηγικών αυτορύθμισης.
    • Συναισθηματικοί παράγοντες στη μάθηση των μαθητών, στάσεις και πεποιθήσεις απέναντι στα μαθηματικά οι τρόποι που επηρεάζουν τη μάθηση και διδακτικές πρακτικές με στόχο την καλλιέργεια θετικών στάσεων και πεποιθήσεων.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016