Παρουσίαση/Προβολή

Ιστορία και Επιστημολογία των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης Διδακτικής των Μαθηματικών
(ELED246) - Κωνσταντίνος Νικολαντωνάκης, Ιωάννης Θωμαϊδης
Περιγραφή Μαθήματος
Ιστορία και Επιστημολογία των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης Διδακτικής των Μαθηματικών (5 ECTS)
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της ιστορικής εξέλιξης των μαθηματικών εννοιών και η αξιοποίησή της στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
Στόχοι
- Να κατανοηθούν τα σημαντικότερα στάδια της ιστορικής εξέλιξης των ιδεών, εννοιών και μεθόδων που συγκροτούν τον πυρήνα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σχολικής μαθηματικής ύλης.
- Να κατανοηθεί η ιστορική διαδικασία γένεσης των μαθηματικών προτάσεων, θεωριών και μεθόδων στο πλαίσιο συγκεκριμένων πολιτισμικών παραδόσεων.
- Να αναπτυχθούν προβληματισμοί σχετικά με τα κύρια φιλοσοφικά και επιστημολογικά ερωτήματα που επηρεάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
- Να συνειδητοποιηθούν, μέσα από τη μελέτη συγκεκριμένων παραδειγμάτων, οι δυσκολίες στην κατανόηση ενός θέματος κατά την ιστορική του εξέλιξη και να αναπτυχθεί η ευαισθητοποίηση απέναντι σε ανάλογες δυσκολίες στην διδακτική πράξη.
- Να αντληθούν ιδέες και πρότυπα παραδείγματα από την ιστορική εξέλιξη των Μαθηματικών για την διδασκαλία τους
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:
- βασικές θεωρητικές θέσεις για το ζήτημα της αξιοποίησης της Ιστορίας των Μαθηματικών στη μαθηματική εκπαίδευση,
- ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με την αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στην Μαθηματική Εκπαίδευση και
- εξειδικευμένες γνώσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών εννοιών με ιστορική προοπτική (προγράμματα, δραστηριότητες, υλικό, διδακτικές καταστάσεις).
Δομή του μαθήματος:
Ενότητα 1: Θεωρητικές προσεγγίσεις για τις σχέσεις της Ιστορίας των Μαθηματικών και Μαθηματικής Εκπαίδευσης
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν επιστημολογικές θεωρήσεις της Ιστορίας των Μαθηματικών, επεισόδια από την ιστορική εξέλιξη των μαθηματικών εννοιών και από την αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στην Μαθηματική Εκπαίδευση όπως διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια και κατέληξαν σε προγράμματα και εφαρμογές.
Ενότητα 2: Στην ενότητα αυτή θα παρουσιαστούν συγκεκριμένα παραδείγματα – πειραματισμοί και εφαρμογές χρήσης της ιστορίας των μαθηματικών εννοιών στη διδασκαλία του αντικειμένου.
Αξιολόγηση
Συμμετοχή στο μάθημα: 10%
Εκπόνηση ερευνητικών εργασιών και παρουσίασή τους: 50%
Τελικές Εξετάσεις: 40%
Διδάσκοντες
Κων/νος Νικολαντωνάκης, Phd, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΠΔΜ
Ιωάννης Θωμαϊδης Phd, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα