Παρουσίαση/Προβολή

Υ301: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
(ELED159) - Χαράλαμπος Λεμονίδης
Περιγραφή Μαθήματος
Υ301: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Διδάσκων: X. Λεμονίδης
e-mail: |
xlemon@uowm.gr |
Διεύθυνση: |
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Γραφείο 3ο χλμ. Εθνικής Οδού Φλώρινας - Νίκης 53100, Φλώρινα Τ.Θ. 21 |
Τηλέφωνο: |
2385 991021 |
Ιστοσελίδα: |
https://eclass.uowm.gr/modules/course_home/editdesc.php?course=ELED159 http://mathslife.eled.uowm.gr/ https://www.facebook.com/groups/778381395648289 https://www.facebook.com/groups/202518184391
Συντονιστές του μαθήματος είναι οι παρακάτω φοιτητές:
|
Ώρες Μαθήματος: Τρίτη 12:00 - 15:00 Αίθουσα Α3
Σκοπός του μαθήματος
Οι φοιτητές να είναι σε θέση να χειρίζονται θέματα διδασκαλίας και μάθησης των μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο. Να έχουν ένα σύγχρονο πνεύμα για τη διδασκαλία των μαθηματικών. Να ερμηνεύουν τις συμπεριφορές των παιδιών στη μάθηση των μαθηματικών.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα αναπτυχτούν τα παρακάτω
θέματα:
- Σύγχρονες τάσεις της διδακτικής των μαθηματικών σε παγκόσμιο επίπεδο
- Οι αρχές για τη διδασκαλία των Μαθηματικών της Φύσης και της Ζωής
- Μέθοδοι διδασκαλίας για τα μαθηματικά
- Η χρήση των αναπαραστάσεων στα Μαθηματικά
- Μάθηση του αριθμού και των πρώτων Μαθηματικών εννοιών
- Νοεροί υπολογισμοί.
- Μάθηση της προπαίδειας.
- Πολυψήφιοι αριθμοί και σύστημα αρίθμησης
- Λύση προβλήματος
- Τα κλάσματα. Υπολογισμοί με κλάσματα
- Δεκαδικοί αριθμοί και ποσοστά
- Η ανάπτυξη των εννοιών του λόγου και της αναλογίας
- Γεωμετρία
- Δυναμική γεωμετρία
- Διδασκαλία μαθηματικών και χρήση ΤΠΕ
Βιβλιογραφία
Λεμονίδης, Χ. (2020). Νοεροί Υπολογισμοί και Εκτιμήσεις. Από την έρευνα στη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών. Εκδόσεις Ζυγός. Θεσσαλονίκη. ISBN 978-618-5063-62-7
Λεμονίδης, Χ. (2016). Στην τροχιά των ρητών. Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.
Λεμονίδης, Χ. (2000). Στοιχεία Αριθμητικής και θεωρίας Αριθμών για το δάσκαλο.
Εκδόσεις Πατάκη. Αθήνα, σελ. 195.
Λεμονίδης, Χ. (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των Μαθηματικών στις πρώτες
τάξεις του Δημοτικού Σχολείου . Εκδόσεις Πατάκη. Αθήνα, σελ. 235.
Streefland, L. (1991). Ρεαλιστικά Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Εισαγωγή-Επιμέλεια Ε. Κολέζα, Εκδόσεις Leader Books, Αθήνα.
Φιλίππου, Γ, Χρίστου, Κ. Διδακτική των Μαθηματικών. Εκδόσεις Δαρδανός.
Αθήνα 1995.
Van de Walle, J. (2005). Μαθηματικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.Μια Εξελικτική
Διδασκαλία. Επιμελητής: Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος. Εκδόσεις: Τυπωθήτω. Αθήνα.
Τρόπος αξιολόγησης
- Κάθε φοιτητής θα πραγματοποιήσει διάφορες μικρές εργασίες κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ο βαθμός των εργασιών αυτών θα προσμετρήσει στο 40% του συνολικού βαθμού.
- Οι τελικές εξετάσεις. Ο βαθμός της τελικής εξέτασης θα προσμετράει στο 60% του συνολικού βαθμού.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα