Παρουσίαση/Προβολή

Y404. ΔΙΜΕΠΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β’ ΦΑΣΗ
(ELED158) - Χαράλαμπος Λεμονίδης
Περιγραφή Μαθήματος
Y404. ΔΙΜΕΠΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Β’ ΦΑΣΗ
Διδάσκων: X. Λεμονίδης
e-mail: |
xlemon@uowm.gr |
Διεύθυνση: |
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Γραφείο 3ο χλμ. Εθνικής Οδού Φλώρινας - Νίκης 53100, Φλώρινα Τ.Θ. 21 |
Τηλέφωνο: |
2385 991021 |
Ιστοσελίδα: |
http://eclass.uowm.gr/courses/ELED158/ |
Ώρες Μαθήματος: Τρίτη 18:00 - 21:00 Αίθουσα A7
Σκοπός του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να ασκήσει τους φοιτητές στην πράξη της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών. Πιο συγκεκριμένα:
- στη σύνδεση της διδακτικής θεωρίας με την πράξη
- στο να χρησιμοποιούν τα εκπαιδευτικά υλικά που απαιτούνται για τη διδασκαλία: Αναλυτικό πρόγραμμα, σχολικά εγχειρίδια, ηλεκτρονικό υλικό.
- στο να οργανώνουν και να σχεδιάζουν μια διδασκαλία μαθηματικών
Το μάθημα περιλαμβάνει δύο μέρη:
Α: Μαθήματα για την προετοιμασία στην πρακτική άσκηση των
φοιτητών.
Β: Πρακτική άσκηση των φοιτητών στα σχολεία. Κάθε φοιτητής θα
πραγματοποιήσει μια διδασκαλία στο μάθημα των Μαθηματικών.
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για την πρακτική
άσκηση θα παρουσιαστούν τα παρακάτω θέματα:
- Μέθοδοι διδασκαλίας για τα μαθηματικά
- Παρουσίαση Προγράμματος Σπουδών και σχολικών εγχειριδίων του Δημοτικού Σχολείου
- Χρήση της τεχνολογίας για τη διδασκαλία των μαθηματικών. H χρήση της λογοτεχνίας στη διδασκαλία των μαθηματικών
- Παρουσίαση του σχεδιασμού μιας διδασκαλίας
- Εφαρμογή του σχεδιασμού μιας διδασκαλίας με παραδείγματα
- Παρουσίαση διδασκαλίας
- Αναφορά στις μαθησιακές δυσκολίες
- Παρουσίαση πηγών για να συμβουλεύονται τη διδακτική ανάλυση των μαθηματικών εννοιών
Βιβλιογραφία
Χ. Λεμονίδης (1994). Περίπατος στη Μάθηση της Στοιχειώδους Αριθμητικής. Εκδόσεις Αδελφών Κυριακίδη, Θεσ/νίκη, σελ. 240.
Χ. Λεμονίδης (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των Μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου . Εκδόσεις Πατάκη. Αθήνα, σελ. 235.
Χ. Λεμονίδης (2013). Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής. Νοεροί υπολογισμοί. Λογαρέζω με το τσιμίδι μ’. Εκδόσεις Ζυγός. Θεσσαλονίκη, σελ. 440.
Χ. Λεμονίδης (2016). Στην τροχιά των ρητών. Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.
Streefland, L. (1991). Ρεαλιστικά Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Εισαγωγή-Επιμέλεια Ε. Κολέζα, Εκδόσεις Leader Books, Αθήνα.
Φιλίππου, Γ, Χρίστου, Κ. Διδακτική των Μαθηματικών. Εκδόσεις Δαρδανός. Αθήνα 1995.
Van de Walle, J. (2005). Μαθηματικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.Μια Εξελικτική Διδασκαλία. Επιμελητής: Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος. Εκδόσεις: Τυπωθήτω. Αθήνα.
Τρόπος αξιολόγησης
- Κάθε φοιτητής θα πραγματοποιήσει διάφορες μικρές εργασίες κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ο βαθμός των εργασιών αυτών θα προσμετρήσει στο 20% του συνολικού βαθμού.
- Κάθε φοιτητής θα πραγματοποιήσει μια πειραματική διδασκαλία και θα προετοιμάσει μια γραπτή εργασία για τη διδασκαλία αυτή. Ο βαθμός της διδασκαλίας και της εργασίας θα προσμετράει στο 50% του συνολικού βαθμού.
- Οι τελικές εξετάσεις. Ο βαθμός της τελικής εξέτασης θα προσμετράει στο 30% του συνολικού βαθμού.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα