Παρουσίαση/Προβολή

ΥE 136 Εννοιολογική Ανάπτυξη
(ELED139) - Δημήτρης Πνευματικός
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος:
Οι φοιτητές/τριες, μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος, θα να είναι σε θέση να:
α) γνωρίζουν τις θεωρίες για την αναπαράσταση, οργάνωση και αναδιοργάνωση των γνώσεων,
β) εξηγούν και να προβλέπουν τα εμπόδια που δημιουργούν τις παρανοήσεις που ανακύπτουν κατά την απόκτηση των εννοιών,
γ) σχεδιάσουν μία μαθησιακή αλληλουχία για μία έννοια λαμβάνοντας υπόψη τους τις οντολογικές και επιστημολογικές προϋποθέσεις των μαθητών τους,
δ) αναγνωρίζουν και να σχεδιάζουν τη διδασκαλία της αναγκαίας διαδικαστικής γνώσης για τη διδασκαλία των εννοιών προκειμένου να ανατρέπουν τις παρανοήσεις των μαθητών,
ε) συγγράφουν ανατρεπτικά κείμενα για την υποβοήθηση της εννοιολογικής κατανόησης.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011
-
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος: Η φύση των εννοιών. Η γνώση και πώς αναπαρίσταται. Οργάνωση των γνώσεων. Η μάθηση ως αλλαγή συμβολικών αναπαραστάσεων και διαδικασιών. Θεωρίες και μηχανισμοί αναδιοργάνωσης των γνώσεων. Μερική και ριζική αναδιοργάνωση των γνώσεων. Αναλογική αναπαράσταση και νοητικά μοντέλα. Εννοιολογική αλλαγή. Θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις της εννοιολογικής αλλαγής. Ο ρόλος των οντολογικών και των επιστημολογικών προϋποθέσεων. Εννοιολογική αλλαγή στις έννοιες των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Αστρονομίας, της Βιολογίας και των Θρησκευτικών.