Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΥΕ 145_Ηθική και Συναισθηματική Ανάπτυξη

(ELED124) -  DIMITRIOS PNEVMATIKOS

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος: 

Οι φοιτητές/τριες μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορούν να:

 

α) γνωρίζουν τις σημαντικότερες πτυχές της ηθικής και της συναισθηματικής ανάπτυξης που έχουν μελετηθεί στο παρελθόν,

 

β) χειρίζονται με αποτελεσματικότητα ζητήματα που αφορούν στην ηθική και τη συναισθηματική πλευρά των παιδιών.

 

γ) να οργανώσουν διδακτικές παρεμβάσεις με στόχο την ηθική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.



Περιεχόμενο του μαθήματος: Αναπτύσσονται οι θεωρίες που προτάθηκαν για να ερμηνεύσουν την ηθική και συναισθηματική ανάπτυξη και περιγράφονται οι παράγοντες (ατομικοί, κοινωνικοί, πολιτισμικοί, κτλ.) που ασκούν σημαντική επίδραση σε αυτή. Συγκεκριμένα, τα θέματα που συζητιούνται σε κάθε περιοχή είναι τα εξής: 
Ηθική ανάπτυξη: οι θεωρίες του Piaget και του Kohlberg για τα στάδια που ακολουθεί η ηθική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου, τρόποι εξέτασης της ηθικής ανάπτυξης, η θεωρία της ενσυναίσθησης του Ηοffman, ανάπτυξη της αλτρουιστικής συμπεριφοράς. Συζητιούνται, ακόμη, σύγχρονοι προβληματισμοί όπως είναι η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης, η εκπαίδευση για την καλλιέργεια ηθικών εννοιών όπως η βιοηθική, η αντιρατσιστική και δημοκρατική συμπεριφορά, η ανεκτικότητα, η συγχωρητικότητα, κ.ά. Συναισθηματική ανάπτυξη: η φύση, η γένεση και η ανάπτυξη των συναισθημάτων, βασικά και σύνθετα συναισθήματα (π.χ., τα συναισθήματα της χαράς, του άγχους και του φόβου), πώς τα συναισθήματα αλληλεπιδρούν με άλλες ψυχολογικές διαστάσεις, όπως η σκέψη, η προσωπικότητα, η συμπεριφορά. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011