Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εισαγωγή στη Διγλωσσία: Διγλωσσία και εκπαίδευση

(ELED121) -  Ελένη Γρίβα

Περιγραφή Μαθήματος

Βασικός σκοπός ειναι: Να ενημερωθούν οι φοιτητές για τα χαρακτηριστικά και το προφίλ του δίγλωσσου μαθητή και να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα της διγλωσσικής ανάπτυξης, ώστε να είναι σε θέση  να εφαρμόσουν τις κατάλληλες διδακτικές τεχνικές σε   μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από άλλα γλωσσικά και πολιτισμικά πλαίσια με απότερο στόχο την ομαλή τους ένταξη στο σχολικό πλαίσιο.

Aπώτερος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές το απαραίτητο εκείνο θεωρητικό υπόβαθρο ώστε να έχουν στο μέλλον, ως διδάσκοντες, να κατανοούν το προφιλ του δίγλωσσου μαθητή από μεταναστευτικά πλαίσια και να υιοθετούν την εκάστοτε κατάλληλη διδακτική προσέγγιση για να αναπτύξουν τις δεξιότητές του, να δράσουν αντισταθμιστικά στις ελλίψεις του και να ενισχύσουν τις ικανότητές του.

Ορισμοί και Οριοθετήσεις της διγλωσσίας.

Εννοιολογικός προσδιορισμός της κοινωνικής και ατομικής διγλωσσίας.

Διγλωσσικός αλφαβητισμός, δευτερογενής διγλωσσία, πρώιμη διγλωσσία, όψιμη διγλωσσία, συντονισμένη διγλωσσία.

Τύποι παιδικής διγλωσσίας (ταυτόχρονη – διαδοχική διγλωσσία).

Ο δίγλωσσος μαθητής. Χαρακτηριστικά του λόγου του  δίγλωσσου μαθητή: Παρεμβολή, εναλλαγή γλωσσικών κωδίκων, γλωσσικά δάνεια.

Το γλωσσικό προφίλ του δίγλωσσου μαθητή.

Ο δίγλωσσος μαθητής και σχολική «επίδοση».

Διγλωσσία και μεταγλωσσική ευαισθησία.

 Διδακτικές αρχές και πρακτικές για την ενδυνάμωση των γλωσσικών δεξιοτήτων του δίγλωσσου μαθητή από μεταναστευτικά περιβάλλοντα.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011