Παρουσίαση/Προβολή

Παιδαγωγική της περφόρμανς: συμμετοχικές δράσεις και παιδαγωγικές εφαρμογές τους
(EETF265) - ΦΩΤΕΙΝΗ-ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΚΑΛΛΕ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα προσεγγίζει μεθόδους και τρόπους οργάνωσης εργαστηρίων στα οποία παράγονται συμμετοχικές δράσεις και performance και διερευνά τις παιδαγωγικές τους εφαρμογές. Προσεγγίζονται μέθοδοι όπως είναι η προσέγγιση του Jerzy Grotowksi και η «παιδαγωγική του ρίσκου» μέσα από το έργο των Non Grata κα των La Pocha Nostra και άλλων και διερευνάται η performance ως ακτιβιστική δράση και πολιτική αντιπαράθεση. Εξετάζονται οι έννοιες του παιχνιδιού, της εμπειρίας και της χειραφέτησης του καλλιτέχνη. Τέλος εξετάζεται η οργάνωση εικαστικής δράσης παιδαγωγικού περιεχομένου σε όλα της τα στάδια. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες σχεδιάζουν και παρουσιάζουν μία αντίστοιχη εικαστική παιδαγωγική δράση με αφορμή ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με κάποιον θεσμό, ινστιτούτο ή οργανισμό. Η παρακολούθηση των εργαστηρίων είναι υποχρεωτική.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να:
-Αποκτήσουν γνώση των σύγχρονων θεωρητικών και πρακτικών προσεγγίσεων ως προς την παιδαγωγική της τέχνης της performance
-Ν’ αποκτήσουν/αναπτύξουν συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες
-Να είναι σε θέση να σχεδιάσουν μία εικαστική παιδαγωγική δράση μέσω των μεθόδων που έχουν διδαχθεί.
Βιβλιογραφία
Fischer-Lichte, E. (2008). The Transformative Power of Performance. New York: Routledge.
Garoian, C. R. (1999). Performing Pedagogy: Toward an Art of Politics. New York: State University of New York Press.
Gomez-Pena, G. & Sifuentes, R. (2011). Exercises for Rebel Artists: Radical Performance Pedagogy. London and New York: Routledge.
Huizinga, J. (2010). Ο Άνθρωπος και το παιχνίδι. Αθήνα: Γνώση.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα