Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Β' ΕΞΑΜ Εργαστήριο Σεναρίου - Εργαστήριο τηλεοπτικής σειράς

(DIM-GRAFI-WR106) -  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΣΗΦΕΛΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η εφαρμογή της γνώσης που απέκτησαν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές στα άλλα δύο μαθήματα του εξαμήνου. Στο εργαστήριο αυτό οι φοιτητές οδηγούνται μέσω μιας επαγγελματικής δια­δικασίας ανάπτυξης σεναριακού λόγου, ακολουθώντας όλα τα στάδια συγγραφής (premise, synopsis, outline, step outline ή/και treatment) από την αφετηριακή ιδέα σε ένα τηλεοπτικό σενάριο διάρκειας περίπου εικοσι­πέντε (25) λεπτών και σε ένα τηλεοπτικό σενάριο δι­άρκειας περίπου πενήντα (50) λεπτών. Με αφορμή τα σενάρια των φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου εξετάζονται σε εφαρμοσμένο επίπεδο επιμέρους θέματα σεναριογραφίας που αφορούν τις τηλεοπτικές αφηγή­σεις ενώ, ταυτόχρονα, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν στις γνώσεις που απέκτησαν μέσα από συναντήσεις με σεναριογράφους, επιμελητές σεναρίου, παραγωγούς και σκηνοθέτες που έχουν υπηρετήσει το εί­δος του τηλεοπτικού σεναρίου, σε ορισμένους από τους οποίους οι φοιτητές παρουσιάζουν τα σενάριά τους και δέχονται συμβουλές για επιμέρους θέματα (ανάπτυξη των χαρακτήρων, τη δομή, το διάλογο κ.λπ.). Η εργασία οργανώνεται σε μικρές ομάδες, ενθαρρύνεται η συνερ­γασία και το γράψιμο ως μέλος ομάδας (δομή συγγρα­φής writers room). Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τόσο τις ατομικές συνθετικές/συγγραφικές τους δεξιότητες όσο και την αναλυτική τους ικανότητα επιμελούμενοι τα σενάρια των συναδέλφων τους. Τα πα- ραχθέντα σενάρια αποτελούν μέρος του portofolio που δημιουργούν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια των σπουδών τους και αποσκοπεί σε μελλοντική επαγγελματική χρήση.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν αυτό το μάθημα θα μπορούν να κατακτήσουν:

  • μέσω της εφαρμογής της θεωρητικής γνώσης, μύηση στη συγγραφή γραπτού λόγου τηλεοπτικής προοπτικής,
  • εξοικείωση με την ιδιαιτερότητα και τη λογική της μακράς αφηγηματικής φόρμας,
  • γνωριμία με τις αφηγηματικές κανονικότητες που υπαγορεύονται από τις νέες αφηγηματικές φόρμες (bingewatching, webseries),
  • κατανόηση των κοινών στοιχείων και των διάφορων με τις άλλες μακροαφηγηματικές φόρμες (επική αφήγη­ση/κινηματογραφικές τριλογίες κ.λπ.),
  • άσκηση ικανότητας κριτικής αλλά και ενσωμάτωσης κριτικής που δέχονται στα δικά τους σενάρια και ανάπτυ­ξη αισθήματος συνεργασίας.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019