Παρουσίαση/Προβολή

Β' ΕΞΑΜ Εργαστήρια Πεζού Λόγου - Μεγάλη φόρμα
(DIM-GRAFI-LOG106) - Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος - Ζουργός Ισίδωρος - Gonda Van Steen
Περιγραφή Μαθήματος
Κύριος στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών εκ του σύνεγγυς με τις βασικές τεχνικές της συγγραφής κειμένων μεγάλης φόρμας. Θα διευκρινιστούν αρχικά θέματα που αφορούν στην έμπνευση, την οργάνωση του τόπου, του χρόνου και του μέσου της γραφής, της μεθόδου και δομικών υλικών (αφηγητές, χαρακτήρες, σκηνικό, χρόνος, πλοκή κ.ά.), στον τελικό έλεγχο του κειμένου και στη διαδικασία δημιουργικού επανελέγχου του.
Θα έχουν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν στις γνώσεις μέσα τόσο από τη συστηματική διδασκαλία διακεκριμένων συγγραφέων και ποιητών όσο και με τη διά ζώσης παρακολούθηση σεμιναρίων.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Εμβαθύνουν στις ιδιαιτερότητες που διέπουν τη λογική των εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής.
- Καταδείξουν μέσα από επιλεγμένες ασκήσεις τις προσωπικές επιλογές του συγγραφικού υποκειμένου (αφηγητή, οπτικής γωνίας, σκηνικού, χαρακτήρων πλοκής, εσωτερικού ρυθμού, ελεύθερου στίχου, ομοιοκαταληξίας κ.τ.λ.) για την παραγωγή πρωτογενούς λογοτεχνικού έργου.
- Τον καταλυτικό ρόλο της ανάγνωσης στην προσωπικότητα και στη λογοτεχνική σκευή του συγγραφέα μεγάλης φόρμας.
- Αναλύουν με κριτική σκέψη και ενεργητική συμμετοχή έργα σημαντικών πεζογράφων και ποιητών αλλά και συμφοιτητών τους δημιουργώντας μία πρωτότυπη συγγραφική και αναγνωστική - ερμηνευτική κοινότητα.
- Θέτουν ουσιαστικά ερωτήματα που αφορούν τη σύνθεση ενός λογοτεχνικού έργου (πεζού ή ποιητικού) και να αντιλαμβάνονται την ανυπέρβλητη αξία του χειρισμού της γλώσσας.
- Αναγνωρίσουν την αξία της πειθαρχημένης και καθημερινής ενασχόλησης με τη λογοτεχνική γραφή.
- Συνθέσουν και να υποβάλουν προσωπικά τους κείμενα, τα οποία θα συζητούν (συμβουλές - καθοδήγηση) με καταξιωμένους δημιουργούς στην πράξη σύμφωνα με την εργαστηριακή λογική της Δημιουργικής Γραφής.
- Αντιδιαστείλουν και να αξιολογήσουν τη θετική ανατροπή που δυνητικά μπορεί να σημάνει στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την εκπαιδευτική πράξη γενικότερα η εφαρμογή της λογικής των εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής, αλλά παράλληλα να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους ομοιογενοποίησης που ελλοχεύουν εάν επικρατήσει η κουλτούρα της οικονομικής αποτελεσματικότητας, η οποία υποβαθμίζει εν γένει την αξία και την προσφορά των Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα