Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Β' ΕΞΑΜ Εργαστήρια Πεζού Λόγου - Μεγάλη φόρμα

(DIM-GRAFI-LOG106) -  Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος - Ζουργός Ισίδωρος - Gonda Van Steen

Περιγραφή Μαθήματος

Κύριος στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών εκ του σύ­νεγγυς με τις βασικές τεχνικές της συγγραφής κειμένων μεγάλης φόρμας. Θα διευκρινιστούν αρχικά θέματα που αφορούν στην έμπνευση, την οργάνωση του τόπου, του χρόνου και του μέσου της γραφής, της μεθόδου και δο­μικών υλικών (αφηγητές, χαρακτήρες, σκηνικό, χρόνος, πλοκή κ.ά.), στον τελικό έλεγχο του κειμένου και στη διαδικασία δημιουργικού επανελέγχου του.

Θα έχουν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν στις γνώ­σεις  μέσα τόσο από τη συστηματική διδασκαλία διακεκριμένων συγγραφέων και ποιητών όσο και με τη διά ζώσης παρακολούθηση σεμιναρίων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Εμβαθύνουν στις ιδιαιτερότητες που διέπουν τη λο­γική των εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής.
  • Καταδείξουν μέσα από επιλεγμένες ασκήσεις τις προ­σωπικές επιλογές του συγγραφικού υποκειμένου (αφη­γητή, οπτικής γωνίας, σκηνικού, χαρακτήρων πλοκής, εσωτερικού ρυθμού, ελεύθερου στίχου, ομοιοκαταληξί­ας κ.τ.λ.) για την παραγωγή πρωτογενούς λογοτεχνικού έργου.
  • Τον καταλυτικό ρόλο της ανάγνωσης στην προσω­πικότητα και στη λογοτεχνική σκευή του συγγραφέα μεγάλης φόρμας.
  • Αναλύουν με κριτική σκέψη και ενεργητική συμμε­τοχή έργα σημαντικών πεζογράφων και ποιητών αλλά και συμφοιτητών τους δημιουργώντας μία πρωτότυπη συγγραφική και αναγνωστική - ερμηνευτική κοινότητα.
  • Θέτουν ουσιαστικά ερωτήματα που αφορούν τη σύν­θεση ενός λογοτεχνικού έργου (πεζού ή ποιητικού) και να αντιλαμβάνονται την ανυπέρβλητη αξία του χειρισμού της γλώσσας.
  • Αναγνωρίσουν την αξία της πειθαρχημένης και καθη­μερινής ενασχόλησης με τη λογοτεχνική γραφή.
  • Συνθέσουν και να υποβάλουν προσωπικά τους κεί­μενα, τα οποία θα συζητούν (συμβουλές - καθοδήγηση) με καταξιωμένους δημιουργούς στην πράξη σύμφωνα με την εργαστηριακή λογική της Δημιουργικής Γραφής.
  • Αντιδιαστείλουν και να αξιολογήσουν τη θετική ανα­τροπή που δυνητικά μπορεί να σημάνει στην ακαδημαϊ­κή κοινότητα και την εκπαιδευτική πράξη γενικότερα η εφαρμογή της λογικής των εργαστηρίων Δημιουργικής Γραφής, αλλά παράλληλα να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους ομοιογενοποίησης που ελλοχεύουν εάν επι­κρατήσει η κουλτούρα της οικονομικής αποτελεσματι­κότητας, η οποία υποβαθμίζει εν γένει την αξία και την προσφορά των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019