Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Β' ΕΞΑΜ Δικτυακές και πολυμεσικές εφαρμογές της Λογοτεχνίας

(DIM-GRAFI-LOG104) -  Θαρρενός Μπράτιτσης, Άννα Βακάλη, Γεώργιος Φειδάς

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα «Δικτυακές και πολυμεσικές εφαρμογές της Λογοτεχνίας» εξετάζει ζητήματα που αφορούν στις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που μπορούν να υποστηρίξουν λογοτεχνικές και καλλιτεχνικές εκφράσεις. Κατά κύριο λόγο το μάθημα εξετάζει ζητήματα Ψηφιακής Αφήγησης, αλλά στο πλαίσιο της συνολικής θεραπείας του αντικειμένου συζητά και ζητήματα λογοτεχνικής έκ­φρασης στο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και κυρίως στο διαδίκτυο.

Το μάθημα ασχολείται με τη διαδικασία ψηφιοποίηση ιστοριών, εκκινώντας από τη σημασία της ιστορίας και του μηνύματος/πληροφορίας που αυτή θέλει να κοινω­νήσει. Αναλύονται τεχνικές δημιουργίας ιστοριών (story crafting) και αναδεικνύεται η σημασία της παρουσία­σης εναλλακτικών οπτικών εξέτασης ενός ζητήματος. Επιπλέον παρουσιάζεται και γίνεται ενδελεχής μελέτη της διαδικασίας μετατροπής μιας ιστορίας σε σενάριο μέσω της κατασκευής ιστοριοπίνακα. Τέλος, εξετάζονται σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και τεχνικές ψηφιοποίησης υλικού, συγχρονισμού και σκηνοθετικής προσέγγισης, για την τελική παραγωγή ψηφιακών ιστοριών, δίνοντας την απαραίτητη σημασία σε ζητήματα πνευματικών δι­καιωμάτων και αναζήτησης, διανομής και αναδιανομής ψηφιακού υλικού.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που θα ολοκληρώσουν αυτή τη Θ.Ε. θα είναι σε θέση να:

  • Ορίζουν και αναγνωρίζουν τεχνικές, παραδείγματα και δομές ψηφιακής αφήγησης.
  • Αφηγούνται ιστορίες με τη χρήση εργαλείων Τ.Π.Ε.
  • Κατηγοριοποιούν, περιγράφουν, συζητούν και ανα­παράγουν ψηφιακές αφηγήσεις ανάλογα με την εκπαι­δευτική τους χρησιμότητα.
  • Τροποποιούν υπαρκτά παραδείγματα ανάλογα με τις ανάγκες τους.
  • Αναδεικνύουν απόψεις, ιδέες και λογικές μέσω της ψηφιακής αφήγησης.
  • Υλοποιούν και συμμετέχουν σε προγράμματα (project) ψηφιακής αφήγησης.
  • Παρέχουν συγκειμενικές πληροφορίες σχετικά με την ψηφιακή αφήγηση.
  • Αναλύουν και διαφοροποιούν τις εκφάνσεις και πε­ριπτώσεις ψηφιακής αφήγησης.
  • Προσαρμόζουν και συνδυάζουν διαφορετικές τε­χνικές και διαφορετικά εργαλεία ΤΠΕ για τη δημιουργία σχεδίων ψηφιακής αφήγησης.
  • Σχεδιάζουν, δημιουργούν και αναπτύσσουν αυτόνο­μα σχέδια ψηφιακής αφήγησης.
  • Διευκολύνουν και συνεργάζονται με τους μαθητές για τη σχεδίαση, δημιουργία και ανάπτυξη σχεδίων ψη­φιακής αφήγησης από τους τελευταίους.

Κρίνουν, αξιολογούν και επιβραβεύουν προσπάθειες των μαθητών τους σχετικά με την ψηφιακή αφήγηση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019