Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Β' ΕΞΑΜ Εργαστήρια Παραγωγής Πεζού Λόγου II στην Εκπαίδευση

(DIM-GRAFI-EDU113) -  Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος - Παναγιωτίδης Γιώργος - Χριστόπουλος Δημήτρης - Μυροφορίδης Αλέξανδρος

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να παρακολουθή­σουν οι φοιτητές τις ασκήσεις παραγωγής γραπτού λόγου στην εκπαίδευση και πώς αυτές οδηγήθηκαν στις δραστη­ριότητες δημιουργικής γραφής, καθώς και να επεκτείνει τη γνώση των φοιτητών στην πεζογραφία σε συνάρτηση με τα λογοτεχνικά γένη και ειδικότερα με τα κείμενα με­γαλύτερης έκτασης. Αντικείμενό του αποτελεί η διδασκα­λία της πεζογραφίας και η στοχευόμενη προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων με διερεύνηση του συγγραφι­κού ύφους, των τεχνικών, της αισθητικής και του ρυθμού των συγγραφέων. Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τρόπους και μεθόδους ολοκληρωμένης, δημιουργικής και ενεργητικής αναγνωστικής κατανόησης και απόλαυσης των πεζών κειμένων μέσα από τη διαδι­κασία της γραφής. Στο πλαίσιο των δημιουργικών ασκή­σεων θα εννοήσουν και θα εμπεδώσουν τους τρόπους με τους οποίους το λογοτεχνικό έργο μπορεί να αποτε­λέσει αντικείμενο μελέτης και δραστηριοτήτων, καθώς και αφόρμηση για σχετικές διδακτικές προτάσεις. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα ασκηθούν στη συγγρα­φή πεζών κειμένων μεγαλύτερης έκτασης, στην κριτική ανάλυση και προσέγγισή του υπό το πρίσμα των παρα­πάνω και εκπόνηση ενός σχεδίου διδασκαλίας υπό το πρίσμα της Δημιουργικής Γραφής.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν το μάθημα θα είναι ικανοί να:

  • Γνωρίζουν Έλληνες και ξένους πεζογράφους με εγνω­σμένο συγγραφικό έργο, εντάσσοντας το έργο τους ει­δολογικά στο λογοτεχνικό γένος και ρεύμα στο οποίο ανήκει.
  • Προσεγγίζουν τα πεζά κείμενα με σκοπό εναλλακτι­κές, δημιουργικές μεθόδους διδασκαλίας τους, διαφο­ροποιώντας δηλαδή την κλασική, στερεοτυπική διδα­σκαλία - προσέγγιση της λογοτεχνίας και βλέποντάς την υπό το πρίσμα της Δημιουργικής Γραφής.
  • Οργανώνουν εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής και διδασκαλίες λογοτεχνικών πεζών κειμένων με σκοπό τη δημιουργική εξάσκηση διαφορετικών ομάδων ατό­μων, έχοντας υπόψη τους τα διαφορετικά είδη του πεζού λόγου, υφολογικά, αισθητικά και κατά το περιεχόμενο.
  • Κατανοούν τη διαδικασία της συγγραφικής πρόθε­σης, έμπνευσης, συγγραφής και επιμέλειας ενός πεζού λογοτεχνικού κειμένου με σκοπό την αντίστοιχη διαδι­κασία καθοδήγησης των μαθητών τους.
  • Εμπνέουν ομάδες Δημιουργικής Γραφής έχοντας κατακτήσει βιωματικά τη σημασία των λογοτεχνικών χαρακτήρων, της πλοκής, του σασπένς, της κορύφωσης και της κάθαρσης στα πεζά λογοτεχνικά κείμενα.
  • Χρησιμοποιούν τις μεθόδους της Δημιουργικής Γρα­φής για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.
  • Διακρίνουν συγγραφικά ταλέντα κατά τη διαδικασία της Δημιουργικής Γραφής, αναπροσαρμόζοντας τους τρόπους και τις μεθόδους διδασκαλίας τους ως προς αυτά.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019