Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Α' ΕΞΑΜ Εργαστήρια Παραγωγής Πεζού Λόγου I στην Εκπαίδευση

(DIM-GRAFI-EDU111) -  Βακάλη Π. Άννα - Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος - Παναγιωτίδης Γιώργος

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να συστήσει εκ νέου στους φοιτητές την πεζογραφία ως ιδιαίτερο και σημαντικό λογοτεχνικό είδος, σε συνάρτηση με τα λο­γοτεχνικά γένη (μυθοπλασία, βιογραφία, ιστορικό μυθι­στόρημα, αστυνομικό μυθιστόρημα, επιστημονική φα­ντασία, δυστοπία), με εργαλείο τη Δημιουργική Γραφή και μέσα από την πρακτική άσκηση της συγγραφής. Αντι- κείμενό του αποτελεί η διδασκαλία της πεζογραφίας και κατ' επέκταση της γλώσσας με εργαλείο τη δημιουργική γραφή και η στοχευόμενη προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων με διερεύνηση του συγγραφικού ύφους, των τεχνικών, της αισθητικής και του ρυθμού των συγγραφέ­ων. Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τρόπους και μεθόδους ολοκληρωμένης, δημιουργικής και ενεργητικής αναγνωστικής κατανόησης και απόλαυ­σης των πεζών κειμένων μέσα από τη διαδικασία της γραφής. Στο πλαίσιο των δημιουργικών ασκήσεων θα εννοήσουν και θα εμπεδώσουν τους τρόπους με τους οποίους οι συγγραφικές τους επιλογές συμπαρασύρουν κάθε φορά την απαραίτητη προ-συγγραφική ερευνητική διαδικασία, οδηγούν στη έμπνευση και καταλήγουν στο υλικό αγαθό του λογοτεχνικού έργου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα ασκηθούν στη συγγραφή τουλάχι­στον ενός πεζού 1600 λέξεων, στην κριτική ανάλυση και προσέγγισή του υπό το πρίσμα των παραπάνω ενός άλλου διηγήματος και εκπόνηση ενός σχεδίου διδασκα­λίας υπό το πρίσμα της Δημιουργικής Γραφής.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές που θα ολοκληρώσουν το μάθημα θα είναι ικανοί να:

  • Γνωρίζουν 'Ελληνες και ξένους πεζογράφους με εγνω­σμένο συγγραφικό έργο, εντάσσοντας το έργο τους ει­δολογικά στο λογοτεχνικό γένος και ρεύμα στο οποίο ανήκει.
  • Προσεγγίζουν τα πεζά κείμενα με σκοπό εναλλακτι­κές, δημιουργικές μεθόδους διδασκαλίας τους, διαφο­ροποιώντας δηλαδή την κλασική, στερεοτυπική διδα­σκαλία - προσέγγιση της λογοτεχνίας και βλέποντάς την υπό το πρίσμα της Δημιουργικής Γραφής.
  • Οργανώνουν εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής και διδασκαλίες λογοτεχνικών πεζών κειμένων με σκοπό τη δημιουργική εξάσκηση διαφορετικών ομάδων ατό­μων, έχοντας υπόψη τους τα διαφορετικά είδη του πεζού λόγου, υφολογικά, αισθητικά και κατά το περιεχόμενο.
  • Κατανοούν τη διαδικασία της συγγραφικής πρόθε­σης, έμπνευσης, συγγραφής και επιμέλειας ενός πεζού λογοτεχνικού κειμένου με σκοπό την αντίστοιχη διαδι­κασία καθοδήγησης των μαθητών τους.
  • Εμπνέουν ομάδες Δημιουργικής Γραφής έχοντας κατακτήσει βιωματικά τη σημασία των λογοτεχνικών χαρακτήρων, της πλοκής, του σασπένς, της κορύφωσης και της κάθαρσης στα πεζά λογοτεχνικά κείμενα.
  • Χρησιμοποιούν τις μεθόδους της Δημιουργικής Γρα­φής για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.
  • Διακρίνουν συγγραφικά ταλέντα κατά τη διαδικασία της Δημιουργικής Γραφής, αναπροσαρμόζοντας τους τρόπους και τις μεθόδους διδασκαλίας τους ως προς αυτά.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019