Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Α' ΕΞΑΜ Ιστορία και Θεωρία της Δημιουργικής Γραφής στην Εκπαίδευση

(DIM-GRAFI-EDU110) -  Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος - Άννα Π. Βακάλη

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να μυήσει τους φοιτητές στη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, και στις δυσκολίες που καλού­νται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί της πράξης στην υιοθέτηση και εφαρμογή της. Οι φοιτητές θα μυη­θούν στη διαλεκτική σχέση ανάγνωσης και γραφής, στο ιστορικό πεδίο της δημιουργικής γραφής και στη σχέση θεωρίας και εκπαιδευτικής πράξης. Η ανάλυση των θε­μάτων αυτών και η συζήτηση με τους φοιτητές θα συ­νοδεύονται συστηματικά από παραδειγματικά κείμενα κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας λογοτεχνών, στοχαστών, δοκιμιογράφων, κριτικών και πανεπιστημιακών, τα οποία θα αναδεικνύουν την ανάγκη σύμπραξης των παιδαγω­γικών θεωριών με τη δημιουργική γραφή.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές που θα μπορούν να:

  • Εξοικειωθούν με τις βασικές τάσεις/Σχολές που σχε­τίζονται με τη θεωρίας της λογοτεχνίας και της κριτικής καθώς και της δημιουργικής γραφής και να είναι ικανοί να μεταθέσουν στην εκπαιδευτική πράξη, ανάλογα με τη βαθμίδα, τα όσα διδάχθηκαν.
  • Αντιληφθούν την αξία της λογοτεχνικής ανάγνωσης - Κατανοούν προβληματισμούς, αποδοχές και ενστάσεις γύρω από το ερώτημα της διδαχής της δημιουργικής γραφής.
  • Εφαρμόζουν διαφορετικές αναγνώσεις/ερμηνείες λογοτεχνικών κειμένων και να μπορούν να μυήσουν τους μαθητές κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας στη διάκριση, ανάλυση και συνεξέταση των δομικών στοιχείων ενός κειμένου: σκηνικό, χαρακτήρες, πλοκή, επιλογή του αφηγητή και της οπτικής γωνίας, χειρισμοί του αφηγη­ματικού χρόνου.
  • Παραγάγουν διαφορετικά είδη λόγου ποικίλων υφο­λογικών κατευθύνσεων.
  • Αντιληφθούν πώς πρέπει να εκπαιδεύονται οι εκπαι­δευτές.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019