Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

(CS206) -  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΧΡΥΣΑΦΗ

Περιγραφή Μαθήματος

  • Ύλη του μαθήματος

 

  • Βασικές έννοιες γραμμικού προγραμματισμού

 

  • Η μέθοδος Simplex, Ανάλυση ευαισθησίας

 

  • Ειδικά προβλήματα (το πρόβλημα της εκχώρισης, το πρόβλημα της ανάθεσης, το πρόβλημα της μεταφοράς)

 

  • Ανάλυση δικτύων: τεχνικές PERT και CPM

 

  • Χρήση λογισμικού στην επίλυση προβλημάτων (MATLAB, MATHEMATICA, SOLVER, LINDO, QSB)

 

  • Συγγραφή κώδικα για την επίλυση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού

 

  • Μαθησιακοί Στόχοι

 

  • Ικανότητα μορφοποίησης ενός προβλήματος σε πρόβλημα γραμμικού προγραμματισμού

 

  • Απόκτηση ευχέρειας στη χρήση λογισμικών για την επίλυση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού

 

  • Ικανότητα ανάπτυξης αλγορίθμων γραμμικού προγραμματισμού

 

 

  • Διάρθρωση διδακτέας ύλης ανά εβδομάδα μαθημάτων

 

  • Εισαγωγή στο γραμμικό προγραμματισμό: Βασικές έννοιες, μορφοποίηση προβλημάτων σε προβλήματα γραμμικού προγραμματισμού

 

  • Γραφική επίλυση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού:Παραδείγματα και εφαρμογές

 

  • Η μέθοδος Simplex:Παραδείγματα και εφαρμογές

 

  • Ανάλυση ευαισθησίας

 

  • Το πρόβλημα της εκχώρισης

 

  • Το πρόβλημα τηςανάθεσης

 

  • Το πρόβλημα της μεταφοράς

 

  • Ανάλυση δικτύων: Οι τεχνικές PERTκαι CPM

 

  • Επίλυση προβλημάτων με MATLAB

 

  • Επίλυση προβλημάτων με MATHEMATICA

 

  • Επίλυση προβλημάτων με SOLVER (EXCEL)

 

  • Επίλυση προβλημάτων με LINDO και QSB

 

  • Συγγραφή κώδικα για την επίλυση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού

 

 

  • Τρόπος διδασκαλίας

 

Η διδασκαλία του μαθήματος θα πραγματοποιείται σε μορφή διαλέξεων με χρήση πίνακα και προτζέκτορα (Powerpoint-LATEX). Επιπλέον θα πραγματοποιείται επίλυση των προβλημάτων που μελετώνται στα προγραμματιστικά περιβάλλοντα  MATLAB, MATHEMATICA, SOLVER, LINDO και QSB. Παράλληλα θα πραγματοποιείται υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης : “Open e-class”. 

 

 

  • Προτεινόμενη βιβλιογραφία

 

  • Κολέτσος, Ιωάννης & Στογιάννης, Δημήτρης. (2021). Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή έρευνα (4η έκδ.). Εκδόσεις Συμεών.

 

  • Κώστογλου, Βασίλειος Ι. (2015). Επιχειρησιακή Έρευνα, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.

 

  • Υψηλάντης, Παντελής Γ. , Επιχειρησιακή Έρευνα: Εφαρμογές στη σημερινή επιχείρηση (5η έκδ.) . Εκδόσεις Προπομπός

 

  • Hiller, Frederic S. & Lieberman, Gerald J. (επιμ. Διαμαντίδης Αλ.)  (2022) . Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα (11η έκδ.) Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΛΑ &ΥΙΟΙ Α.Ε.

 

  • Σίσκος, Γιάννης (2009) . ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΠΟΛΥΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ, 40 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΠΑΚΕΤΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΤΟ EXCEL. Εκδόσεις νέων τεχνολογιών

 

  • Βασιλείου Παναγιώτης - Χρήστος, Τσάντας Νίκος, (2000) . Εισαγωγή στην επιχειρησιακή έρευνα. Εκδόσεις Ζήτη

 

Το μάθημα θα εξεταστεί με δύο τρόπους:

 

  • Είτε με 2 απαλλακτικές εργασίες στη διάρκεια του εξαμήνου (Η 1η θα δοθεί λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα και η 2η λίγο πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου)
  • Είτε μέσω γραπτής εξέτασης  (Με άριστα το 10) κατά την εξεταστική περίοδο του τρέχοντος εξαμήνου

 

  • Οι εργασίες είναι προαιρετικές. Μπορεί δηλαδή κάποιος να μην τις κάνεις καθόλου και να έρθει κατευθείαν να γράψει στο τέλος. 
  • Η 1η εργασία βαθμολογείται με 4 μονάδες και η 2η με 6. Ο συνολικός βαθμός προκύπτει από το άθροισμα των βαθμών των δύο εργασιών.
  • Αν κάποιος φοιτητής κάνει μόνο την 1η εργασία, θα πρέπει να δώσει και εξετάσεις για να περάσει το μάθημα, ενώ αν κάποιος κάνει μόνο τη 2η, ο τελικός βαθμός του θα είναι το πολύ 6. Συνεπώς θα πρέπει η 2η εργασία να βαθμολογηθεί με 5 και πάνω ώστε να περάσει το μάθημα. 

Υπάρχει η δυνατότητα κάποιος να ασχοληθεί με μία ή και με τις δύο εργασίες και να γράψει και εξετάσεις στο τέλος. Ο τελικός βαθμός σε αυτήν την περίπτωση προκύπτει ως εξής:     

 Αν ο βαθμός της τελικής εξέτασης είναι μικρότερος του βαθμού από τις εργασίες και μεγαλύτερος ή ισος του 4, τότε προστίθενται σε αυτόν οι μισές μονάδες του συνολικού βαθμού από τις εργασίες. Αν π.χ. κάποιος γράψει 4 και έχει 3 μονάδες από τις εργασίες, τότε ο τελικός βαθμός θα είναι 4+3/2=4+1.5=5.5

 

Αν ο βαθμός των εργασιών είναι μεγαλύτερος από αυτόν της τελικής εξέτασης, τότε διατηρείται ο βαθμός των εργασιών. Αν π.χ. κάποιος έχει 7 μονάδες από τις εργασίες και στο τέλος γράψει 3, θα προσμετρηθεί το 7.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024