Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Τεχνολογία Πολυμέσων

(CS155) -  ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Παρουσιάσεις (προαιρετικών) εργασιών ανάπτυξης παιχνιδιού - Παρασκευή 13-06-2025 14:00-18:30
Έχει αναρτηθεί το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (13-06-2025) που θα πραγματοποιηθούν με δια ζώσης παρουσιάσεις στην Αίθουσα Β11 την Παρασκευή 13-06-2025 και ώρα 14:00 έως 18:30 με φυσική παρουσία όλων των φοιτητών που εκπόνησαν είτε ατομικές, είτε ομαδικές εργασίες, σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες που αναγράφονται εδώ: Προαιρετική Εργασία Ανάπτυξης Παιχνιδιού με τη χρήση της πλατφόρμας Unity Game Engine ή Unreal Engine
Η παρακολούθηση των παρουσιάσεων είναι ελεύθερη για όλους τους εγγεγραμμένους φοιτητές στην Τεχνολογία Πολυμέσων. Θα υπάρχει δυνατότητα και διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω Zoom από εδώ: https://zoom.us/my/uowm.cs3

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Το μάθημα είναι εισαγωγικό σε μεθόδους, εργαλεία και τεχνικές για τη δημιουργία και το χειρισμό περιεχομένου πολυμέσων (κείμενο, υπερκείμενο, φωνή, ήχος, γραφικά, εικόνες και βίντεο), για την ανάκτηση περιεχομένου και για πολυμεσικές επικοινωνίες.

Περιλαμβάνει ζητήματα αλγορίθμων, προτύπων και πρωτοκόλλων, στα οποία βασίζονται οι τεχνικές χειρισμού των πολυμεσικών σημάτων και της πολυμεσικής πληροφορίας και οι πολυμεσικές επικοινωνίες.

Γίνεται εστίαση στην παρουσίαση των εννοιών και των χαρακτηριστικών των συστημάτων πολυμέσων, περιγράφονται τα μέσα που αποτελούν τις εφαρμογές πολυμέσων, αναλύονται θεωρίες και τεχνικές για τον μετασχηματισμό των μέσων σε ψηφιακή μορφή κατάλληλη για επεξεργασία και τέλος παρατίθενται απαιτήσεις και τεχνικές για τη μεταγωγή εφαρμογών πολυμέσων στο διαδίκτυο.

Ακολούθως διδάσκονται μεθοδολογίες σχεδίασης, ανάπτυξης, και υλοποίησης πολυμεσικών εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων και ψηφιακών παιχνιδιών.

Μέσω των Ασκήσεων Πράξης, καθώς και των ατομικών ή/και ομαδικών εργασιών, γίνεται η πρακτική εφαρμογή των εννοιών της θεωρίας, που καλύπτουν εκτενώς την ύλη.

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

  • Εισαγωγή. Τι είναι τα πολυµέσα; Δομή, γενικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες των Συστημάτων Πολυμέσων. Κατηγοριοποιήσεις των Συστημάτων Πολυμέσων. Διάδραση και Διαδραστικά Πολυμέσα. Υπερμέσα. Δομή και βασικά χαρακτηριστικά Προσαρμοστικά Συστήματα Υπερμέσων, Υπερμέσα στην Εκπαίδευση.
  • Ψηφιακή αναπαράσταση της Πληροφορίας. Τεχνικές ψηφιοποίησης.
  • Βασικές μέθοδοι συμπίεσης/κωδικοποίησης σημάτων. Αρχές κωδικοποίησης και τεχνικές συμπίεσης δεδομένων. Αλγόριθμοι Συμπίεσης µε απώλειες και χωρίς απώλειες. Κωδικοποίηση εντροπίας και πηγής. Κατηγορίες μεθόδων συμπίεσης. Τεχνικές Συμπίεσης Κειμένου, Εικόνας, Ήχου, Animation και Video
  • Ψηφιακό Κείμενο. Αναπαράσταση, εισαγωγή, επεξεργασία και εκτύπωση κειμένου. Γλώσσες Σήμανσης. Κείμενο και εφαρμογές πολυμέσων.
  • Ψηφιακή Εικόνα. Αναπαράσταση χρώματος και χρωματικά μοντέλα. Βασικές έννοιες ψηφιακής εικόνας. Τύποι αρχείων ψηφιογραφικών (bitmap) εικόνων και διανυσματικών (vector) γραφικών. Σύλληψη και ψηφιοποίηση και τεχνικές συμπίεσης εικόνας. Επεξεργασία ψηφιακής εικόνας και διανυσματικών γραφικών.
  • Ψηφιακός Ήχος. Χαρακτηριστικά του ήχου. Σύλληψη και ψηφιοποίηση ήχου. Τύποι αρχείων ψηφιακού ήχου. Μέθοδοι κωδικοποίησης και τεχνικές συμπίεσης ήχου. Ήχος και εφαρμογές πολυμέσων. MIDI. Επεξεργασία ψηφιακού ήχου. Διαμοιρασμός ψηφιακού ήχου.
  • Ψηφιακό Βίντεο. Βασικά Χαρακτηριστικά βίντεο και εκπομπής βίντεο. Σύλληψη και ψηφιοποίηση Βίντεο. Τύποι αρχείων ψηφιακού βίντεο. Τεχνικές συμπίεσης αρχείων βίντεο (MPEG). Πρότυπα κωδικοποίησης βίντεο (H.264, H.265). Επεξεργασία, ανάκτηση και αναπαραγωγή βίντεο. Διαμοιρασμός ψηφιακού βίντεο.
  • 2‐Δ και 3‐Δ γραφική και συνθετική κίνηση (σχεδιοκίνηση). Αρχές Σχεδιοκίνησης, 2-Δ γραφική και συνθετική κίνηση (2D animation). 3-Δ γραφική και συνθετική κίνηση (3D animation). Εφαρμογές 3D animation.
  • Εικονική Πραγματικότητα (Virtual Reality). Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality).
  • Ανάπτυξη Εφαρμογών Πολυμέσων. Φάσεις εργασίας (Ανάλυση, Σχεδίαση, Παραγωγή, Έλεγχος/Αξιολόγηση, Διανομή). Ομάδα παραγωγής. Μεθοδολογία και Εργαλεία Ανάπτυξης Εφαρμογών Πολυμέσων. Διαχείριση Πόρων στα Συστήματα Πολυμέσων.
  • Θεμελιώδεις αρχές προγραμματισμού. Εικόνες, Γραφικά, Ήχος, Σχεδιοκίνηση και Βίντεο στην HTML Διαδραστικότητα στην HTML5. CSS3. Εισαγωγή στον προγραμματισμό παιχνιδιών με την JavaScript.
  • Εισαγωγή στον προγραμματισμό παιχνιδιών με την Python (PyGame).
  • Εισαγωγή στις μηχανές ανάπτυξης παιχνιδιών Unity Game Engine και Unreal Game Engine.
  • Πολυμέσα και Διαδίκτυο. Κατανεμημένα Συστήματα Πολυμέσων. Πολυεκπομπή και τεχνολογία ροής πολυμέσων. Διαδικτυακή διανομή πολυμεσικού περιεχομένου. Υπηρεσίες δικτύου και πρωτόκολλα για πολυμεσικές επικοινωνίες. Τηλεδιάσκεψη. Υπηρεσίες καλύτερης προσπάθειας και εγγυημένη ποιότητα υπηρεσίας (QoS). Ποιότητα Εμπειρίας (QoE). Μετάδοση πολυμεσικού περιεχομένου μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4G και 5G.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022