Αναβάθμιση πλατφόρμας eclass Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διαφήμιση

(ΕΨΜ5254) -  Αγγελική Νικολινάκου

Περιγραφή Μαθήματος

Η διαφήμιση είναι διάχυτη στην καθημερινή μας ζωή. Το μάθημα θα σας ενθαρρύνει να σκεφτείτε κριτικά για τη διαφήμιση από διαφορετικές οπτικές γωνίες: τις μάρκες και τις επιχειρήσεις, τις διαφημιστικές εταιρείες και τους καταναλωτές. Θα εξετάσουμε τι είναι η διαφήμιση και πώς αναπτύσσεται, πώς σχετίζεται με τους γενικούς στρατηγικούς στόχους μιας μάρκας, πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι στις μάρκες. Θα συζητήσουμε επίσης τις αντιπαραθέσεις και τα ηθικά θέματα σε σχέση με τη διαφήμιση. Το μάθημα προσφέρει βασικές γνώσεις σε όσους ενδιαφέρονται γενικά για τη διαφήμιση και σε όσους θέλουν να ακολουθήσουν περαιτέρω σπουδές στο αντικείμενο αυτό.

Οδηγός Μαθήματος 

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να:

    • Κατανοούν το ρόλο της διαφήμισης μέσω της χρήσης παραδοσιακών και νέων μέσων για την προώθηση μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.
    • Αναπτύσσουν αποτελεσματικά διαφημιστικά προγράμματα στα πλαίσια συγκεκριμένων διαφημιστικών στόχων.
    • Αντιλαμβάνονται όλα τα στάδια υλοποίησης της δημιουργικής ιδέας 
    • Αξιολογούν την πληρότητα και την αποτελεσματικότητα ενός διαφημιστικού προγράμματος.  
    • Αξιολογούν παραμέτρους όπως το κόστος, την αποτελεσματικότητα, την καταλληλότητα και την επιλογή των μέσων στο σχεδιασμό διαφημιστικών εκστρατειών
    • Αντιπαραβάλλουν και συγκρίνουν διαφορετικά διαφημιστικά προγράμματα μέσα από την ανάλυση περιπτωσιολογικών μελετών.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Ενδεικτικές ενότητες:

    • Ολοκληρωμένη επικοινωνιακή στρατηγική μάρκετινγκ
    • Η διαφήμιση ως επικοινωνία
    • Τύποι διαφημίσεων
    • Ο καθορισμός του διαφημιστικού προϋπολογισμού
    • Διαδικασία ανάπτυξης διαφημιστικού προγράμματος
    • Εστίαση στους διαφημιστικούς στόχους
    • Η ιεραρχική κλιμάκωση των αποτελεσμάτων της διαφήμισης
    • Η υλοποίηση της δημιουργικής ιδέας: Τύποι διαφημιστικής έκκλησης
    • Το περίγραμμα και η απεικόνιση της διαφήμισης
    • Σχεδίαση και ανάπτυξη διαφημιστικού κειμένου
    • H επιλογή των μέσων επικοινωνίας
    • Αξιολόγηση και μέτρηση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης
    • Ανάλυση περιπτωσιολογικών μελετών σχετικά με τη σχεδίαση της διαφήμισης, τη δημιουργική ιδέα, το διαφημιστικό κείμενο, την απεικόνιση κ.λπ.

    Διδάσκοντες

    Σταμάτης Πουλακιδάκος

    Βιβλιογραφία

    • Ζώτος, Γ., Ζώτου, Α., Κυρούση, Α., Μπουτσούκη, Χ., Πάλλα, Τ. και Χατζηθωμάς, Λ. (2018), Διαφήμιση, Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Αποτελεσματικότητα, 6η Έκδοση, University Studio Press A.E., Θεσσαλονίκη.
    • Belch, G. and Belch, M. (2021), Διαφήμιση και Προώθηση (12η Έκδοση), Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί Ο.Ε., Θεσσαλονίκη.
    • Arens, C., Arens, M., Weigold, M., Scheafer, D. (2015), Αποτελεσματική Διαφήμιση, Εκδόσεις Rosili.
    • Κάβουρα, Ν. (2016), Επικοινωνία και Διαφήμιση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, Εκδόσεις Μ. Τσακουρίδου και Σια 
    • Φρίγκας, Γ. (2010), Διαφήμιση: Μια Σύγχρονη Προσέγγιση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος ΕΠΕ, Αθήνα.
    • Dyer, G. (1993), Η Διαφήμιση ως Επικοινωνία, Σ. Πατάκης Ανώνυμη Εμπορική Εκδοτική και Διανεμητική Εταιρεία, Αθήνα.
    • Davis, J. (1997), Advertising Research: Theory & Practice (2nd Edition), Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
    • Adams, R. (2003), www.advertising: Advertising and Marketing on the World Wide Web (Design Directories), Watson – Guptill, New York.
    • Jones, J. (1999), The Advertising Business: Operations, Creativity, Media Planning, Integrated Communications, Sage, Thousand Oaks, California.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Διάλεξη με συζήτηση γύρω από παραδείγματα, και δραστηριότητες εντός της τάξης (π.χ. παρουσίαση μίνι πρότζεκτ). Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

    Μέθοδοι αξιολόγησης

     Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

    -    Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης

    -    Ερωτήσεις Ανοιχτής Απάντησης

    -    Ερωτήσεις εφαρμογής θεωριών και αρχών της διαφήμισης σε περιπτώσεις και προβλήματα.