Παρουσίαση/Προβολή

ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ι
(BA105) - ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΚΩΝΤΣΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η Μικροοικονομική αποτελεί βασικό πυλώνα της Οικονομικής Επιστήμης και ως εκ τούτου της επιστημονικής κατάρτισης κάθε οικονομολόγου. Παρέχει το θεωρητικό υπόβαθρο της συμπεριφοράς των οικονομικών μονάδων δηλαδή, των καταναλωτών, των επιχειρήσεων και των κατόχων παραγωγικών συντελεστών. Η ύλη της Μικροοικονομικής καλύπτεται σε δυο εξαμηνιαία μαθήματα: Μικρο-οικονομική Ι και ΙΙ. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος Μικροοικονομική Ι, οι φοιτητές θα:
- Έχουν αποκτήσει την ικανότητα να αναλύουν και να παρουσιάζουν με επιστημονικό τρόπο την οικονομική συμπεριφορά και τις αποφάσεις καταναλωτών και επιχειρήσεων.
- Έχουν γνώση και κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις οικονομικές αποφάσεις αριστοποίησης που λαμβάνονται από τους καταναλωτές (μεγιστοποίηση χρησιμότητας) και από τις επιχειρήσεις (μεγιστοποίηση του κέρδους).
- Έχουν γνώση και κατανόηση της λειτουργίας των ανταγωνιστικών αγορών και της διαδικασίας προσδιορισμού τιμών και ποσοτήτων ισορροπίας σε αυτές.
- Έχουν την ικανότητα να εφαρμόζουν θεωρητικά οικονομικά υποδείγματα λήψης αποφάσεων και να προβλέπουν μεταβολές στις θέσεις ισορροπίας καταναλωτών και επιχειρήσεων.
- Γνωρίζουν, θα κατανοούν και θα παρουσιάζουν σε ειδικά και μη ειδικά ακροατήρια τις επιπτώσεις στην ευημερία καταναλωτών και παραγωγών που προκύπτουν από κρατικές παρεμβάσεις.
Περιεχόμενα μαθήματος
Εισαγωγή στη Μικροοικονομική. Αγορές: Ζήτηση και Προσφορά. Θεωρία προτιμήσεων και χρησιμότητας. Συμπεριφορά του καταναλωτή, ισορροπία του καταναλωτή και ατομική καμπύλη ζήτησης. Αποτελέσματα υποκατάστασης και εισοδήματος. Συνολική ζήτηση, ελαστικότητες τιμής και εισοδήματος. Εφαρμογές/ειδικά θέματα της θεωρίας του καταναλωτή. Κατανομή του διαθέσιμου χρόνου και προσφορά εργασίας. Το πρόβλημα της διαχρονικής επιλογής. προσδοκώμενη αξία και χρησιμότητα, Θεωρία παραγωγής: τεχνολογία και παραγωγικοί συντελεστές, συνολικό, μέσο και οριακό προϊόν, καμπύλες ισο-παραγωγής, ελαστικότητα υποκατάστασης, βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδος, αποδόσεις κλίμακας. Θεωρία κόστους: άριστος συνδυασμός παραγωγικών συντελεστών, συνολικό, μέσο και οριακό κόστος, βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες συναρτήσεις κόστους.. Θεωρία της επιχείρησης. Η ανταγωνιστική διάρθρωση της αγοράς στη βραχυχρόνια και στη μακροχρόνια περίοδο. Πλεόνασμα του καταναλωτή και του παραγωγού. Κρατική παρέμβαση στην ανταγωνιστική διάρθρωση: φόροι, επιδοτήσεις, ποσοστώσεις παραγωγής, δασμοί, ποσοστώσεις εισαγωγών
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα