Μάθημα : ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ - MBA (Τμήμα 3 και Τμήμα 4)
Κωδικός : 150
Θέματα για Διπλωματικές Εργασίες
Καλησπέρα, σας παραθέτω ενδεικτικά θέματα για διπλωματικές. Οι τίτλοι μπορούν να προσαρμοστούν στις ερευνητικές ανάγκες των φοιτητών.
Θεματα για Διπλωματικές Εργασίες:
1. «Ηγεσία σε συνθήκες κρίσης: Στρατηγικές επικοινωνίας και διαχείρισης συγκρούσεων στον δημόσιο τομέα»
- Μελέτη περιπτώσεων (π.χ. πανδημία, φυσικές καταστροφές, κρίσεις εμπιστοσύνης).
2. «Ο ρόλος της διαμεσολάβησης στην επίλυση εργασιακών συγκρούσεων: Προοπτικές εφαρμογής στο ελληνικό δημόσιο»
- Συνδυασμός θεωρίας και πρακτικής, με έμφαση σε θεσμικά εργαλεία.
3. «Στρατηγικές διαπραγμάτευσης σε περιβάλλοντα υψηλής πίεσης: Συγκριτική ανάλυση ιδιωτικού και δημόσιου τομέα»
- Περιπτωσιολογική μελέτη με χρήση μοντέλων διαπραγμάτευσης (π.χ. Harvard model).
4. «Η διαχείριση κρίσεων φήμης μέσω κοινωνικών δικτύων: Ανάλυση οργανωσιακών αντιδράσεων σε κρίσιμα γεγονότα»
- Ανάλυση περιεχομένου (content analysis) και επικοινωνιακών στρατηγικών.
5. «Διαμεσολάβηση στην εκπαιδευτική κοινότητα: Εργαλείο ειρήνευσης ή μορφή διοικητικού ελέγχου;»
- Εμπειρική μελέτη σε σχολικές μονάδες ή πανεπιστήμια.
6. «Οικονομική κρίση και διαχείριση οργανωσιακών συγκρούσεων: Μελέτη περίπτωσης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις»
- Ποιοτική ή ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγια/συνεντεύξεις.
7. «Διαπολιτισμική διαμεσολάβηση και συγκρούσεις σε πολυπολιτισμικά εργασιακά περιβάλλοντα»
- Ανάλυση σύγκρουσης λόγω πολιτισμικών διαφορών και τρόποι διαχείρισης.
8. «Ανθεκτικότητα και ηθική ηγεσία σε συνθήκες κρίσης: Πώς διαμορφώνεται η οργανωσιακή κουλτούρα;»
- Σύνδεση leadership – crisis management – organizational resilience.
9. «Διαχείριση εσωτερικών συγκρούσεων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Ρόλος της διαπραγμάτευσης και της συναισθηματικής νοημοσύνης»
- Εστιασμένη μελέτη στον χώρο της διοίκησης.
10. «Ψηφιακές κρίσεις και εικονική διαμεσολάβηση: Νέα εργαλεία διαχείρισης σύγκρουσης σε ψηφιακά περιβάλλοντα»
- Τεχνολογίες, εργαλεία και προκλήσεις (online διαμεσολάβηση, e-mediation).
11. «Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργανωσιακή Απόδοση: Μελέτη σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα»
- Ανάλυση της σχέσης HRM–Performance.
12. «Η Εργασιακή Ικανοποίηση και η Παραμονή Προσωπικού στον Δημόσιο Τομέα: Παράγοντες κινήτρων και αποθάρρυνσης»
- Ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγια.
13. «Ψηφιακός μετασχηματισμός και Ανθρώπινο Δυναμικό: Επιπτώσεις στις δεξιότητες και στην οργανωσιακή κουλτούρα»
- Ανάλυση της ανάγκης επανακατάρτισης (reskilling–upskilling).
14. «Η Εφαρμογή Ευέλικτων Μορφών Εργασίας και η Επίδρασή τους στην Παραγωγικότητα και Ψυχική Υγεία των Εργαζομένων»
- Μελέτη της τηλεργασίας ή της υβριδικής εργασίας.
15. «Διοίκηση Ταλέντων και Στρατηγικές Ανάπτυξης Ηγεσίας: Προκλήσεις για τις ελληνικές επιχειρήσεις»
- Talent management και succession planning.
16. «Διαχείριση Διαφορετικότητας στο Εργασιακό Περιβάλλον: Πολιτικές Ένταξης και Ισότητας των Φύλων»
- Μελέτη σε πολυπολιτισμικά ή μικτά περιβάλλοντα.
17. «Ο Ρόλος της Εσωτερικής Επικοινωνίας στη Δέσμευση και την Απόδοση των Εργαζομένων»
- Employee engagement μέσω στοχευμένων πρακτικών επικοινωνίας.
18. «Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Προσωπικού: Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης»
- Σύνδεση κατάρτισης με την οργανωσιακή μάθηση.
19. «Η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο Τομέα: Από τη Γραφειοκρατία στη Διοίκηση μέσω Αποτελεσμάτων»
- Προτάσεις εκσυγχρονισμού και αξιολόγησης ΔΑΔ στο δημόσιο.
20. «Η Επιρροή των Πολιτικών Αξιολόγησης Απόδοσης στη Διαμόρφωση Οργανωσιακής Δικαιοσύνης»
- Ανάλυση perceived fairness στις διαδικασίες αξιολόγησης.