Ύλη εξετάσεων
- Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου 2023 - 2:04 μ.μ. -

Από το βιβλίο "Τεχνητή Νοημοσύνη - Μια Σύγχρονη Προσέγγιση" των Russel και Norvig:

Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή

  • 1.1 Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη
  • 1.1.1 Ανθρώπινη δράση: η προσέγγιση με τη δοκιμασία Turing
  • 1.1.2 Ανθρώπινη σκέψη: η προσέγγιση με γνωστικά μοντέλα
  • 1.1.3 Ορθολογική σκέψη: η προσέγγιση με τους "νόμους της σκέψης"
  • 1.1.4 Ορθολογικά δράση: η προσέγγιση με ορθολογικούς πράκτορες
  • 1.1.5 Ωφέλιμες μηχανές
  • 1.5 Οι κίνδυνοι και τα οφέλη της ΤΝ

Κεφάλαιο 2 - Ευφυείς Πράκτορες

  • 2.1 Πράκτορες και περιβάλλοντα
  • 2.2 Ορθολογικός πράκτορας: η έννοια της ορθολογικότητας
  • 2.2.1 Μέτρο απόδοσης
  • 2.2.2 Ορθολογικότητα
  • 2.2.3 Παντογνωσία, μάθηση και αυτονομία
  • 2.3 Φύση των περιβαλλόντων
  • 2.3.1 Καθορισμός του περιβάλλοντος εργασιών
  • 2.3.2 Ιδιότητες των περιβαλλόντων εργασιών
  • 2.4 Η δομή των πρακτόρων
  • 2.4.1 Προγράμματα πρακτόρων
  • 2.4.2 Απλοί αντανακλαστικοί πράκτορες
  • 2.4.3 Αντανακλαστικοί πράκτορες βασισμένοι σε μοντέλο
  • 2.4.4 Πράκτορες βασισμένοι σε στόχο
  • 2.4.5 Πράκτορες βασισμένοι στη χρησιμότητα
  • 2.4.6 Πράκτορες που μαθαίνουν

Κεφάλαιο 3: Επίλυση προβλημάτων με αναζήτηση

  • 3.1 Πράκτορες επίλυσης προβλημάτων
  • 3.1.1 Προβλήματα αναζήτησης και λύσεις
  • 3.1.2 Διατύπωση προβλημάτων
  • 3.2 Παραδείγματα προβλημάτων
  • 3.2.1 Τυποποιημένα προβλήματα
  • 3.2.2 Προβλήματα του πραγματικού κόσμου
  • 3.3 Αλγόριθμοι αναζήτησης
  • 3.3.1 Αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο
  • 3.3.2 Δομές δεδομένων αναζήτησης
  • 3.3.3 Πλεονάζουσες διαδρομές
  • 3.3.4 Μέτρηση της απόδοσης στην επίλυση προβλημάτων
  • 3.4 Στρατηγικές απληροφόρητης αναζήτησης
  • 3.4.1 Αναζήτηση πρώτα σε πλάτος
  • 3.4.2 Ο αλγόριθμος του Dijkstra ή αναζήτηση ομοιόμορφου κόστους
  • 3.4.3 Αναζήτηση πρώτα σε βάθος και το πρόβλημα της μνήμης
  • 3.4.4 Αναζήτηση περιορισμένου βάθους και επαναληπτικής εκβάθυνσης
  • 3.4.5 Αμφίδρομη αναζήτηση
  • 3.5 Στρατηγικές πληροφορημένης (ευρετικής) αναζήτησης
  • 3.5.1 Άπληστη αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο
  • 3.5.2 Αναζήτηση Α*

Κεφάλαιο 4 - Αναζήτηση σε πολύπλοκα περιβάλλοντα

  • 4.1 Τοπική αναζήτηση και προβλήματα βελτιστοποίησης
  • 4.1.1 Αναζήτηση με αναρρίχηση λόφων
  • 4.1.2 Προσομοιωμένη ανόπτηση
  • 4.1.3 Τοπική ακτινική αναζήτηση
  • 4.1.4 Εξελικτικοί αλγόριθμοι
  • 4.2 Τοπική αναζήτηση σε συνεχείς χώρους
  • 4.3 Αναζήτηση με μη αιτιοκρατικές ενέργειες
  • 4.3.1 Ο κόσμος της απρόβλεπτης ηλεκτρικής σκούπας
  • 4.3.2 Δένδρα αναζήτησης AND-OR
  • 4.4 Αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα περιβάλλοντα
  • 4.4.1 Αναζήτηση χωρίς παρατήρηση
  • 4.4.2 Αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα περιβάλλοντα
  • 4.5 Πράκτορες online αναζήτησης και άγνωστα περιβάλλοντα

Κεφάλαιο 7 - Λογικοί πράκτορες

  • 7.1 Πράκτορες βασισμένοι στη γνώση
  • 7.2 Ο κόσμος του wumpus
  • 7.3 Λογική
  • 7.4 Προτασιακή λογική: μια πολύ απλή λογική
  • 7.4.1 Σύνταξη
  • 7.4.2 Σημασιολογία
  • 7.4.3 Μια απλή βάση γνώσης
  • 7.4.4 Μια απλή διαδικασία συμπερασμού

Κεφάλαιο 8 - Λογική πρώτης τάξης

  • 8.1 Μια δεύτερη ματιά στην αναπαράσταση
  • 8.1.1 Γλώσσα της σκέψης
  • 8.1.2 Συνδυασμός των καλύτερων τυπικών και φυσικών γλωσσών
  • 8.2 Σύνταξη και σημασιολογία της λογικής πρώτης τάξης
  • 8.2.1 Μοντέλα για τη λογική πρώτης τάξης
  • 8.2.2 Σύμβολα και ερμηνείες
  • 8.2.3 Όροι
  • 8.2.4 Ατομικές προτάσεις
  • 8.2.5 Σύνθετες προτάσεις
  • 8.2.6 Ποσοδείκτες
  • 8.2.7 Ισότητα

Από το βιβλίο "Τεχνητή Νοημοσύνη - Μια εισαγωγική προσέγγιση" της Γεωργούλη Α.

Κεφάλαιο 4 - Μηχανική Μάθηση

  • 4.1 Εισαγωγή
  • 4.2 Είδη μηχανικής μάθησης
  • 4.5 Νευρωνικά δίκτυα (ολόκληρο - σελ. 155 έως 177)

Από τη διάλεξη 9. Μέθοδοι συσταδοποίησης

  • Γενικά
  • Κυριότερες μέθοδοι (αναφορικά)
  • Συσταδοποίηση Κ μέσων 
  • Βήματα μεθόδου Κ μέσων
  • Χαρακτηριστικά και θέματα της μεθόδου Κ μέσων