Ύλη εξετάσεων
- Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου 2023 - 2:04 μ.μ. -
Από το βιβλίο "Τεχνητή Νοημοσύνη - Μια Σύγχρονη Προσέγγιση" των Russel και Norvig:
Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή
- 1.1 Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη
- 1.1.1 Ανθρώπινη δράση: η προσέγγιση με τη δοκιμασία Turing
- 1.1.2 Ανθρώπινη σκέψη: η προσέγγιση με γνωστικά μοντέλα
- 1.1.3 Ορθολογική σκέψη: η προσέγγιση με τους "νόμους της σκέψης"
- 1.1.4 Ορθολογικά δράση: η προσέγγιση με ορθολογικούς πράκτορες
- 1.1.5 Ωφέλιμες μηχανές
- 1.5 Οι κίνδυνοι και τα οφέλη της ΤΝ
Κεφάλαιο 2 - Ευφυείς Πράκτορες
- 2.1 Πράκτορες και περιβάλλοντα
- 2.2 Ορθολογικός πράκτορας: η έννοια της ορθολογικότητας
- 2.2.1 Μέτρο απόδοσης
- 2.2.2 Ορθολογικότητα
- 2.2.3 Παντογνωσία, μάθηση και αυτονομία
- 2.3 Φύση των περιβαλλόντων
- 2.3.1 Καθορισμός του περιβάλλοντος εργασιών
- 2.3.2 Ιδιότητες των περιβαλλόντων εργασιών
- 2.4 Η δομή των πρακτόρων
- 2.4.1 Προγράμματα πρακτόρων
- 2.4.2 Απλοί αντανακλαστικοί πράκτορες
- 2.4.3 Αντανακλαστικοί πράκτορες βασισμένοι σε μοντέλο
- 2.4.4 Πράκτορες βασισμένοι σε στόχο
- 2.4.5 Πράκτορες βασισμένοι στη χρησιμότητα
- 2.4.6 Πράκτορες που μαθαίνουν
Κεφάλαιο 3: Επίλυση προβλημάτων με αναζήτηση
- 3.1 Πράκτορες επίλυσης προβλημάτων
- 3.1.1 Προβλήματα αναζήτησης και λύσεις
- 3.1.2 Διατύπωση προβλημάτων
- 3.2 Παραδείγματα προβλημάτων
- 3.2.1 Τυποποιημένα προβλήματα
- 3.2.2 Προβλήματα του πραγματικού κόσμου
- 3.3 Αλγόριθμοι αναζήτησης
- 3.3.1 Αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο
- 3.3.2 Δομές δεδομένων αναζήτησης
- 3.3.3 Πλεονάζουσες διαδρομές
- 3.3.4 Μέτρηση της απόδοσης στην επίλυση προβλημάτων
- 3.4 Στρατηγικές απληροφόρητης αναζήτησης
- 3.4.1 Αναζήτηση πρώτα σε πλάτος
- 3.4.2 Ο αλγόριθμος του Dijkstra ή αναζήτηση ομοιόμορφου κόστους
- 3.4.3 Αναζήτηση πρώτα σε βάθος και το πρόβλημα της μνήμης
- 3.4.4 Αναζήτηση περιορισμένου βάθους και επαναληπτικής εκβάθυνσης
- 3.4.5 Αμφίδρομη αναζήτηση
- 3.5 Στρατηγικές πληροφορημένης (ευρετικής) αναζήτησης
- 3.5.1 Άπληστη αναζήτηση πρώτα στο καλύτερο
- 3.5.2 Αναζήτηση Α*
Κεφάλαιο 4 - Αναζήτηση σε πολύπλοκα περιβάλλοντα
- 4.1 Τοπική αναζήτηση και προβλήματα βελτιστοποίησης
- 4.1.1 Αναζήτηση με αναρρίχηση λόφων
- 4.1.2 Προσομοιωμένη ανόπτηση
- 4.1.3 Τοπική ακτινική αναζήτηση
- 4.1.4 Εξελικτικοί αλγόριθμοι
- 4.2 Τοπική αναζήτηση σε συνεχείς χώρους
- 4.3 Αναζήτηση με μη αιτιοκρατικές ενέργειες
- 4.3.1 Ο κόσμος της απρόβλεπτης ηλεκτρικής σκούπας
- 4.3.2 Δένδρα αναζήτησης AND-OR
- 4.4 Αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα περιβάλλοντα
- 4.4.1 Αναζήτηση χωρίς παρατήρηση
- 4.4.2 Αναζήτηση σε μερικώς παρατηρήσιμα περιβάλλοντα
- 4.5 Πράκτορες online αναζήτησης και άγνωστα περιβάλλοντα
Κεφάλαιο 7 - Λογικοί πράκτορες
- 7.1 Πράκτορες βασισμένοι στη γνώση
- 7.2 Ο κόσμος του wumpus
- 7.3 Λογική
- 7.4 Προτασιακή λογική: μια πολύ απλή λογική
- 7.4.1 Σύνταξη
- 7.4.2 Σημασιολογία
- 7.4.3 Μια απλή βάση γνώσης
- 7.4.4 Μια απλή διαδικασία συμπερασμού
Κεφάλαιο 8 - Λογική πρώτης τάξης
- 8.1 Μια δεύτερη ματιά στην αναπαράσταση
- 8.1.1 Γλώσσα της σκέψης
- 8.1.2 Συνδυασμός των καλύτερων τυπικών και φυσικών γλωσσών
- 8.2 Σύνταξη και σημασιολογία της λογικής πρώτης τάξης
- 8.2.1 Μοντέλα για τη λογική πρώτης τάξης
- 8.2.2 Σύμβολα και ερμηνείες
- 8.2.3 Όροι
- 8.2.4 Ατομικές προτάσεις
- 8.2.5 Σύνθετες προτάσεις
- 8.2.6 Ποσοδείκτες
- 8.2.7 Ισότητα
Από το βιβλίο "Τεχνητή Νοημοσύνη - Μια εισαγωγική προσέγγιση" της Γεωργούλη Α.
Κεφάλαιο 4 - Μηχανική Μάθηση
- 4.1 Εισαγωγή
- 4.2 Είδη μηχανικής μάθησης
- 4.5 Νευρωνικά δίκτυα (ολόκληρο - σελ. 155 έως 177)
Από τη διάλεξη 9. Μέθοδοι συσταδοποίησης
- Γενικά
- Κυριότερες μέθοδοι (αναφορικά)
- Συσταδοποίηση Κ μέσων
- Βήματα μεθόδου Κ μέσων
- Χαρακτηριστικά και θέματα της μεθόδου Κ μέσων