Βαθμοί προφορικών παρουσιάσεων και γενικά σχόλια
- Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024 - 1:42 μ.μ. -

Καλησπέρα σας,

Σας ενημερώνω ότι έχουν αναρτηθεί οι βαθμοί των προφορικών παρουσιάσεων-εργασιών στο eclass, στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://eclass.uowm.gr/modules/document/index.php?course=CDM106&openDir=/651b19797cxw

Πιο κάτω παραθέτω ορισμένα γενικά σχόλια (τα πλέον σημαντικά) αναφορικά με τις παρουσιάσεις που παρακολούθησα την περασμένη Τριτη και Πέμπτη.

Με εκτίμηση,
Στεφανία Γ.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

1. Ορισμένοι σπουδαστές διάβαζαν απλώς τις διαφάνειες. Σε μια προφορική παρουσίαση δεν διαβάζουμε αποκλειστικά ό,τι έχουμε γραμμένο στις διαφάνειες. Μπορούμε να διαβάσουμε ορισμένες (επιλεκτικά) ωστόσο αναμένεται ότι θα τις συνοδεύσουμε με προφορικά σχόλια και επεξηγήσεις. Και θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε σε τυχόν ερωτήσεις!!

2. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν συμμετείχαν όλα τα μέλη της ομάδας στην παρουσίαση της εργασίας. Αναμένεται ότι όλα τα μέλη μιας ομάδας εργασίας θα συμμετέχουν ενεργά ΚΑΙ στη διάρκεια της παρουσίασης της!!!

(Τα δύο παραπάνω αναδεικνύουν το γεγονός ότι όλοι οι ομιλητές γνωρίζουν καλά το περιεχόμενο της εργασίας τους)

3. Κάθε εργασία έπρεπε να καλύπτει (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό) όλους τους θεματικούς άξονες όπως προσδιορίστηκαν στις σχετικές οδηγίες που δόθηκαν. Οι άξονες αυτοί ήταν οι παρακάτω:

  • Κλάδος
  • Υπηρεσίες – προϊόντα
  • Σύντομο προφίλ οργανισμού (π.χ. λογότυπο, φορέας, νομική μορφή, έδρα, έτος ίδρυσης, σύντομη ιστορία, μέγεθος, θέση στην αγορά, κύκλος εργασιών, εξαγωγές-δραστηριοποίηση στο εξωτερικό)
  • Αποστολή – Σκοποί - Όραμα
  • Στρατηγικές
  • Δομή οργανισμού – οργανόγραμμα
  • Κουλτούρα
  • Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
  • Ανάλυση περιβάλλοντος
  • Συμπεράσματα και προτάσεις

Υπήρχαν εργασίες που παρέλειψαν εντελώς έναν ή περισσότερους από τους παραπάνω θεματικούς άξονες.

4. Το περιεχόμενο κάθε θεματικού άξονα πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυτόν! Υπήρχαν εργασίες όπου στην ενότητα «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ» παρουσίαζαν την ιστορία του οργανισμού, στην ενότητα «ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ» παρουσίαζαν τα προϊόντα του κ.ο.κ.

5. Στην ενότητα «δομή του οργανισμού» αναμενόταν να παρουσιαστεί ένα (έστω και πρόχειρο) οργανόγραμμα με κάποιες διευθύνσεις ή τμήματα (και τη μεταξύ τους σχέση) και όχι μία λίστα με τα ονόματα των ανώτατων στελεχών (τα οποία ίσως και να μην ενδιαφέρουν εν τέλει)!!!

6. Όποιος χρησιμοποιεί εξειδικευμένη ορολογία που συνδέεται με τον κλάδο δραστηριοποίησης ενός οργανισμού θα πρέπει να έχει ψάξει και να γνωρίζει τη σημασία των εξειδικευμένων αυτών όρων!! Δεν χρησιμοποιούμε λέξεις που δεν καταλαβαίνουμε ούτε εμείς οι ίδιοι!!!

7. Μην φορτώνετε τις διαφάνειες με πολλά λόγια και μικρά γράμματα (fonts) τα οποία ούτε εσείς μπορείτε (αλλά ούτε και προλαβαίνετε) να διαβάσετε!! Μερικοί δυσκολεύονταν τόσο να διαβάσουν τα γραφόμενα τους που συλλάβιζαν ή τα προσπερνούσαν τελείως.

8. Η παρουσίαση απαιτεί εξάσκηση και περισσότερες από μία ΠΡΟΒΕΣ!!! Αυτό ισχύει για όλους ανεξαιρέτως.

9. Μπορείτε να έχετε σημειώσεις σε χαρτί τις οποίες κοιτάζετε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, αλλά μην διαβάζετε κατευθείαν μέσα από το κινητό σας!

10. Οι τελικές προτάσεις και τα συμπεράσματα θα πρέπει να έχουν λογική σύνδεση με τις προηγούμενες διαφάνειες και να προκύπτουν από/βασίζονται σε αυτές. Δηλ. δεν μπορεί κάποιος να παρουσιάζει ένα οργανωτικό κλίμα ευχάριστο και φιλικό για τους εργαζόμενους, ενώ στα συμπεράσματα να αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι έχουν χαμηλό ηθικό και παραιτούνται! Από πού προκύπτει το τελευταίο; Σε ποια στοιχεία βασίζεται; Γιατί τέτοια αντίφαση; Πρέπει να αιτιολογηθεί.

11. Εάν βασίζετε τα συμπεράσματα σας σε προσωπικές εμπειρίες από την εταιρία, τότε οι προσωπικές αυτές εμπειρίες θα πρέπει να έχουν παρουσιαστεί ήδη σε προηγούμενες διαφάνειες (σε όποια σημεία ταιριάζει) ώστε να υπάρχει μια λογική σύνδεση μεταξύ της πρότερης ανάλυσης και των συμπερασμάτων-προτάσεων.

12. Χρειάζεται να βασίζετε την ανάλυση σας σε περισσότερες από μία πηγές. Μην περιορίζεστε αποκλειστικά στο site του οργανισμού και μην κάνετε απλώς ένα πρόχειρο copy-paste από διάφορα σημεία αυτού του site.

13. Απαιτείται οπτική επαφή με το κοινό! Δεν κοιτάμε συνέχεια την οθόνη του υπολογιστή ούτε στρίβουμε την πλάτη μας συνεχώς προς τον πίνακα!

14. Η βιβλιογραφία στην τελευταία διαφάνεια δεν πρέπει να παρουσιάζεται ως μια λίστα με ιστοσελίδες. Για κάθε βιβλιογραφική πηγή, χρειάζεται να αναφέρεται αρχικά το όνομα του συγγραφέα, κατόπιν το έτος δημοσίευσης σε παρένθεση (αν υπάρχει), κατόπιν ο τίτλος της πηγής, στη συνέχεια ο εκδότης (αν υπάρχει) και τέλος να παρατίθεται ο σχετικός σύνδεσμος  (βλ. σύστημα βιβλιογραφικών αναφορών APA ή Harvard). Για παράδειγμα:

Ιασονίδη, Μ.(2012). Κάπνισμα και παιδική/εφηβική ηλικία. Ηλιαχτίδα. Διαθέσιμο στο: https://iliaktida.eu/%CE%BA%CE%AC%CF%80%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%86%CE%B7%CE%B2%CE%B5%CE%AF%CE%B1/ [Ιούνιος 2023]